Diskusjonstråd VACN Subzero (Vintertreff) 6-7 Februar 2016

Anbefalte innlegg

Hovedstyret ønsker velkommen til VACN Subzero (Vintertreff) 6-7 Februar 2016

 

subzero_2016.jpg

 

Informasjon finner du på vår webside:

 

Informasjon på vacn.no (Program kommer senere)

 

Skal du kjøre på bane kan du forhåndspåmelde deg her:

 

Tråd for påmelding banekjøring

 

Diskusjon og spørsmål om treffet tas kun i denne tråden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prisene er per person i hvert rom antar jeg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prisene er per person i hvert rom antar jeg?

 

Stemmer, pr. person i uansett rom.

 

Ta gjerne kontakt med Gyllene Bocken om det skulle være noe, eller spør meg. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gleder meg noe enormt å tilbringe en helg på is og snø med dere alle sammen!

Det blir helt konge!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For oss som må ha det med teskje....kjøring er altså lørdag og søndag, men dere har satt opp overnatting fra torsdag-søndag som ett alternativ, blir det no felles opplegg, scooterkjøring el lignende på fredag??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For oss som må ha det med teskje....kjøring er altså lørdag og søndag, men dere har satt opp overnatting fra torsdag-søndag som ett alternativ, blir det no felles opplegg, scooterkjøring el lignende på fredag??

 

Dette er satt opp av Gyllene Bocken, vi bare kopierte det inn i vår egen artikkel, ser nå at det er litt misvisende. Endrer dette i artikkelen.

 

Det er mulighet for å leie snøscooter fredag, men det vil ikke bli noe felles opplegg her da det er begrenset med scootere tilgjengelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK! Takker for raskt svar, da er det bare å bestille overnatting!! :):):)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå ble jeg bare deppa siden jeg har solgt bilen :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes det noe oversiktsbilde av banen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes det noe oversiktsbilde av banen?

 

Ja, under her ser du det.

Dette er en skisse og endringer kan forekomme. Målet med banen er en kombinasjon av lengre slake svinger og mindre krappe. Dette for å imøtekomme alle typer biler. Lengden er estimert til over 3km. Vi har også satt et minimum på 10-15 meters bredde på banen.

 

Den er ikke spikret i isen enda, så vi kan godt ta med oss innspill om det skulle være noe. Er ikke 100% at vi får gjort alt, men vi hører i alle fall etter :)

 

[ATTACH=CONFIG]232993[/ATTACH]

 

- - - Updated - - -

 

Nå ble jeg bare deppa siden jeg har solgt bilen :(

 

Du er vel med som støttemann? :) Eller så kjøper du en annen bil før treffet vettu ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjerne ett rettstrekk på 3-400 meter, og en lang slakk sving i enden. Så det går an og bruke litt mer enn 3 gir. Sånn det var på Drevsjø forrige år er helt bak mål.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjerne ett rettstrekk på 3-400 meter, og en lang slakk sving i enden. Så det går an og bruke litt mer enn 3 gir. Sånn det var på Drevsjø forrige år er helt bak mål.

Utfordringen er at godkjenning fra Politiet i området krever at maks fart på banen ikke overstiger 70kmt, de har også sett tegningen over så vi måtte ta høyde for dette.

 

Tviler dog på at det vil bli laserkontroll på isen.

 

Vi tar med oss innspillet og ser hva vi får gjort. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Maks fart på 70 holder ikke for isbanekjøring. kan jo kjøre epa traktor da :-):)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke legg for mye i maks 70km/t :) (den epa traktoren du kan kjøre i 70 med er ikke mye godkjent som epa :P)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

He he nei a var bare en spøk:-) Sørhaug du har vel så drøy kasse at du gjør 110 på første ??? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror de fleste får mer enn nok fart på denne banen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den banen der kjører ikke jeg 45mil for å kjøre på iaf. Merkelig oppsett av svinger og det bør være ett par meter snø for å ikke komme over i motsatt kjøreretning. Skummelt å legge bana så nærme land og, der er det som oftest meget ustabil is..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var bookingbekreftelsen mottatt fra hotellet, for meg og en kamerat. Vi gleder oss veldig til dette :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis dere ser nede i høyre hjørnet ser dere scala på bildet. De smaleste svingene er 50-80 meter fra start til slutt. Skulle det vise seg å bli for lite justerer vi så svingene blir bredere.

 

Hvis dere ser der det står "Track" på bildet, den "T"en er omtrent 5x1.5 meter, altså omtrent som en forholdsvis stor bil.

 

Bildet er veiledende, banen vil ikke ligge nærme land og det vil være minst 50 meter mellom to deler av banen som sikkerhets buffer. Sikkerhet kommer først så kjørbarhet.

 

Til sammenligning ligner dette mye på banen på drevsjø i fjor, men med flere lengre partier/svinger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

forslag.jpg Var vel første året jeg var med til Funes mener jeg når vi hadde utkjøring på isen fra sentrum at vi hadde en 500-600 meter lang strekke med sikkert 20 meters bredde på vei tilbake. Da var de fleste oppe i over 200 km/t også inn i en super slakk lang venstresving ved depoet. Det var sinnsykt kult å kjøre og minst like morro å stå i depoet å se på bilene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

[ATTACH=CONFIG]233009[/ATTACH] Var vel første året jeg var med til Funes mener jeg når vi hadde utkjøring på isen fra sentrum at vi hadde en 500-600 meter lang strekke med sikkert 20 meters bredde på vei tilbake. Da var de fleste oppe i over 200 km/t også inn i en super slakk lang venstresving ved depoet. Det var sinnsykt kult å kjøre og minst like morro å stå i depoet å se på bilene.

Sånne hastigheter er en rimelig stor sikkerhets risiko. Pluss at det ofte krever mye jobb å få bilen på banen igjen skulle man kjøre av. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rom bestilt :)

 

De slakkeste svingene har det vel med å bli nærmest rettstrekker etter litt kjøring :)

Bare unngå "hårnåler" som nesten ikke går i 2. gir engang. Det dreper all flyt i kjøringa. Drevsjø i fjor manglet vel rettstrekker og hadde litt for skape svinger et par plasser så er dette bedre på denne banen så duger det nok greit for de fleste. Spesielt noen rettstrekker for forbikjøring kan være å ta med i baneoppsettet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rom bestilt :)

 

De slakkeste svingene har det vel med å bli nærmest rettstrekker etter litt kjøring :)

Bare unngå "hårnåler" som nesten ikke går i 2. gir engang. Det dreper all flyt i kjøringa. Drevsjø i fjor manglet vel rettstrekker og hadde litt for skape svinger et par plasser så er dette bedre på denne banen så duger det nok greit for de fleste. Spesielt noen rettstrekker for forbikjøring kan være å ta med i baneoppsettet.

 

Har du mulighet til å tegne opp småendringer på den banen vi har laget? Vi ønsker vel helst ikke langstrekker hvor man kan tømme kassa helt, eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du mulighet til å tegne opp småendringer på den banen vi har laget? Vi ønsker vel helst ikke langstrekker hvor man kan tømme kassa helt, eller?

 

Skal vi kjøre med eller mot klokka?

 

Trenger ikke langstrekker like lange som strekka på Rudskogen nei :), men greit at det er plass til å kjøre forbi på et par tre plasser. Har man rettstrekk rett etter en litt krapp sving så holder man farten nede og gjerne en litt slakk (og brei) sving etter rettstrekket for å minske risken for avkjøring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.