Anbefalte innlegg

Har et problem med tomgangen på min s4 2.7 biturbo. Går fint under oppstart, men når jeg trykker inn clutchen for å skifte gir, går den opp og ned i turtall. Går fra 1000 og ned til 250 4-5 ganger før den stabiliserer seg. Hender også at motoren kveles, og da er den vrien å få start på igjen.

Tok en diag med vag-com, men eneste jeg fikk opp der var :

 

17704 - Error in Mapped Cooling System (check Temp-Sensor and Thermostat)

Vet ikke om det har en sammen heng, men oppdaget dette rett etter at ABS og ESP'n koblet ut.

Fikk denne feilmeldingen på ABS:

 

18265 - Load Signal: Error Message from ECU

P1857 - 35-00 - -

 

Skal se på gasspjeld og diverse, men utenom det, er det noen som har noe tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har forresten også fått denne: 17947 - Clutch Pedal Switch (F36): Implausible Signal

Har hatt feilkoden i en god stund, men det har aldri vært noe problem. Godt mulig det kan være den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går bilen fint på tomgang da?, eller er problemet kun der når du er ute å kjøre og bruker clutchen.Vet det er en bryter under clutch pedalen,tror den ska stabilisere turtallet mellom giringene osv uten at eg vet mer spesifikt.Du sier den dauer ut,har du sjekket Lmm?Ikkje alltid du får feilkoder på alle sensorer.

Har forresten også fått denne: 17947 - Clutch Pedal Switch (F36): Implausible Signal

Har hatt feilkoden i en god stund, men det har aldri vært noe problem. Godt mulig det kan være den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, går fint under tomgang når den har fått roet seg ned, men ikke under giring nei, som du sier :)

Har ikke sjekket lmm nei, skal gjøre det i morgen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en lignende episode med min, husker ikke feilkoder. Men abs og esp koblet ut der også, prøvde en lmm en kompis hadde liggende og den ble gulle god igjen! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

abs og esp kobler seg ut vis Lmm er defekt ja:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

??? Hvorfor i all verden gjør den det? :P

Rengjør evt.skift lmm i morgen jeg da, så kanskje det ordner seg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja du, sei det:p.Er ikkje helt 100% sikker på at den gjør det,den gjør hverfall det når du kobler av kontakten til LMM.Lmm kan være merklig av og til,har hadt en del problemer med den eg og.Da med jaging mellom 250 -1000 omdr ca.Så etter eg har tatt av kontakten av og på en del ganger mens bilen har gått på tomgang, så har bilen tatt seg sammen og virket igjen merklig nok:p

??? Hvorfor i all verden gjør den det? :P

Rengjør evt.skift lmm i morgen jeg da, så kanskje det ordner seg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, ok må prøves :)

merkelig bilmerke :P fikk en helsikkes porsmell idag også, og det lukter litt snedig av eksosen, så peker mer og mer på lmm...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg vært på ES Tuning i tr.heim, og fikk konstatert en solid lekkasje i y-slangen foran gasspjeldet. lmm vil krangle pga denne, abs/esp pga lmm og så videre.

Nye deler er bestilt, og problemet løst :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjent problem dette også! Den er en svakhet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja. Men det må da finnes forsterkede versoner av disse? Siden det er et kjent problem? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det finnes, har et sett med alle slanger som er til trykksystemet , inkludert denne slangen som eg har liggende;)

Ja. Men det må da finnes forsterkede versoner av disse? Siden det er et kjent problem? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg har et par silikonversjoner liggende jeg også! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det finnes, har et sett med alle slanger som er til trykksystemet , inkludert denne slangen som eg har liggende;)

 

da har du ett sett til s4 da? er jo ikke samme slangen på rs4

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er til s4 ja,var ikkje klar over at det var forskjeligt når eg bestilte:)

da har du ett sett til s4 da? er jo ikke samme slangen på rs4

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har du ett sett til s4 da? er jo ikke samme slangen på rs4

 

S4 funker på RS4 og omvendt, bare litt trangere å få S4 slanger på RS4 siden Y-røret er større på RS4

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å få s4 slanger på rs4 kan du berre glemme.eneste slangene som er like som eg kunne se, var de to y- slangene (som har for liten inner dia) og slangene fra resirk ventilene til trykk røret forran spjeldhus.Synd de ikkje har laget oppgraderte sillicon slanger til rs4.

S4 funker på RS4 og omvendt, bare litt trangere å få S4 slanger på RS4 siden Y-røret er større på RS4

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å montere RS4 slanger er en ting, men det må da finnes noen som har laget en forsterket versjon av denne? I s4 format?

Uansett så er nå slangen montert, og bilen lader som den skal :)

Men det tok ikke livet av feilkoden fra llm. Heller ikke abs/esp feilen. Slettet feilkodene også.

 

Hvordan restarter jeg Abs ecu'n? Noen som har en MAF liggende? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er forsterket sillicon slanger i s4 format me har snakket om:p.Det finnes ,og det har eg liggende:).Sletta du feilkodene, så kommer det feilkode på Lmm igjen?.Går bilen som normalt både på tomgang og ved kjøring?,Hvordan går bilen uten Lmm?Prøv eventuelt og ta av batteripolene 10-15 mins tid,så ser du om det forsvinner:)

Å montere RS4 slanger er en ting, men det må da finnes noen som har laget en forsterket versjon av denne? I s4 format?

Uansett så er nå slangen montert, og bilen lader som den skal :)

Men det tok ikke livet av feilkoden fra llm. Heller ikke abs/esp feilen. Slettet feilkodene også.

 

Hvordan restarter jeg Abs ecu'n? Noen som har en MAF liggende? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK :P

Slettet feilkodene ja. Men hva skjer med motoren når jeg kjører med ødelagt lmm?

Går normalt ved kjøring, men ikke på tomgang, da jager den på turtallet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skjer ikkje så mye med selve motor ,men den går nå ikkje som den skal.Vil nok gå litt fetere.Er vel berre til og skifte den det vist den er ødelagt:)

OK :P

Slettet feilkodene ja. Men hva skjer med motoren når jeg kjører med ødelagt lmm?

Går normalt ved kjøring, men ikke på tomgang, da jager den på turtallet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er meget fet blanding tror jeg, smeller som juling noen ganger :P

Men takk for tipsene, er vel bare å bite i det sure eplet å bestille ny....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du skal bytte lmm så husk å levere den gamle i retur, betaler bare halv pris på den nye da. Dette gjelder da hos Møller, veit ikke om andre sjapper praktiserer det samme. Ikke alle som vet dette så sier det bare.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk nå først hvordan bilen går uten Lmm,så du ikkje bestiller forgjeves, vist det kanskje er andre sensorer som kødder sfeks lambdaer.og eventuelt rens Lmm med electro cleaner.

Er meget fet blanding tror jeg, smeller som juling noen ganger :P

Men takk for tipsene, er vel bare å bite i det sure eplet å bestille ny....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.