58 boble - noen steder som selger overhalings"kit" til motor/girkasse?

Anbefalte innlegg

Tenker å plukke ut motor og girkasse på 58'n for litt pleie. Motoren holder ikke helt tett, og det lekker noe girkasseolje også så når jeg først tar ut moroa tenker jeg at det kan være greit med en liten overhaling. Motoren er tilsynelatende kjernesunn ellers, så det er ompakking som er primær plan med evt. andre slitedeler som bør tas.

Er amatør så ser på dette som en lærerik utfordring.

 

er det noen steder som selger dette samlet?

Evt innspill på hva som trengs i deler og eventuelt verktøy/utstyr?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg skulle hatt en slik motor i fillebiter for å bytte pakninger ville jeg nok honet sylindrene med flexhon og skiftet stempelringer. Lav kostnad sett i forhold til hva det kan gi av bedret kompressjon og oljekontroll.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

unneberg-bil.no selger det du trenger av deler :) Tror faktisk også de har diverse kit på siden sin.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både Hot Shop og Unneberg har "Overhalingskit", det samme har VW Heritage (http://www.vwheritage.com). Som Steinar skrive sjekk cylinderforingen for slitasje og evt hon dem. Overdim ringer finnes - hvis du skulle trenge det. Jeg hadde også sjekket veiv og lagre/foringer vet fått den senterborret.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.