Har nyere Passat/Alltrack ladestrøm via 13-pols tilhengerkontakt?

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Noen som vet om passat av nyere årgang (2014 og oppover) har tilkoblet lading via tilhengerkontakten?

 

Kjører litt med vogn på sommeren med min 3BG og har byttet fra 7 til 13 pols og la i samme slengen opp lading til batteriet i vogna. I fjor sommer snakket jeg med en som hadde en ny Mercedes GLK og en annen som hadde en 1 år gammel Ford S-max og de hadde ikke lading tilkoblet hengerkontakten. Var rett og slett ingen kabel strukket på en så ny bil.

 

Er dette noe man må spesifisere at man vil ha når man kjøper ny bil eller??

 

Er vel PIN 9 og 13 som ikke var tilkoblet de bilene jeg refererer til over....

 

13_pin_kontakt.jpg

 

Årsaken til at jeg spør eg fordi jeg vurderer å kjøpe en ny (brukt) Passat....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan dessverre ikke bekrefte eller avkrefte, men dette er jo svært enkelt å måle på den aktuelle bilen, da. ;)

Skjønner ikke helt hvorfor de skulle droppet det, egentlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil faktisk ta det som en selvfølge at alle nyere biler med 13-pin-kontakt hadde dette. Men enkleste måte å finne ut det på er vel å måle, MEN det er ikke sikkert det vil gi utslag før det er kontakt koblet til. Jeg vet det sitter en microbryter i kontakten som skal indikere tilkobling, slik at blandt annet ikke tåkelys tenner på bil men på henger istedet. Kan tenkes den samme microbryteren sperrer for 12v...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min Caddy blir det strøm i kontakta (den diskuterte ledningen) så fort tenning er på, men de andre fungerer ikke før kontakta er koblet i.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja årsaken til at jeg lurer er jo som sagt at jeg var borti så og si nye biler fra både ford og mercedes i fjor som ikke hadde strøm på aktuelle kontakt... Får finne meg en nyere passat å teste det ut.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.