Fysisk minste tilgjengelige reservedekk 5-112 (2010 passat)?

Anbefalte innlegg

Problemstillingen er at jeg vurderer å lure inn en liten 10" under bagasjeromsgulvet, men ønsker å ha reservedekk tilgjengelig. Hva er fysisk minste tilgjengelige løsning?

Jeg har sett "trillebårdekk" på sort felg med gule skriblerier (vanlig reservedekk?) men innbiller meg at det finnes enda mindre hvor felg er omtrent flat og dekket er ekstremt lavprofil eller noe i den duren?

 

Noen som har et alternativ liggende som de selger?

 

ldm8w6g6b6glnlysqtsm.jpg

 

DSC_0060.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det ikke være like enkelt å ha et normalt reservehjul og bruke plassen inne felgtønna til kasse? Bygde nylig en subkasse i en S4 B5 som hadde en OEM S4 (avus?) felg til reservehjul. Her var det plenty med plass å bygge en kasse, men gikk til slutt for en kompakt kasse inntil seteryggen da dette skulle være et kjapt og billig bygg. Men plenty med plass til en 10" som nok klarer seg med moderat kassevolum.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser det finnes 6,5x17 et38 eller et50. Dette sammen med Nankang 165/35-17? Eventuelt 185/35-17? Om det er minste mulige hjul vet jeg ikke, men som Haakon sier, da har du plass inni felgen ihvertfall. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I min A4 Allroad så har jeg reservehjul med spacemaster dekk slik som vist ovenfor.

 

Felgen er på 19" - dekkdim 175/55 R19

 

Reservehjul3.jpg

 

 

Video:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stilig, Bjørn! Men jeg tipper disse er relativt kostbare?!

Alternativt som nevnt over er det noe plass i tønna, og om man var litt offensiv med en så stor felg og lav profil som mulig blir det ytterligere plass. Bmw har vel 155/70-19 eller noe i den duren på el-bilen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tatt noen mål av 15" reservehjulet som ligger der i dag, og jeg ser noen utfordringer.

 

Utvendig diameter maks ca. 62cm

utvendig høyde på felg/dekk maks ca. 24cm

Felgen bør ha så stor diameter som mulig for mest mulig volum - 19" med 225/35 vil være optimalt (Ø62cm).

 

Dette vil gi en innvendig diameter på ca. 40-45cm og med høyt innpress vil kassa kunne oppnå en utvendig høyde på kanskje 16-17cm.

 

Da blir kassa på et sted mellom 15-20 liter, minus sikkert 3-4 liter på elementet. Litt lite...

 

Alternativt vil et slikt standard trillebårhjul (125/70-18/19 eller noe i den duren) som avbildet over kunne brukes om man har to diametre på kassa - en som ligger nedi felgen og en som strekker seg ut over dekket og helt ut til ytterkant brønn. det vil kunne gi noen liter avhengig av den faktiske høyden/bredden på et slikt dekk/felg. noen som har dette målet eller kunne målt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes ganske mange 10" på markedet som klarer seg fint med 10-15L, om du ikke allerede har en spesiell du har sett deg ut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en gammel røver liggende, i form av en SPL dynamics 10" som trives med litt kasse...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.