Lastavhengighetsventil sitter fast.

Anbefalte innlegg

Fikk feil på EU-godkjenningen på lastavhengighetsventilen, den sitter fast. Ikke så uvanlig at det skjer etter det jeg har forstått?

Men, er det mulig å fikse ventilen, eller må det til en ny en? Møller skulle ha 2400,- for en ny en, kunne igrunn tenkt meg og sluppet det :rolleye: Bilen er en 94' Audi 80 2.0E Avant. På forhånd takk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dynk den i rustløser,bruk ei tang,eller stort skrujern å vipp den frem og tilbake,de pleier løsne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det samme på 80'en min til EU kontrollen. Den greide jeg å få løsnet og smurt opp slik at den fungerte igjen.

 

Så det skal være mulig, men det kommer selvfølgelig an på hvor ille den sitter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker. Da er det bare å ha seg ut å prøve..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da tror jeg at jeg har fått den løs. Får til å klemme den sammen med en tang, så da er vel alt greit? Ikke noe mere krimskrams enn det? :P

 

123-2309_IMG.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den skal vel gli såpass at du kan presse den sammen/strekke den ut med hendene ? for så å bli dratt i posisjon av fjæren ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Korrekt bevegelse ser / føler man ikke før noen trykker på bremsepedalen. Selve armen kan være løs selvom innmaten i regulatoren sitter fast.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bakbremsene på Audi er som regel så dårlig at det beste er å fjerne hele driten så man får mer bremsevirkning bak :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.