Startsperre - hvordan reset (feil nøkkel) ??

Anbefalte innlegg

Hei der ute

 

Trenger hjelp - Ved et uhell ble det brukt en gammel nøkkel for å starte bilen (Passat `98 1,8T). Startsperren slo inn, men det ble forsøkt start flere ganger med feil nøkkel. Da problemet ble oppdaget (varsellampe for startsperren lyste) byttet vi til riktig nøkkel - MEN : startsperren fortsetter å slå inn.

 

Noen som har en oppskrift for å få reset på startsperren ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei der ute

 

Trenger hjelp - Ved et uhell ble det brukt en gammel nøkkel for å starte bilen (Passat `98 1,8T). Startsperren slo inn, men det ble forsøkt start flere ganger med feil nøkkel. Da problemet ble oppdaget (varsellampe for startsperren lyste) byttet vi til riktig nøkkel - MEN : startsperren fortsetter å slå inn.

 

Noen som har en oppskrift for å få reset på startsperren ??

Koble fra strømmen på batteriet noen min..? Tror dette ordner saken og sikkert billigere enn å svinge innom Møller for å koble til diagnose og slette feillager..

-GeirJ-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk skal du - jeg tester oppskriften !

 

mvh

 

Fred

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har forsøkt å koble fra batteriet i ca 20 min - deretter på, så av igjen noen minutter, men startsperrelampen blinker fortsatt...

 

Får ikke flyttet bilen, og kostnad for tauing til Møller er ikke førstevalget !

 

Noen som har andre forslag ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løs opp rattilten og slå rattet litt hardt opp og ned, triks fra møller, og det fungerer.... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips

 

Tydeligvis et gjenstridig tilfelle jeg har - har forsøkt å "slå " rattet opp og ned - men startsperrelampen blinker fortsatt....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ble problemet tilslutt løst - sletting av feil/verdier i minnet.

 

Takk for all hjelp !

 

Fred G

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ble problemet tilslutt løst - sletting av feil/verdier i minnet.

 

Takk for all hjelp !

 

Fred G

Supert at problemet er løst!

Men.. Sletting av feillager burde vel blitt løst v' frakobling av batteri også??

Snålt.......

-GeirJ-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen

 

Det skulle det trolig ha gjort.

 

Instrumentpanelet fremstod i diagnoseverktøyet som helt låst, og slettingen av feilminne (forsøk på å bruke de gamle verdiene igjen) var ikke helt uproblematisk...

 

Takk for hjelp og oppfølging !

 

Fred

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.