Anbefalte innlegg

Når jeg "gir på litt" så virker det som om at motoren "venter" litt før akselerasjonen starter for fult. Noen ganger virker det som om jeg får mere kraft hvis jeg slipper opp gassen litt. Hva kan dette skylles? (ingen feilkoder)

Dette gjelder en A6 2,7 tdi 2006 mod

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Manuell eller automatkasse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett spaken i S og kjør på. Normalt at det er litt lagg. girkassa skal jo finne riktig gir først. Men det høres og ut som du burde få bytta olje på automatkassa. Min girer raskere og penere etter at jeg tok olje skift... Turboen treng og litt tid for å få opp korrekt turbotrykk. Alt i alt så blir det litt ketsjup effekt.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal prøve å "kjøre på litt" for å se om det hjelper. Fikk girkassa flushet i fjor. Tregheten /lading av trykk er sein etter at den har giret ned, så jeg tror ikke at det er girkassa. Hva er det ellers som styrer ladetrykket? N75 ventilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

N75 styrer ladetryket ja. Men hadde heller sjekka staget til wg . Om det er noe treghet der ellers er det jo det vanlige med lekkasje på trykksiden eller. Tett innsug.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.