9,5x20 ET43 på Passat B8?

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det er plass til 9,5x20 ET 43 på Passat B8 (GTE)?

 

Bil er senket 35 foran/30 bak. Dekk er 245/30-20/evt 245/35-20.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om det er plass til 9,5x20 ET 43 på Passat B8 (GTE)?

 

Bil er senket 35 foran/30 bak. Dekk er 245/30-20/evt 245/35-20.

 

Rart ingen kan hjelpe deg med dette. Har ikke hatt slik bil selv, men erfaringsmessig burde det være mulig å få på. Kan kanskje stikke litt langt ut foran. 245/35 må det nok bli ift. orig.dim.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett en som kjører 9x20 med ET 38 og 235/40-20 Continental og han hadde litt problemer med at det tok så vidt borti en skru i innerskjermen. Etter at han fjernet den var det ikke noe problem. Den var senket med samme Eibach fjærer som min.

 

Felgen bygger vel ut 1,3mm ekstra på 9,5" ET43 enn 9" ET38? Siden forskjellen i ET utligner forskjellen i dekkbredde vil dekket sitte likt ift skjermkant, eller er jeg helt på viddene i regnestykket mitt?

 

235/40 sitter vel også en del høyere i hjulbuen (8mm) enn 245/35. Continental er vel også kjent for å være "brede" dekk, går jeg for f.eks nankang NS20 som har fint avrundet dekkskulder tror jeg dette skal gå.

 

Felgene det gjelder er et sett med OZ opera jeg muligens har sjanse til å kjøpe. Får se hva det bli til.

 

245/30 er -1,8% og 245/35 er +1,8% ift org rulleomkrets (215/55-17) så begge går bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett en som kjører 9x20 med ET 38 og 235/40-20 Continental og han hadde litt problemer med at det tok så vidt borti en skru i innerskjermen. Etter at han fjernet den var det ikke noe problem. Den var senket med samme Eibach fjærer som min.

 

Felgen bygger vel ut 1,3mm ekstra på 9,5" ET43 enn 9" ET38? Siden forskjellen i ET utligner forskjellen i dekkbredde vil dekket sitte likt ift skjermkant, eller er jeg helt på viddene i regnestykket mitt?

 

235/40 sitter vel også en del høyere i hjulbuen (8mm) enn 245/35. Continental er vel også kjent for å være "brede" dekk, går jeg for f.eks nankang NS20 som har fint avrundet dekkskulder tror jeg dette skal gå.

 

Felgene det gjelder er et sett med OZ opera jeg muligens har sjanse til å kjøpe. Får se hva det bli til.

 

245/30 er -1,8% og 245/35 er +1,8% ift org rulleomkrets (215/55-17) så begge går bra.

 

5mm forskjell i offset og 10mm bredere dekk gjør at dekkets ytterkant er på samme sted ja. Forresten ingen fordel med store dekk når felgen bygger ut, så ikke rart at 235/40 20 gav problemer. Smalt dekk er bra, men Nankang på OZ er å ta det litt langt :)

 

Ville valgt 235/35 eller 245/35 20, 30 profil vil nok bli litt rart, da må bilen senkes enda mer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må nok ha 245 bredde. GTE må ha loadindex på 94, og jeg har ikke sett 235 dekk med så høy LI.

 

Du har vel forsåvidt et poeng i at OZ fortjenere bedre dekk enn Nankang. :)

Men må si at jeg har vært veldig fornøyd med Nankang NS20 ved flere anledninger. Mye bedre en NS2 jeg hadde for noen år tilbake. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Willtheyfit.com er flittig brukt. : smil :

 

Men når man nærmer seg grensen for hva som går så er det greit å sjekke om noen har erfaringer. :)

 

Det har du helt rett i, dog blitt veldig dårlig med respons i dette forumet på de årene jeg ikke har vært her nå .

men tenkte mer på i forholde til dekkstørrelse og et så ser du mye på den linken nr.2 jeg la der,

selv har jeg lite erfaring med passat i utgangspunktet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har du helt rett i, dog blitt veldig dårlig med respons i dette forumet på de årene jeg ikke har vært her nå .

men tenkte mer på i forholde til dekkstørrelse og et så ser du mye på den linken nr.2 jeg la der,

selv har jeg lite erfaring med passat i utgangspunktet

 

Litt synd at det har blitt sånn. Mye av forumaktivitet er vel flyttet til sosiale media antar jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt synd at det har blitt sånn. Mye av forumaktivitet er vel flyttet til sosiale media antar jeg.

 

ja virker sånn men ser ut til at flere er på vei tilbake til forumet igjen og, så er jo håp

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg husker jeg sjekka litt felgmuligheter når jeg titta på Passat GTE og da endte jeg opp med at det passet med 10x20" bak. Men husker jo ikke helt hvilken ET jeg sjekket med da:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg husker jeg sjekka litt felgmuligheter når jeg titta på Passat GTE og da endte jeg opp med at det passet med 10x20" bak. Men husker jo ikke helt hvilken ET jeg sjekket med da:(

 

Tror Tor Håkon Vik her på forumet kjører med 10x20 ET40 med 255/30/20 bak på sin GTE uten problemer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror Tor Håkon Vik her på forumet kjører med 10x20 ET40 med 255/30/20 bak på sin GTE uten problemer.

 

Da bør vel dimensjonen du spør om pase også? Er vel på innersiden av ytterskjermen det evt vil subbe? Og hans stikker jo 3mm lengere ut en de du spør etter:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da bør vel dimensjonen du spør om pase også? Er vel på innersiden av ytterskjermen det evt vil subbe? Og hans stikker jo 3mm lengere ut en de du spør etter:)

 

Bak er det ingen problemer. Det er foran jeg er usikker på. :confused:

 

Tror det går, men er ikke sikker. :)

Blir antagelig til at jeg går for andre felger uansett.

 

Pene felger uansett. Her på en A6

oz.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bak er det ingen problemer. Det er foran jeg er usikker på. :confused:

 

Tror det går, men er ikke sikker. :)

Blir antagelig til at jeg går for andre felger uansett.

 

Pene felger uansett. Her på en A6

[ATTACH=CONFIG]246376[/ATTACH]

 

Er vel bare å prøve vel?

Rimelig usikker på 20" på min også, men prøver:) Får heller bytte i 19" dersom det ikke går;)

Syns de felgene ser litt gammeldagse ut? Er kanskje meningen?:P

De er kule, men litt gammeldagse:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel bare å prøve vel?

Rimelig usikker på 20" på min også, men prøver:) Får heller bytte i 19" dersom det ikke går;)

Syns de felgene ser litt gammeldagse ut? Er kanskje meningen?:P

De er kule, men litt gammeldagse:)

 

Hva? Gammeldagse? :P

 

Klassiske felger fra min ungdom det der. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva? Gammeldagse? :P

 

Klassiske felger fra min ungdom det der. :)

 

Haha, ja gammeldagse:p (vet ikke alderen din)

Neida, vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det. Var min mening bare:) Mente ikke at de var stygge, for syns de er kule

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, ja gammeldagse:p (vet ikke alderen din)

Neida, vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det. Var min mening bare:) Mente ikke at de var stygge, for syns de er kule��

 

Er 75 modell, så er ikke pensjonist riktig enda. :P

 

Innbiller meg at designet kom sent på 90 tallet eller tidlig 2000 tall.

Likte dem veldig godt, men hadde aldri råd. OZ var og er dyre felger om du skal ha nye i store dimensjoner. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du målt klaring innover på eksisterende felg? Jeg tror det er er der løsningen ligger. Har ikke sett så nøye på felger til denne bilen, men vet at ABT leverer 9x21 ET 35 med 245/30-21 med TÜV. I 20" bruker de 9x20 ET 40, som bygger 9 mm mindre innover enn OZ'ene

 

Edit: ser at bla LS Design leverer 9" ET 45 med TÜV

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er 75 modell, så er ikke pensjonist riktig enda. :P

 

Innbiller meg at designet kom sent på 90 tallet eller tidlig 2000 tall.

Likte dem veldig godt, men hadde aldri råd. OZ var og er dyre felger om du skal ha nye i store dimensjoner. :)

 

Hehe, ja da har du noen år igjen :P hehe :P

Kan du ikke bare kjøpe og prøve da? Får sikkert solgt de igjen om de ikke passer :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

10-19 ET45 på 3c - 15mm klaring til org. Fjørbein.

 

20170222_210146_zpsjixgg9yo.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3C er en helt annen plattform

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men mindre plass såvidt jeg har forstått. Går det på 3c går det på b8 rent plassmessig, med forbehold om klaring innover..

 

9.5-19 ET40 med 235/35 dekk foran

 

20170104_140539_zps9hlsyuw8.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.