VW og utslippsjuks - 'Dieselgate'

Anbefalte innlegg

Skremselspropaganda for å få flest mulig inn på utbedring. Tvilsomt det blir gjort noen tiltak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp. Bare én måte å finne ut av det egentlig.. La være å møte opp og se hva som skjer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er både Mercedes-Benz og Mitsubishi under lupen for juks. Aller først, for et par dager siden, var det snakk om juks med utslippsverdier på enkelte Mitsubishi "kei-cars" (microbiler) i Japan, men nå er det også snakk om at eksportversjoner av modellene ASX, Outlander og Pajero kan ha feilaktige opplysninger. Også el-bilen i-Miev er nevnt i artikkelen, jeg vet ikke hvordan det har seg...

 

http://teknikensvarld.se/mitsubishi-kan-ha-fuskat-annu-mer-aven-med-svenska-bilar-288830/

 

Også Mercedes-Benz blir nå trukket inn i det amerikanske rettssystemet

 

http://www.abcnyheter.no/motor/2016/04/21/195212287/na-saksokes-ogsa-mercedes-dieseljuks

 

Og i Europa tilbakekalles 630.000 biler fra VW, Audi, Opel og Mercedes-benz pga uregelmessigheter tilknyttet utslipp

 

http://www.abcnyheter.no/motor/2016/04/22/195212619/630.000-tyske-biler-tilbakekalles-i-europa

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Outlander er jo egentlig en selvfølge, da den er levert med VW 2.0 TDI :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjelder dette de samme bilene som tidligere eller har nå enda fler biler blitt med i dragsuget..?

Jeg har ikke lyst å inn til reprogrammering av bilen min.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Outlander er jo egentlig en selvfølge, da den er levert med VW 2.0 TDI :P

 

Nei, det er egentlig ikke en selvfølge, for mens selve motoren kommer fra VW, så er all elektronikken Mitsubishi's eget verk. Det er i hvert fall det jeg har lest. Den bruker ikke Bosch/VW motorstyring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, begge bruker samme chip (edc15 eller edc17) i hjernen, iallefall hva jeg fikk fortalt ifra min bekjent som driver med chiptuning

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg nok lest feil opplysninger

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har dette stoppet helt opp? Blir noen oppgradert for tiden?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har dette stoppet helt opp? Blir noen oppgradert for tiden?

 

Slippes jevnlig oppdateringer på 2,0 tdi :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er Tiguan'en innkalt. Noen som merker noen forskjell?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere av kundene som har vært innom Erik Arnesen Bryn AS, som jeg har pratet med flere ganger sier de ikke merker noen forskjell.

Det er ikke meningen at man skal merke noen forskjell.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt min A4 allroad (2.0TDI) inne i dag. Fikk dette som erstatning for "tort og svie" ;):P

 

2016-08-27 02.35.38.jpg

 

Spurte de (Møller Oslo Vest) også om hvordan responsen var rundt dette, og han sa at interessen hos kundene var lav for å få det utført, forstod det slik at de hadde satt av en del tid til dette, men det var vanskelig å få kundene innom med bilen utenom vanlig service (naturlig nok)..

 

Ellers så kan jeg vel si at jeg ikke merket noe forskjell på kjøreturen hjem fra jobb i dag..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det er rart at bilene ikke kom slik fra fabrikk, hvis det er så enkelt å fikse det, uten bi-effekter.. :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det er rart at bilene ikke kom slik fra fabrikk, hvis det er så enkelt å fikse det, uten bi-effekter.. :o

etter hva jeg har forstått så er bilene enda lovlig her i Norge. Det de gjør her er at de fjerner selve programmet som gjør juksen under testing er borte. så her har vi bare sluppet avgifter.

i USA så er det mye strengere krav til diesel og der har de enda ingen løsning. har forstått det slik at det er fysisk umulig å få de motorene under kravene. eneste løsning er på bytte motorene. så hva de vil gjøre der vil bli spennende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Omprogrammert min egen + noen andre biler på jobb. A4 2.0 litere. Ingen klager mtp. effekt før-etter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.