3BG: Hvordan sitter dørlistene, nedre og midtre?

Anbefalte innlegg

Tenker da på pyntelisten midt på døra og de nedre listene mot kanalen. Er de bare klipset, så det er å dra de ut med forsiktighet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Midt på døra er limt, så her er det bare å kjøre på med litt varme, så kommer de av :) Nedre listene er jeg heller usikre på. Men vil tro det er lim der og

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var kjapt svar:p

 

Takk. Klarer ikke å Google meg frem til noe info heller, men skal prøve litt til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen klips midt på døra? Det er huller til klips i det minste, og Golf 4 har klips. Fant dette bildet på google

 

DE4608F8-732B-4D94-B119-9DA75DF1859D-132

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det jeg syns jeg så når jeg skiftet vindusheis også. Ser ut som jeg kan drite i å få de av og kunne bruke de igjen, både av det jeg ser på bildet ditt og det jeg har lest ellers på nettet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet ikke på 3bg, men på 3c er det også hull flere steder bak lista midt på døra. Noen av hullene brukes ikke til noe, mens noen av de er til no slags styrepinner på lista så den skal stå på riktig plass.

Hele lista er kun limt, ingen klips.

 

Og nederste svarte gummilista på 3c er skrudd med en skrue foran og bak på hver list, kommet til ved å bare åpne døra. Deretter skyver man lista framover eller bakover, så løsner den.

 

Mulig det er noe av det samme på 3bg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hullene midt på døren er kun for å passe på at listen kommer på samme plass igjen, har ingen feste funksjon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og nederste svarte gummilista på 3c er skrudd med en skrue foran og bak på hver list, kommet til ved å bare åpne døra. Deretter skyver man lista framover eller bakover, så løsner den.

 

Mulig det er noe av det samme på 3bg?

 

Er du sikker på at den skal skyves fremover/bakover? Altså man får dem av og på igjen uten å ødelegge dem?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du sikker på at den skal skyves fremover/bakover? Altså man får dem av og på igjen uten å ødelegge dem?

På 3C ja, gjorde det nylig på min. Løsne skrue foran og bak på innsida, og så skyve lista ene veien. Mener det var bakover på begge dørene. Dette er altså snakk om plast-/gummilistene helt nederst på døra.

(sorry for litt offtopic [emoji14] )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjef; nå har du hjulpet meg to ganger, først med MF ratt og nå dette, takk.

 

Har to tråder hvor jeg spør om dette, og så fikk jeg svar her. Beklager off-topic.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet ikke på 3bg, men på 3c er det også hull flere steder bak lista midt på døra. Noen av hullene brukes ikke til noe, mens noen av de er til no slags styrepinner på lista så den skal stå på riktig plass.

Hele lista er kun limt, ingen klips.

 

Og nederste svarte gummilista på 3c er skrudd med en skrue foran og bak på hver list, kommet til ved å bare åpne døra. Deretter skyver man lista framover eller bakover, så løsner den.

 

Mulig det er noe av det samme på 3bg?

Det er nok ikke umulig. Får bruke øya og se om jeg ser noe innlysende:)

 

Hvis ikke er det fint om noen som veit sikkert kan gi et svar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nederste på døra er skrudd. Skrudde de av på passaten 3b men disse hadde vært av før så mulig det har vært noe dobbeltsidig teip der men tror ikke det. Var 4 små sorte skruer mener jeg og huske nederst på døra mener jeg og huske

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det var torx nede på døra, ser det under på innsiden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki, takk. Da får jeg se om jeg får slengt på noe lakk å disse i løpet av vinteren:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp denne igjen. De midt på dørene, er det mulig å få disse av hele/uten å bøye de til det ugjenkjennelige?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse er bare limt, så med varme så burde de komme av. Greit å ha noe flatt som du stikker mellom og bøyer utover med. Du kan også dytte fra innsiden (men da må du ta bort vindu, vinduheis o.l.)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fiskesene til å skjære med funker vel også, ihvertfall frem til der føringstappene er? Kombinert med varme, selvfølgelig:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp denne igjen. De midt på dørene, er det mulig å få disse av hele/uten å bøye de til det ugjenkjennelige?

 

Jeg skiftet en list på en bakdør på min 3BG for noen år siden, og mener at den var limt med dobbelsidig tape.. Klarer ikke å huske om jeg berget den gamle, men det tviler jeg på....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mulig å få di av "hele" men nesten umulig å få di på igjen slik at det holder er min erfaring, må fjerne all dobbeltsidig tape, og finne ny tape som holder osv

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De bilene jeg har kjøpt og dette er tatt av og satt på igjen så har de sluppet i hjørne. Det er dobbeltsidig teip de sitter med. Og bøye de hadde ikke jeg gjort derfor de slipper i hjørne når du setter de på igjen. Hadde brukt fisketråd/sene og varme som du selv sa. Men hvordan de har blitt satt på hvis den harr blitt lakkert før. Veit om at mange har limt de på igjen med tec7 og da er de ikke bare bare og få av igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg lakkerte touranen min så varmet jeg pent, tok en nylonkile pent og pyntelig bortover så det løsna og lista var like fin;) Hadde av det gamle dobbeltsidige tapen og vasket. Hadde på ny ifra Wurth(koster ikke mye for rullen) det satt som faen det;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for gode svar. Da gjenstår det å se om jeg klarer å få av listene hele for å få nøstet opp i helligdagene til den som har gjort lakk- og grunnarbeidet på denne bilen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke fjerne listene? Sveise igjen hullene, har jeg lyst å gjøre på min :-)

 

Mvh Rune

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, beklager, men i mine øyne ser det ikke bra ut:p Får ikke en naturlig brytning på døra, og ikke følger linjene fra fanger foran og bak videre på dørene, noe som gjør at det ser tomt ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, beklager, men i mine øyne ser det ikke bra ut:p Får ikke en naturlig brytning på døra, og ikke følger linjene fra fanger foran og bak videre på dørene, noe som gjør at det ser tomt ut.

 

Må vel legge til at jeg har blendet listene på front og bakfanger allerede :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.