Anbefalte innlegg

Hei!

 

I fjor måtte jeg bytte lyspærene i hovedlyktene - Nå står ballastene for tur.

Dette orker jeg rett og slett ikke, og koster litt for mye for min smak, og jeg er innstilt på å bytte lyskilden i stedet.

 

Det finnes mye bra LED-pærer nå, og jeg har funnet noen som er langt kraftigere enn denne puslete 35W-saken i min bil :)

 

Om jeg finner ei pære som passer i sokkelen, fjerner original ballast og "tjuvkobler" strømkablene inn på pæra - Er det noe som kan gå gærnt da? Jeg vet jo at det er en del kabler som går på kryss og tvers inni lykta.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne jeg. Inviterer til diskusjon og reflektering rundt spørsmålet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare snakker litt av erfaring...

Må man ikke ha annen type reflektor om man skal ha led? I og med at led er mer retningsbestemt?

Husker jeg satt inn en H7 LED pære i linselyktene mine på en vectra jeg hadde og det ble helt fucka lys:s

Så sjekket litt rundt og da ble jeg fortalt at jeg måtte montere vanlig lykter igjen.

Ser det er sånn på samboeren min sin GTE. Hun har jo led og der er det ikke linse. Min har xenon og er linse.

Vet ikke helt om du ble noe klokere men... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kommer ann på pæra! :-)

 

Ledison har en utgave som funker bra i linser, etter hva jeg har sett. Langt kraftigere enn de latterlige original-lampene i alle fall :)

55w xenon er også til vurdering - Hovedessensen i spørsmålet mitt er egentlig om hvorvidt jeg klarer å omgå original lyskilde og ballast.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kommer ann på pæra! :-)

 

Ledison har en utgave som funker bra i linser, etter hva jeg har sett. Langt kraftigere enn de latterlige original-lampene i alle fall :)

55w xenon er også til vurdering - Hovedessensen i spørsmålet mitt er egentlig om hvorvidt jeg klarer å omgå original lyskilde og ballast.

 

Ja okei:)

Har sikkert blitt litt annerledes siden jeg prøvde for 4 år siden:p

Da kan jeg dessverre ikke hjelpe deg ;)

Men kjenner jeg deg rett så finner du sikkert en ordning på det: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er også åpen for å bytte ut OEM-ballastene med 55W. Finnes det ballaster man bare "bytter ut" med Valeo-ballastene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk..! Skal skyte dem en mail. Tenker det må til noen adaptere, da dette ikke passer rett over :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann, låner tråden litt da mitt problem omhandler nettopp hovedlyktene på 3C.

Har en kollega som får feilkoder på sin Passat med originale Bi-Xenonkykter.

 

Her er feilkoden:

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

Address 55: Headlight Range Labels: 5M0-907-357-V2.lbl

Control Module Part Number: 5M0 907 357 A HW: 5M0 907 357 A

Component and/or Version: AFS-Steuergeraet 0001

Software Coding: 2334721

Work Shop Code: WSC 05311 000 00000

Additional Info: 7L6941329 AFS-Lst.-Modul l X018 7L6941330 AFS-Lst.-Modul r X018

VCID: 3245F47DAD2C48AEAD-8066

1 Fault Found:

 

02629 - Sensor for Swivel Module Position; Left

014 - Defective - MIL ON

Freeze Frame:

Fault Status: 11101110

Fault Priority: 3

Fault Frequency: 1

Reset counter: 13

Mileage: 109852 km

Time Indication: 0

Date: 2017.01.25

Time: 17:25:47

 

Freeze Frame:

Voltage: 11.93 V

Speed: 0.0 km/h

ABS 1

 

 

Han har fått samme feilkoden med prefiks "right" tidligere også.

Lysene fungerer, og blinker ikke. Kommer opp følgende feilmelding opp i display: "AFS inoperative! See owner´s manual."

 

Hva kan dette være? Kan det være en bagatell?

 

Takk for svar!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme feil tidligere på min bil, sensoren ligger inni lykten å kan ikke byttes. Jeg fikk tak i brukt lykt på finn ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det gitt at det trenger å være denne sensoren som er feil? Syntes det er rart at det skal skje med begge lyktene såpass nært tidsmessig.

En annen ting; hvorfor skal man velge å bytte lykten dersom den tilsynelatende fungerer som normalt? Eneste plagsomme i denne saken er helt klart feilmeldingen som tikker inn på computer + blinking av varsellys i dash.

 

Merkelige greier spør du meg. Mener at dersom en viktig sensor i lykten er ødelagt, bør det gi mer konkrete utslag enn kun feilmelding inni bilen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når eg hadde den feilen fungerte ikke lyktene mine, de lyste men lyste rett ned i bakken å kurvelys å svingedelen fungerte ikke lengre. Er verdt å ta ut lyktene å gå over ledninger å kontakter. Reddet meg i helgen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.