Hvilken gass skal brukes ved sveising av rustfritt?

Anbefalte innlegg

Du bruker vel argon, co2 eller argon mix. Acetylen er en meget brennbar gass. Acetylen blir brukt sammen med oksygen til f eks skjærebrenning, oppvarming og div

 

Tipper jeg har vekslet litt! : smil :

 

Hørte noe om en gass, MISON 18. Til MIG sveis?: klø :

Da kan jeg jo kanskje bruke den gassen jeg har da. Hvordan ser jeg om det er feil gass jeg bruker?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper jeg har vekslet litt! : smil :

 

Hørte noe om en gass, MISON 18. Til MIG sveis?: klø :

Da kan jeg jo kanskje bruke den gassen jeg har da. Hvordan ser jeg om det er feil gass jeg bruker?

 

'

 

Er ikke helt sikker, men veit de bruker en reinere argon gass til rustfritt enn når de sveiser vanlig svart stål for eksempel

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er jo bare å prøvesveise på noe rustfritt du har liggende, og se hvordan resultatet blir

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da går det vist ikke med acetylen da: rolleyes : dum :

 

Hadde du prøvd det, så hadde du ikke sittet her nå....:evil:: oops :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde du prøvd det, så hadde du ikke sittet her nå....:evil:: oops :

 

Nei:rolleye: : dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen expert jeg heller, men har dratt med meg litt erfaring. For å få en fullgod tig sveis (på rør) er det nødvendig med bakgass.. Det jeg mente var at hvis man sveiser skikkelig med elektroder så blir det sikkert en like god sveis som tig uten bakgass. Mig\mag og rustfritt\syrefast har jeg aldri prøvd så det har jeg ingen formening om..

 

Rart at ikke steam rør som røntgen fotograferes ikke sveises med bakgass, eneste jeg har vært borti som bruker bak gass er amoniakk rør, grenrør, og enkelte eksosanlegg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rart at ikke steam rør som røntgen fotograferes ikke sveises med bakgass, eneste jeg har vært borti som bruker bak gass er amoniakk rør, grenrør, og enkelte eksosanlegg..

 

Industrirørleggere bruker ofte bakgass. Vann, gass og syrerør feks.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjapt spørsmål. tråden jeg bruker på å sveise "ruststål" kan den brukes til å sveise rustfritt? skal bygge eksos om ikke alt for lenge å greit å vite om jeg må bytte tråd eller ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjapt spørsmål. tråden jeg bruker på å sveise "ruststål" kan den brukes til å sveise rustfritt? skal bygge eksos om ikke alt for lenge å greit å vite om jeg må bytte tråd eller ikke.

 

Du jan bruke det men sveisen vil nok ruste. Jeg skal kjøpe rustfri tråd:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjapt spørsmål. tråden jeg bruker på å sveise "ruststål" kan den brukes til å sveise rustfritt? skal bygge eksos om ikke alt for lenge å greit å vite om jeg må bytte tråd eller ikke.

 

rent mekanisk så går det bra ja, men da er det jo liten hensikt å bruke rustfrie rør ettersom sveisen vil ruste fort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg sveisa rustfri eksos fra torshov så brukte jeg helt standard sveisegass (uten at jeg husker hva det er i den) og det fungerte veldig bra :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.