Tilbakemeldingstråd VACN Rudskogen 16

Anbefalte innlegg

Årets siste hovedtreff, VACN Rudskogen 16, er bak oss og alle vi i styret er slitne, men fornøyde. Jeg ønsker å rette en stor takk til alle funksjonærer og frivillige som stilte opp og gjorde så organiseringen gikk enkelt og greit for seg. Det er ikke en ubetydelig mengde feriedager, avspaseringstimer og fritid som har gått med for at våre medlemmer skal få et godt banetreff.

 

I løpet av treffet oppsto det en del utfordringer som vi i styret allerede diskuterer og kommer til å ta lærdom av til neste treff.

 

Kommunikasjon med Racecrew som styrte pitlane var ikke god nok, dette resulterte i mye rot her første halvdel av lørdagen. Flere ventet dessverre lenge for å komme ut på banen, selvom det var etablert en kjøreplan som skulle følges uten unntak. Vi gjorde noen grep og dette ble langt bedre andre halvdel lørdag og søndag.

 

Vi hadde denne gang tre kortterminaler, pluss at vi hadde en person som aktivt hjalp alle som sto i kø med å fylle ut korrekte papirer og stelle seg i riktig kø. Vi så en klar forbedring sammenlignet mot tidligere treff. Vi jobber med å gjøre dette enda bedre til neste gang, målet er så lite køtid som mulig.

 

Teknisk var det planlagt at skulle skje i to pitbokser parallellt, men grunnet manglende info fra Rudskogen var vi ikke klar over at vi ikke kunne kjøre ut i pitlane på motsatt side av pitboks, dette resulterte i at vi bare kunne ha en teknisk kø. Dette vil vi løse til neste treff så det er minst 2 teknisk køer parallellt når det mye kø.

 

Til slutt ønsker jeg å minne om at alle vi som arrangerer dette gjør dette frivillig kun fordi vi ønsker å gi medlemmene i vår klubb et bra treff-tilbud, det er ikke veldig motiverende når enkelte medlemmer/deltagere da er direkte ufine i sin samtale når de tar opp utfordringer de har, om enn så relle de er. Det å få frivillige til å stille er vanskelig nok som det er. Vi setter pris på konstruktiv kritikk, så lenge den er nettopp det, kontruktiv.

 

Vi setter selvfølgelig også pris på å få høre hva du synes var bra med treffet. :)

 

Utstillingsgruppa her en egen tilbakemeldingstråd her:

 

http://forum.vacn.no/showthread.php?284342-Tilbakemeldingstr%E5d-Utstilling-Rudskogen-2016

 

Ting som går på utstillingen lørdag kan tas der. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et bra treff som alltid fra VACN. :)

 

Utfordringene har dere nok fått beskjed om før, men det er kaos rundt påslipp, og mye støy rundt "drifteheatet".

Men vi hadde det morsomt som vanlig, og gleder oss til neste år. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fint treff hyggelig å kunne komme å teste bilen :)

 

Jeg syns at drifting og sporvalg kunne hvert splittet opp da hastighets forskjell er granske stor på bil med slicks og uten. Det blei nevnt at dem skulle prøve første 10min med drifting og neste 10min med sporvalg men det funket ikke helt. 10min for hver av heatene bør fungere da drifterne bruker opp dekka sine rimelig fort og de som kjører spor trenger 1 runde på å få varme dekk og har da mulighet til 4-5 raske runder. Men kun et forslag.

 

Og jeg er enig når det kommer til de som var direkte ufine med banemannskapet det er ikke noe hyggelig. Det er mange ting som spiller inn når det kommer til forsinkelser og det er ikke noe gutta på utslippet gjør bevist det er kun for vår egen sikkerhet og bilenes :) så det må være mulig å snakke/diskutere på et saklig nivå (dette var da tilsiktet enkelte av deltagerne)

 

Så må takk for at jeg fikk komme :) Neste gang blir det seff med Audien.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fint treff hyggelig å kunne komme å teste bilen :)

 

Jeg syns at drifting og sporvalg kunne hvert splittet opp da hastighets forskjell er granske stor på bil med slicks og uten. Det blei nevnt at dem skulle prøve første 10min med drifting og neste 10min med sporvalg men det funket ikke helt. 10min for hver av heatene bør fungere da drifterne bruker opp dekka sine rimelig fort og de som kjører spor trenger 1 runde på å få varme dekk og har da mulighet til 4-5 raske runder. Men kun et forslag.

 

Og jeg er enig når det kommer til de som var direkte ufine med banemannskapet det er ikke noe hyggelig. Det er mange ting som spiller inn når det kommer til forsinkelser og det er ikke noe gutta på utslippet gjør bevist det er kun for vår egen sikkerhet og bilenes :) så det må være mulig å snakke/diskutere på et saklig nivå (dette var da tilsiktet enkelte av deltagerne)

 

Så må takk for at jeg fikk komme :) Neste gang blir det seff med Audien.

 

Det var et av problemene, drift var nettopp skillt ut i eget heat. Vi ga dog lov til lett skrens i sporheat om man ikke var til hindring på banen. Dette greide dessverre en del av førerne ikke å respektere. Vi tok grep og strammet inn dette så all overdreven sladding i sporheat ville bli svartflagget. Da svarte enkelte førere med å ignorere flagget flere runder etter hverandre, noe som gjorde at racecrew måtte flagge av hele heatet for å få snakket med vedkommende. Dette igjen gikk ut over kjøretiden til de som oppførte seg som de skulle.

 

Bare hyggelig, du er hjertelig velkommen på Våler neste år. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et bra treff som alltid fra VACN. :)

 

Utfordringene har dere nok fått beskjed om før, men det er kaos rundt påslipp, og mye støy rundt "drifteheatet".

Men vi hadde det morsomt som vanlig, og gleder oss til neste år. :)

 

Takk for det. :)

 

Setter stor pris på at dere kommer og stiller med premier som dere pleier. :)

 

Påslipp og drifting kan jeg garantere vil være et tema på neste styremøte. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig Bra treff!!

 

Som sagt før så var det litt utfordringer med påslippet, spesiellt når klasse 1 og klasse 2 ble slått sammen var det mye forvirring.

 

En annen ting til å bli bedre på til neste år er : La de som har funnet seg en instruktør som skal være med ha første pri. La de komme forbi hele køen slik at instruktørene kan være med flest mulig (eget påslipp??). En i vår gjeng fikk tak i instruktør og stod i kø. Fikk 1 runde for så å bli flagget av når heatet var ferdig. Ventet til neste Heat og da fikk han også bare en runde. Dvs at han oppholdt instruktøren i øver 1 time uten å ha fått kjørt noe mer enn 2 oppvarmingsrunder.

 

Ellers var det topp stemming og kjempe at vi også uten VAG får kjøre på treffene deres :) Jeg kommer garantert tilbake!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig Bra treff!!

 

Som sagt før så var det litt utfordringer med påslippet, spesiellt når klasse 1 og klasse 2 ble slått sammen var det mye forvirring.

 

En annen ting til å bli bedre på til neste år er : La de som har funnet seg en instruktør som skal være med ha første pri. La de komme forbi hele køen slik at instruktørene kan være med flest mulig (eget påslipp??). En i vår gjeng fikk tak i instruktør og stod i kø. Fikk 1 runde for så å bli flagget av når heatet var ferdig. Ventet til neste Heat og da fikk han også bare en runde. Dvs at han oppholdt instruktøren i øver 1 time uten å ha fått kjørt noe mer enn 2 oppvarmingsrunder.

 

Ellers var det topp stemming og kjempe at vi også uten VAG får kjøre på treffene deres :) Jeg kommer garantert tilbake!!

 

Instruktører skal få kjøre på først i køen, dette er tilogmed skrevet i informasjonen som ble lagt ut før treffet. Dette ble nok dessverre ikke formidlet til racecrew. Instruktør tenkte nok sikkert ikke på dette selv. Vanligvis er det jo ikke så mye ventetid, så da blir det ikke noe problem. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi i Drammen Lokallag koste oss hele helgen ihvertfall.

Kunne godt vært foruten regn og fyllesyke på søndagen, ellers to tomler opp.

Positiv tilbakemelding fra de av oss som kjørte på bane også, både skiltet og linsensiert hastighet.

Gleder oss allerede til neste år : rock :

 

14114874_560521997490398_4134559083759990966_o.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for en herlig dag hvor jeg traff mange hyggelige folk.

Tatt mengen av biler og folk som var der er det veldig godt gjennomført.

 

Eneste minus er de av driftere som hadde liten respekt for reglene som var satt, nok om det.

 

Gleder meg til neste treff:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for et bra Treff :) fikk kjørt masse i klasse 3 sporvalg, var vel værre for klasse 1 og 2. Det blei jo greit etter hvert mtp påslipp.

Noe murring rundt drifterne har jeg hørt ja, men det er jo kjekt å se på de som har masse power og kontroll på kreftene, så håper ikke de blir nektet adgang på seinere treff.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi i Drammen Lokallag koste oss hele helgen ihvertfall.

Kunne godt vært foruten regn og fyllesyke på søndagen, ellers to tomler opp.

Positiv tilbakemelding fra de av oss som kjørte på bane også, både skiltet og linsensiert hastighet.

Gleder oss allerede til neste år : rock :

 

[ATTACH=CONFIG]241666[/ATTACH]

 

Ja og bli kjent med litt ny folk. Men var bare Bergens gutta som turte og komme og drikke med oss. Så vi må ha mer jeger til neste år

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klasse 3 startet med fullstendig kaos på laurdag, nesten værre enn Gatebil: eek : MEN etter at ledelsen tok tak, vart det jo rett og slett strøkent: rock : I løpet av min "karriere" innen banekøyring, så var dei 3 seiste heatene på laurdag, dei beste heatene eg har køyrt!

Før treffet var eg noko skeptisk til at me i kl. 3 skulle "rydde" opp etter sladdeheatene, men eg vil påstå at det ikkje var mykje å rydde opp der. Var nesten ingen større gummirester eller jord/grus, så eg vil anta at drifterene har hatt god kontroll på det dei dreiv med: ja :

 

For første gong var eg frivillig hjelpar (teknisk) og fekk eit lite innblikk i ledelsen og drifta rundt treffet. Var mykje jobb og stress for dei få som driftet dette, all ære til dei:tilber:

Tenker at til neste treff må det kanskje settes av meir tid til kl. 2, var lang kø og såg ut til at folk ventet lenge i den klassen for å få seg ein tur.

 

Takker for eit bra treff:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først av alt, takk for nok ett flott treff!:) Stooor takk til dere i styret og frivillige som stiller opp så vi andre kan få vise frem og leke med bilene på banen!

Litt kaos i påslipp og tidene på lørdag har dere jo allerede nevnt så det er nok på stell til neste gang;) Oppmøtet begynner jo virkelig og bli bra og vi er kanskje kommet dit at å tillate driftere er å gjøre klubben en bjørnetjeneste....Personlig syns jeg drifterne lager mye show og det er selvfølgelig publikumsvennlig, men jeg er redd oppmøte av medlemmer(og andre) som ønsker å kjøre spor/fort, vil dale igjen om drifterne skal få såpass med plass som de gjorde i helgen!

Om økonomien tillater det hadde det vært moro med en speaker kunne kommet med litt info og kommentarer i løpet av dagen, spesielt under premieutdeling, breisladden og drag hadde det gjort seg=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for nok et bra treff. Vil berømme alle friville som tar seg tid til dette.

 

Arrangementet fungerte bra, bortsett fra litt hikke med kjøring starten av lørdag. Det er nok mange som henger seg opp i det. Dette ble bedre utover ettermiddagen og følte at det veldig bra. Synes heller ikke det var noe særlig problem med dekkrester/gummi som mange fryktet på forhånd.Kl 1-2 kan godt kjøre sammen, så kan folk heller bruke L og ta hensyn til hverandre. Vi kjører tross alt ikke løp. Evt at man justerer etter køene for å kjøre. Crew har sikkert god kunnskap på hvor mange etc som er passe utpå banen til etthvert tidspunkt.

 

Virket som alle koste seg på både dag og kveld. Det gjelder også de fleste jeg snakket med som kjørte andre merker. Var flott å se så mye biler lørdag på både bane og utstilling. Rudskogen har blitt et knall anlegg, og en ganske god variasjon av vag i klasse 1 og 2. Breisladd og drag var fin underholdning å slutte dagen med. (selv om det blir få vag i breisladd, men alle liker vel å se litt show) :)

 

Tiden gikk fort lørdag! Været søndag kan dessverre ikke styret gjøre noe med og mange, meg inkludert dro nok litt tidlig hjemover.

 

Håper vi kan være enda flere med VAG neste gang. Takk for nok et bra treff!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bare hive meg på blant de som syntes dette var ennå et topp treff, utrolig bra gjennomført av alle frivillige som stilte opp!

Som Bjørn Terje sier er det nok å gjøre, så at det nå igjen begynner å gå på skinner er kjempemoro.

 

For en som har vært med siden 2000 når vi brukte den gamle banen, er det er også veldig hyggelig å se et fullt pitområde og masse mennesker igjen etter flere år med slunkent oppmøte.

Jeg synes personlig ikke det er noe problem med gjestemerker, i hvertfall så lenge det er en såpass stor bane.

 

Supert gjennomført for oss som bare kom, stilte ut og var tilskuere, i hvertfall!

Håper noen av bildene jeg tok kan være til nytte! :)

 

(En forsiktig tilbakemelding fra en hyggelig driftegjeng fra vestlandet, var at det ble i minste laget kjøring. Hver annen time (som jeg forstod) var muligens i minste laget for å ta turen den lange veien, og da jeg snakket med de på lørdag trodde de kanskje de bare fikk to heat på søndag og da vurderte å dra hjem tidligere for å unngå ennå en overnatting.)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå ble det bare en liten luftetur ut på banen for min del på lørdag ettermiddag, men organiseringen opplevdes veldig bra for min del.

 

Nå har aldri jeg kjørt på Gatebil eller Trackday, men er det like mye dekkrester på for eksempel Trackday? Jeg vet ikke hvor man legger lista for hva som er mye eller ikke, men selv etter mine 5-6 runder så er dekka full av dekkrester som ikke tilhører mine dekk, hvordan ser bilene ut til de som kjører en hel helg??

 

I fjor kjørte jeg 3 heat iløpet av en helg og da var bilen og dekka så fulle av dekkrester at jeg fikk helt vondt :) (Kanskje ikke så lurt for den mentale helsa å ta godbilen ut på banen.... ;))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå ble det bare en liten luftetur ut på banen for min del på lørdag ettermiddag, men organiseringen opplevdes veldig bra for min del.

 

Nå har aldri jeg kjørt på Gatebil eller Trackday, men er det like mye dekkrester på for eksempel Trackday? Jeg vet ikke hvor man legger lista for hva som er mye eller ikke, men selv etter mine 5-6 runder så er dekka full av dekkrester som ikke tilhører mine dekk, hvordan ser bilene ut til de som kjører en hel helg??

 

I fjor kjørte jeg 3 heat iløpet av en helg og da var bilen og dekka så fulle av dekkrester at jeg fikk helt vondt :) (Kanskje ikke så lurt for den mentale helsa å ta godbilen ut på banen.... ;))

 

Jeg kjørte mye på våler i fjord, det ble ingen skader på bilen. Bare mye risting pga dekkrester på dekke, som går over av seg selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Nå har aldri jeg kjørt på Gatebil eller Trackday, men er det like mye dekkrester på for eksempel Trackday? Jeg vet ikke hvor man legger lista for hva som er mye eller ikke, men selv etter mine 5-6 runder så er dekka full av dekkrester som ikke tilhører mine dekk, hvordan ser bilene ut til de som kjører en hel helg??

 

I fjor kjørte jeg 3 heat iløpet av en helg og da var bilen og dekka så fulle av dekkrester at jeg fikk helt vondt :) (Kanskje ikke så lurt for den mentale helsa å ta godbilen ut på banen.... ;))

 

Å se på dekkrester som fester seg på dine dekk blir jo litt feil å se på.. Når du har kjørt litt hardt og fått temp i dekkene dine så er det jo bare en liten tur utforbi sporet når du kjører kjølerunde så har dekkene tatt opp en hel hau med dekkrester. Bare den lille biten man kjører utforbi race line i langsvingen når man skal inn i pit er nok til å ta opp enormt mye gummi. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg så det på mine vanlige gatedekk at det klistret seg MASSE mer dekkrester og grus enn det gjorde på gateslicksene på nabobilen(mine ble varmere). Så det har nok en sammenheng det også :) Dekkrester har jeg på min bil også etter kjøring og det vil også forekomme uten drifting, men er nok i mildere grad.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt kommer nok veldig ann på temp på dekk og om man kjører i idealspor eller ikke.

 

En kamerat av meg som kjører raske rundetider og kjører idealspor plukket med seg en del dekk med S3n, det samme gjorde han med andre biler før drifting var et tema på våre treff. Så litt dekkrester må man nok regne med uansett. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar. Dekkene mine var oppe 70-80 grader inne i dekket(på dekktrykksensorene), så de blir jo varme.. :)

 

At dekkrestene går over av seg selv stemmer jo det, men det kommer helt ann på hvor mye bilen blir brukt. Når jeg kjører 100mil på 2 måneder så blir det lenge å kjøre rundt med hjul som støyer og rister.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar. Dekkene mine var oppe 70-80 grader inne i dekket(på dekktrykksensorene), så de blir jo varme.. :)

 

At dekkrestene går over av seg selv stemmer jo det, men det kommer helt ann på hvor mye bilen blir brukt. Når jeg kjører 100mil på 2 måneder så blir det lenge å kjøre rundt med hjul som støyer og rister.

 

Bilen er jo ikke akkurat lettvekter heller : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er jo ikke akkurat lettvekter heller : smil :

 

2200kg + sjafør + passasjer = 2370kg? Det er jo nok det! :)

 

Men nå var det to Q7'er på bane, og de veier vel 2,4t uten sjafør, og den V12'ern veier ca 300kg mer enn det igjen... så alt er relativt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2200kg + sjafør + passasjer = 2370kg? Det er jo nok det! :)

 

Men nå var det to Q7'er på bane, og de veier vel 2,4t uten sjafør, og den V12'ern veier ca 300kg mer enn det igjen... så alt er relativt :)

 

Jan tenkte nok på at med litt tyngde på bilen vil opptaket av dekkrester blir større og. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk til alle dere som arrangerer for et kjempetreff! :) Hadde det selv veldig morro med A4 tdiq i klasse 1 og prøvde så godt jeg kunne å slippe forbi de som kjørte raskere, så måtte ut der det var mye dekkrester. Det ble mye dekkrester som festet seg på dekkene. Det ristet godt i bilen og det ble noen runder med skraping av dekkene på vei hjem. Vel hjemme i Bergen var det enda litt igjen, så tar sin tid før dette går vekk av seg selv. Har kjørt noen ganger på Vålerbanen, men ikke vært et problem der på samme måte. Selv om det er morro å se hvilken power og kontroll drifterne har, så får drifteheat på samme bane som sporkjøring tommelen ned fra meg. Det ble for mye dekkrester på banen selv om klasse 3 kjørte vekk endel av det. Dette har nok lite med tyngde på bilen å gjøre, spesielt gatedekk virker å fungere som magnet for disse dekkrestene. VACN banetreff, håper jeg fortsetter i retningen der terskelen er lav for at alle ønsker å prøve sin egen bil på banen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.