Viser resultater 1 til 13 av 13

Tråd: ESP lampe lyser!?

ESP lampe lyser!?

ESP lampen på min audi s3 lyser til tider. Når den begynner å lyse vil den ikke gå bort. Med mindre jeg stopper og starter bilen igjen. Har vært og byttet en føler under clutchen som vistnok skulle være problemet. Men dette begynte igjen med en gang jeg fikk tilbake bilen. Er dette noe bar ejeg irriterer meg over eller er det andre med samme problem? Dette er vel strengt talt ikke noe problem men noe jeg ser på som svært irriterende.

ESP-lampa lyser da den enten er deaktivert eller når bilens selvdiagnosesystem melder om en feil, så det lureste du kasn gjøre er å fåp utført en selvdiagnose på bilen din og lest av evt. feil for så å ta det derfra.

Med mindre du har hatt den inne på verksted og fått utført reperasjonen der, for da er det naturlig at du kontakter de før du gjør noe som helst selv.

Jeg hadde akkurat samme problemet med min bil. Etter å ha kjørt diagnose med Vag-com, kom det frem at en av rotasjonsfølerne (ABS føler) var defekt. Ny kostet ca 450,- og var skiftet på et kvarter. Ikke umulig at det samme har skjedd med din. Ta en vag-com test og da dukker feilen sikker opp der og hvilken føler det gjelder. Lykke til

Vis innlegg
    Jeg hadde akkurat samme problemet med min bil. Etter å ha kjørt diagnose med Vag-com, kom det frem at en av rotasjonsfølerne (ABS føler) var defekt. Ny kostet ca 450,- og var skiftet på et kvarter. Ikke umulig at det samme har skjedd med din. Ta en vag-com test og da dukker feilen sikker opp der og hvilken føler det gjelder. Lykke til
    Ja det stemmer det du sier der. Jeg fikk fikset det for 1 uke siden. Hadde bare trodd det ikke var så sårbart att jeg må fikse det 1 gang i uka

Er det slik at når feilen oppstår (les: lyset går på) så må man kople til vag-comkabelen og kjøre diagnosen? Jeg mener siden lyset slukkes når bilen stoppes og startes.
    Eller vil feilen oppdages selv om lyset ikke er på?

Vis innlegg
    Er det slik at når feilen oppstår (les: lyset går på) så må man kople til vag-comkabelen og kjøre diagnosen? Jeg mener siden lyset slukkes når bilen stoppes og startes.
    Eller vil feilen oppdages selv om lyset ikke er på?
    Ja, feilen lagres i minnet i hjernen.

har du sjekka diagnosen? på min så lyser esp lampa, der er LMM gåen, skal bytte den til uka så får vi se om den slukker

Vis innlegg
    har du sjekka diagnosen? på min så lyser esp lampa, der er LMM gåen, skal bytte den til uka så får vi se om den slukker
    Når LMM gikk sist så lyste den også ja. Men det gjorde også motorlampe. Men lmm er byttet for 2 uker siden. best ikke den er gåen igjen ass. :S aner ikke hva det er for noe egentlig

Vis innlegg
    Når LMM gikk sist så lyste den også ja. Men det gjorde også motorlampe. Men lmm er byttet for 2 uker siden. best ikke den er gåen igjen ass. :S aner ikke hva det er for noe egentlig
    min LMM ble byttet for ca 3mnd siden, nå er den tydligvis gåen igjen, men den går ikke noe dårligere da.. men gir feil på esp så..uansett mye vi søkte så fikk vi opp lmm hele tiden, så enten er det LMM, eller så er det ledningene fra hjernen til lmm som kødder...

Vis innlegg
    min LMM ble byttet for ca 3mnd siden, nå er den tydligvis gåen igjen, men den går ikke noe dårligere da.. men gir feil på esp så..uansett mye vi søkte så fikk vi opp lmm hele tiden, så enten er det LMM, eller så er det ledningene fra hjernen til lmm som kødder...
    mhm. i see. Da kan det hørs ut som det samme drittet jeg sliter med egentlig.

Vis innlegg
    mhm. i see. Da kan det hørs ut som det samme drittet jeg sliter med egentlig.
    det kan jo hende, håper min hjelper da jeg får byttet lmm, har du åpent filter? hva type?

Vis innlegg
    det kan jo hende, håper min hjelper da jeg får byttet lmm, har du åpent filter? hva type?
    Ja har åpent. K&N. Så møller skylder på olje som blir dratt inn i lmm. men jeg hører lmm til audi , subaru og vw bare suger. Men har bestilt stålfilter fra TS

Har og noe feil på min. Abs lampa lyser innimellom. Men INGEN feil på diagnosen. Men når jeg leser av verdier så er det 1 hjul som ikke går rundt. de 3 andre har feks 15kmt når jeg tester på gårdsplassen, mens det siste har 1 kmt uansett. Problemet mitt er at det ikkje står hvilket hjul som er hva. :P

Men den føleren som er nevnt her, bytter man den selv? eller spesialverktøy?
    (97 A4)