Konvertere fra bolter til studs, trygt?

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har litt lyst å bygge om til studs da jeg hiver av og på hjul en del og det hadde derfor vært litt praktisk, både mtp å ikke være uheldig å ødelegge gjenger i nav, men og enklere å montere, når man og benytter seg av spacere fra tid til annen.

Har sett på følgende kit https://www.ecstuning.com/Volkswagen-R32_MKIV--3.2/Wheels/Bolts,_Studs,_-and-_Nuts/Wheel_Studs/ES2806943/

Er det trygt å kjøre med et slikt kit?

Noen som har erfaringer å dele?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er trygt. Har ikke brukt det selv, men jeg har hørt folk herfra, og utenlands som har brukt det.

Husk å sette dem GODT til - Dem skal aldri komme av igjen :)

 

Sitat fra nettsiden ;)

Why use wheel studs instead of wheel bolts?

Because, race car.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står jo at de skal strammes med 15NM, så å peise på med moment er vel kanskje ikke trikset ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

15nm?! Hah, shit.. Jeg ville ikke stolt på 15nm å holde hjulene mine fast..!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal jo på med thread locker. Så skal vel en del mer til å få av igjen. Men noen her som personlig har testa å konvertere til studs? Må nødvendigvis ikke være på golf 4

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke prøvd selv, men kjenner jo en haug med løpsbilfolk som har gjort det. Og om hjulene henger på med 1000nm ut på nava og så mye grep/krefter i sving at mellomakslingen vrir seg før slicksa slipper... så går det helt sikkert fint på gata også ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

15nm?! Hah, shit.. Jeg ville ikke stolt på 15nm å holde hjulene mine fast..!

 

Strekket på boltene blir mye høyere når hjulmutrene strammes, så det er ikke bare "15 Nm" som holder hjulene. ;)

 

Hvis du strammer hjulboltene med 15 Nm så mister du hjulene på første kjøreturen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har Studs på 2 av einserene mine å det funker veldig godt deilig å bytte hjul med Studs :) har ikke merket noen ulemper de er satt inn med locktite og noe mer en 15nm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde disse som 034 selger på den gamle a4r jeg bygde..Monterte de med grønn locktite hvis jeg ikke husker feil. Fungerte vertfall når jeg hadde den bilen, Lars Andreas Haugli kan nok si mer om det, da han har kjørt den bilen mer enn meg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strekket på boltene blir mye høyere når hjulmutrene strammes, så det er ikke bare "15 Nm" som holder hjulene. ;)

Akkurat det jeg skulle til å skrive.

 

Jeg ser ikke problemet. Har tidligere hatt en stud med låsemutter (sånn for at felgene ikke skal være lette å stjele, altså) og hadde ingen problemer med det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for alle innspill. Da blir det studs :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.