Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 15 av 27

Tråd: Noen som har liste over felgdimensjoner VW/AUDI

Noen som har liste over felgdimensjoner VW/AUDI

Noen som har noen liste over felgdimensjoner til VW/Audi også evt andre biler.

Driver å undersøker import av aluminiumsfelger og jeg skal om noen få uker reise til Kina for å godkjenne min første containerlast med felger, men jeg må "komponere" containeren og vil gjerne vite hva som er de vanligste dimensjonene på boltsirkel o.l.

Dere i forumet kan regne med skikkelig gode priser på FETE alufelger fra januar/februar neste år, kanskje før.

En felg jeg liker er denne:
    Klikk bildet for større versjon

Navn:  146B4.jpg
Visninger: 671
Størrelse:  75,8 KB
    Prisen på denne kan vel komme på rundt 1500,- for medlemmer.

MVH
    Stian Larsen

4x100
    4x108
    5x100
    5x112

De ligner veldig på BM Adria, bare at kant på Adria er sort.
    http://martins.no/felger/sortimentet/bm-adria.aspx

Tror det vil selge mest i boltsirkel 5*100 og 5*112 i forskjellig innpress. Kanskje 4*100 også i 17" og 18" dim..

Vis innlegg

Driver å undersøker import av aluminiumsfelger og jeg skal om noen få uker reise til Kina for å godkjenne min første containerlast med felger, men jeg må "komponere" containeren og vil gjerne vite hva som er de vanligste dimensjonene på boltsirkel o.l.
    Hvis du skal velge ut en dimensjon som passer de fleste VAG-biler, så villle jeg gått for 8,5x18/19/20 ET35 med 5x112 boltsirkel til VW Passat 3B, 3BG, Audi A4, A5, A6, A8

Også 8,5x18/19/20 ET45 til VW Golf 5, Touran, Audi A3 8P.

Og evt 8,5x18/19/20 ET35 med 5x100 boltsirkel til Golf 4, Audi A3.

Vis innlegg

Dere i forumet kan regne med skikkelig gode priser på FETE alufelger fra januar/februar neste år, kanskje før.

En felg jeg liker er denne:

Navn:  146B4.jpg
Visninger: 671
Størrelse:  75,8 KB
    Prisen på denne kan vel komme på rundt 1500,- for medlemmer.

MVH
    Stian Larsen

Legg gjerne ut bilde av andre design du kommer til å ta inn også.

Jeg skal få lagt opp flere bilder iløpet av helgen.
    Jeg er som sagt ikke sikker på hvilke modeller jeg kommer til å ta inn og jeg samtaler med flere fabrikker. Jeg reiser til Kina om 6 uker for å møte de forskjellige leverandørene og kontrollere felger og kvalitet samt ta prøver av aluminiumen hos de forskjellige leverandørene for å kontrollere styrken i metallet, har hørt om felger som blir skjeve av en fartshump(ja en dumt går nedover,, en hump oppover).

jeg har fått flere kataloger jeg må bare scanne inn bildene, så skal forsøke å få dette gjot iløpet av helga.

Takk for svar dere som har svart.

Okei jeg er jo ikke noen ekspert på felger.. enda.

Om dere kan forklare meg hva ET, P.C.D/H, C.B(det fant jeg ut,, center bore) så hadde det vært flott.
    Skal man ikke også angi felgene i bredde... dekk går jo som 165, 175,195 etc.. er det ET ?

MVH
    Stian Larsen

Navn:  210-HS.jpg
Visninger: 581
Størrelse:  63,3 KB

Navn:  232-HS.jpg
Visninger: 580
Størrelse:  79,6 KB

Navn:  450K4.jpg
Visninger: 579
Størrelse:  70,5 KB

noen fler..
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder 509.jpg   511.jpg  

523.jpg  

Enda fler
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder 533.jpg   570.jpg  

575.jpg  

more to come..
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder 580.jpg   592.jpg  

139.jpg  

Og det siste for idag....
    neon av interesse?! Nå har jeg plukket ut de med 57,1 da for dere som ville ha..
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder 161.jpg   165.jpg  

Vis innlegg
    Okei jeg er jo ikke noen ekspert på felger.. enda.

Om dere kan forklare meg hva ET, P.C.D/H, C.B(det fant jeg ut,, center bore) så hadde det vært flott.
    Skal man ikke også angi felgene i bredde... dekk går jo som 165, 175,195 etc.. er det ET ?

MVH
    Stian Larsen
    For å beskrive en felg må man vite:
    1) Bredden
    2) Størrelsen (diameteren)
    3) Offset (hvor sitter felgen ift anlegget mot bilens nav)
    4) Antall bolter
    5) Boltsirkel
    6) Borring/sentermål

Dvs f.eks 7,5x17 ET35 4x100 57,1 betyr:

1) 7,5 tomme bred (målt i felgbanen, ikke fra ytterkant til ytterkant)
    2) 17 tommer stor
    3) Det er +35mm fra felgens midt til anlegget, dvs felgen bygger 35mm mer innover enn utover
    4) 4 bolt
    5) 100mm diameter/diagonal mellom boltene (hvis vi tenker oss en sirkel gjenom boltsentrene)
    6) 57,1mm borring/diameter på felgens bakside. Ofte kan man også bruke større hull og kompensere med senterringer i plast/alu.

Finnes masse nettsteder med illustrative bilder som forklarer dette nærmere også