Side 2 av 3 FørsteFørste 123 SisteSiste
Viser resultater 16 til 30 av 37

Tråd: Hvilken gass skal brukes ved sveising av rustfritt?

Vis innlegg
    hvis man sveiser med tig uten bakgass så kan man likegodt bruke elektroder. Eneste forskjellen er at det kanskje blir en smule penere med tig
    Jaha? Kan du utdype?
    Er ingen expert, men har da sett noen sveiser i min tid og ingenting kan måle seg med TIG..

ingen expert jeg heller, men har dratt med meg litt erfaring. For å få en fullgod tig sveis (på rør) er det nødvendig med bakgass.. Det jeg mente var at hvis man sveiser skikkelig med elektroder så blir det sikkert en like god sveis som tig uten bakgass. Mig\mag og rustfritt\syrefast har jeg aldri prøvd så det har jeg ingen formening om..

Vis innlegg
    ingen expert jeg heller, men har dratt med meg litt erfaring. For å få en fullgod tig sveis (på rør) er det nødvendig med bakgass.. Det jeg mente var at hvis man sveiser skikkelig med elektroder så blir det sikkert en like god sveis som tig uten bakgass. Mig\mag og rustfritt\syrefast har jeg aldri prøvd så det har jeg ingen formening om..
    Hvis man sveiser med MIG/MAG og bruker 1.6mm rør så vil jeg tro at det brenner seg godt gjennom; uansett godt nok til at det er brukbart som eksosanlegg Et grenrør setter jo helt andre krav selvfølgelig.

Det er helt sikkert mere enn bra nok!!! De tingene jeg har erfaring med er nok litt mere "heavy-duty" (15-150 bar trykk)

Vis innlegg
    Det er helt sikkert mere enn bra nok!!! De tingene jeg har erfaring med er nok litt mere "heavy-duty" (15-150 bar trykk)
    Ikkesant. Er jo mere viktig at passformen er bra og at sveisene holder sammen. Er jo ikke akkurat noen snakk om sånne verdier her

Menne tilbake til dekkgass. Hvilken kan brukes på rustfritt?

Vis innlegg
    Menne tilbake til dekkgass. Hvilken kan brukes på rustfritt?
    Alt som ikke inneholder oksygen grovt sagt....

Argon med litt blandings er mest vanlig.

Vis innlegg
    Alt som ikke inneholder oksygen grovt sagt....

Argon med litt blandings er mest vanlig.
    Da går det vist ikke med acetylen da

Vis innlegg
    acetylen er ikke en gass jeg ville brukt som dekkgass med mig/mag sveising. Hoho men hvis du vil ha fyrverkeri kan det jo være å anbefale

Vis innlegg
    acetylen er ikke en gass jeg ville brukt som dekkgass med mig/mag sveising. Hoho men hvis du vil ha fyrverkeri kan det jo være å anbefale
    Tror det er det jeg sveiser med. Er faktisk ikke sikker lenger

Vis innlegg
    Tror det er det jeg sveiser med. Er faktisk ikke sikker lenger
    Du bruker vel argon, co2 eller argon mix. Acetylen er en meget brennbar gass. Acetylen blir brukt sammen med oksygen til f eks skjærebrenning, oppvarming og div

Vis innlegg
    Du bruker vel argon, co2 eller argon mix. Acetylen er en meget brennbar gass. Acetylen blir brukt sammen med oksygen til f eks skjærebrenning, oppvarming og div
    Tipper jeg har vekslet litt!

Hørte noe om en gass, MISON 18. Til MIG sveis?
    Da kan jeg jo kanskje bruke den gassen jeg har da. Hvordan ser jeg om det er feil gass jeg bruker?

Vis innlegg
    Tipper jeg har vekslet litt!

Hørte noe om en gass, MISON 18. Til MIG sveis?
    Da kan jeg jo kanskje bruke den gassen jeg har da. Hvordan ser jeg om det er feil gass jeg bruker?

'
    Er ikke helt sikker, men veit de bruker en reinere argon gass til rustfritt enn når de sveiser vanlig svart stål for eksempel

Men er jo bare å prøvesveise på noe rustfritt du har liggende, og se hvordan resultatet blir

Vis innlegg
    Hadde du prøvd det, så hadde du ikke sittet her nå....

Vis innlegg
    Hadde du prøvd det, så hadde du ikke sittet her nå....
    Nei