Passat 1,9tdi 131hk mye olje i innsuget

Anbefalte innlegg

Hadde problem med at det kom mye olje i innsuget i dag som fikk motoren til å tenne på olja i innsuget som fikk motoren til å gå av seg selv

 

Fikk stoppa motoren

 

Virker som olja kommer fra ordninga på toppen og inn i turboen og igjennom intercooler

 

Gjorde en qmi rens på motoren og ny olje og filter,

 

Også blanda jeg egr ventilen.

 

Noen forslag til hvorfor olja går i innsuget?

 

Tette olje kanaler?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men kan turboen kaste olje fra toppen og inn i innsuget? Merker også at dette er problem da bilen ikke vil gå noe bra i det hele tatt,

 

Kom gjerne med en forklaring på hvorfor du mener turbo?

 

Takk for svar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved turbohavari vil oljetettningene i turboen slippe gjennom mye olje som vil finne veien gjennom intercooler til innsug du vil da få Runaway at motoren går på olja. Når turboen ryker vil heller ikke motoren gå bra siden den ikke klarer å levere lufta du trenger for at den skal gå bra ��

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen måte å sjekke dette på? Kan jeg for eks tette olje dampen fra toppen og kjøre bilen får å se om det blir olje i innsuget?

 

Det som er rart er st motoren gikk dårlig ned bund drag og når jeg kom over 2600omregning begynt bilen å gå bra men det varte bare en kort stund

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville ikke kjørt eller startet bilen før du har sjekket turboen skikkelig.

 

Ta av nedre intercoolerslange så vil det nok renne olje ut der. Du kan og ta av slangen på turbo og kjenne om der er slark inn og ut på turboen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er turboen demontert,

 

Du hadde rett, den turboen var ikke lagt unna å skjære seg skikkelig

 

Usikker om dere ser videoen men gir et forsøk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Montert alt sammen igjen, ser på vag con at jeg har feil på N75, N239 og N18, har sjekka alle sensorene med å putte strøm på dem, dem klikker aller sammen, kan om en sensor ikke fungere koble ut alle?

 

Har målt i kontaktene, ingen strøm med kun tenning på

 

Trenger noen forslag asap :)

 

Er det en sikring til disse sensorene et sted?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.