Dyseverdier VCDS og TDI som holder igjen på lavt turtall

Anbefalte innlegg

Så da burde man skru den litt inn, sånn for å gjøre det enkelt for meg å skjønne? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skru den lenger inn sånn at vnt armen får mindre bevegelse før den treffer skruen ja. 300mbar forskjell er ganske mye!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er denne bilen trimmet? Ut fra MAF og map så er begge verdiene for høye i forhold til spesifisert. Når både trykk og mengde opparbeides til de verdier så tror jeg at du ikke har noen lekkasje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står vel opptil flere ganger i tråden at den er chippet, ja:)

 

Men godt poeng angående lekkasjer!

Skru den lenger inn sånn at vnt armen får mindre bevegelse før den treffer skruen ja. 300mbar forskjell er ganske mye!

Takk for svar. Så da er det som å løsne den 10mm bolten og justere inn litt til man er innenfor 80-250mbar?:

turbo-stop-screw-2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så da er det som å løsne den 10mm bolten og justere inn litt til man er innenfor 80-250mbar?

 

Stemmer : ja : finfølende greier så 1/4 - 1/2 runde burde holde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer : ja : finfølende greier så 1/4 - 1/2 runde burde holde.

Knall:) Er det ett fett så lenge det er mellom 80-250mbar, eller er det en mellomting som fungerer bedre enn noe annet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden du har en VB turbo bør du ligge i nedre del av skalaen. Hadde prøvd å treffe i området 100-150 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flotters! Takk for mange gode svar, Petter:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva mener du med VB turbo? Gt1749VA i disse,,,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva mener du med VB turbo? Gt1749VA i disse,,,

 

Vet ikke hvorfor men hadde ARL/150hk i hodet : klø : mest sannsynlig pga ladetrykket i loggen. Det er høyt for GT1749VA turboen men helt innafor på chippa ARL/GT1749VB.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde fortsatt sikta på samme området. Høyere tall er for GT1749V turboene ("VNT15" som amerikanerene så fint kaller den)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke hvorfor men hadde ARL/150hk i hodet : klø : mest sannsynlig pga ladetrykket i loggen. Det er høyt for GT1749VA turboen men helt innafor på chippa ARL/GT1749VB.

Så du sier jeg lader mye? :D De tekniske termene veit jeg ihvertfall lite om, men se om jeg får røsket med meg PC-en og litt skruvilje i løpet av helgen så jeg får justert det litt ned.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har drøyd litt dette er også (som alt annet). Se om jeg kanskje kan få til noe i helga. Skal ihvertfall få ny "chip" over helga - prøvde egentlig i dag, men den som sitter der er loddet, så da gikk det ikke med sånn fænsy PC. Tyder ihvertfall på at det ikke er nymotens greier som sitter der, så kan være at det er noe feil med chippen også, eller at det ikke var like avansert da som nå. Tanker om gammel vs ny "chip"?

 

Dette var map fra OCT, og Roar Stegegjerdet nevnte noe om mapsensor - er det en måte å sjekke dette på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den som sitter er loddet? Trodde man kunne "chippe via odb på disse.... men husker oct koblet seg direkte på hjernen på min 2001 3bg avf

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, Roar fikk ikke kontakt med ECU og man så at den hadde blitt åpnet, da det var noe tetningsmasse der. Usikker på om man kan ta det via OBD på disse - men måtte ut med ECU, sånn som deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle 3BG jeg har chippa har jeg vært nødt til å bench flashe (koble direkte til hjernen) for instrumentet blokkerer skriving til ECU. Ble det prøvd?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ECU var fysisk tatt ut av bilen og tatt med inn hos Roar, ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok ut mapsensor og rengjorde denne i går, men vanskelig å si om det ble noe bedring. Varierer litt dag etter dag hvordan den oppfører seg, og noen ganger litt ettersom jeg har brukt gassen.

 

IMAG0239.jpg

 

Har fortsatt litt troa på chippen som sitter i bilen - forhåpentligvis får den nytt map i morgen.

 

Edit: Og PC og kabel var med, men mye regn i det siste har gjort grava til et grunt basseng. Hadde ikke med gummistøvler og ullsokker, så håper vannet har blitt borte i løpet av uka.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får vel driste seg til å sette denne tråden som løst, da. Nytt map på plass fra OCT, så nå ble det en annen verden å kjøre denne bilen! Holder ikke igjen noe på lavt turtall og røsker heller ikke i veien som besatt når man får fullt turbotrykk. Er mye jevnere drag på den nå enn før. Mulig den går litt dårligere, men også mulig det kjennes sånn ut siden man ikke har den voldsomme og plutselige momenttoppen den hadde før:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.