Noen som har liste over felgdimensjoner VW/AUDI

Anbefalte innlegg

Noen som har noen liste over felgdimensjoner til VW/Audi også evt andre biler.

 

Driver å undersøker import av aluminiumsfelger og jeg skal om noen få uker reise til Kina for å godkjenne min første containerlast med felger, men jeg må "komponere" containeren og vil gjerne vite hva som er de vanligste dimensjonene på boltsirkel o.l.

 

Dere i forumet kan regne med skikkelig gode priser på FETE alufelger fra januar/februar neste år, kanskje før.

 

En felg jeg liker er denne:

146B4.jpg

Prisen på denne kan vel komme på rundt 1500,- for medlemmer.

 

MVH

Stian Larsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

4x100

4x108

5x100

5x112

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det vil selge mest i boltsirkel 5*100 og 5*112 i forskjellig innpress. Kanskje 4*100 også i 17" og 18" dim..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har noen liste over felgdimensjoner til VW/Audi også evt andre biler.

 

Driver å undersøker import av aluminiumsfelger og jeg skal om noen få uker reise til Kina for å godkjenne min første containerlast med felger, men jeg må "komponere" containeren og vil gjerne vite hva som er de vanligste dimensjonene på boltsirkel o.l.

 

Hvis du skal velge ut en dimensjon som passer de fleste VAG-biler, så villle jeg gått for 8,5x18/19/20 ET35 med 5x112 boltsirkel til VW Passat 3B, 3BG, Audi A4, A5, A6, A8

 

Også 8,5x18/19/20 ET45 til VW Golf 5, Touran, Audi A3 8P.

 

Og evt 8,5x18/19/20 ET35 med 5x100 boltsirkel til Golf 4, Audi A3.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har noen liste over felgdimensjoner til VW/Audi også evt andre biler.

 

Driver å undersøker import av aluminiumsfelger og jeg skal om noen få uker reise til Kina for å godkjenne min første containerlast med felger, men jeg må "komponere" containeren og vil gjerne vite hva som er de vanligste dimensjonene på boltsirkel o.l.

 

Dere i forumet kan regne med skikkelig gode priser på FETE alufelger fra januar/februar neste år, kanskje før.

 

En felg jeg liker er denne:

[ATTACH]72928[/ATTACH]

Prisen på denne kan vel komme på rundt 1500,- for medlemmer.

 

MVH

Stian Larsen

 

 

Legg gjerne ut bilde av andre design du kommer til å ta inn også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal få lagt opp flere bilder iløpet av helgen.

Jeg er som sagt ikke sikker på hvilke modeller jeg kommer til å ta inn og jeg samtaler med flere fabrikker. Jeg reiser til Kina om 6 uker for å møte de forskjellige leverandørene og kontrollere felger og kvalitet samt ta prøver av aluminiumen hos de forskjellige leverandørene for å kontrollere styrken i metallet, har hørt om felger som blir skjeve av en fartshump(ja en dumt går nedover,, en hump oppover).

 

jeg har fått flere kataloger jeg må bare scanne inn bildene, så skal forsøke å få dette gjot iløpet av helga.

 

Takk for svar dere som har svart.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei jeg er jo ikke noen ekspert på felger.. enda.

 

Om dere kan forklare meg hva ET, P.C.D/H, C.B(det fant jeg ut,, center bore) så hadde det vært flott.

Skal man ikke også angi felgene i bredde... dekk går jo som 165, 175,195 etc.. er det ET ?

 

MVH

Stian Larsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og det siste for idag....

neon av interesse?! Nå har jeg plukket ut de med 57,1 da for dere som ville ha..

161.jpg

165.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei jeg er jo ikke noen ekspert på felger.. enda.

 

Om dere kan forklare meg hva ET, P.C.D/H, C.B(det fant jeg ut,, center bore) så hadde det vært flott.

Skal man ikke også angi felgene i bredde... dekk går jo som 165, 175,195 etc.. er det ET ?

 

MVH

Stian Larsen

 

For å beskrive en felg må man vite:

1) Bredden

2) Størrelsen (diameteren)

3) Offset (hvor sitter felgen ift anlegget mot bilens nav)

4) Antall bolter

5) Boltsirkel

6) Borring/sentermål

 

Dvs f.eks 7,5x17 ET35 4x100 57,1 betyr:

 

1) 7,5 tomme bred (målt i felgbanen, ikke fra ytterkant til ytterkant)

2) 17 tommer stor

3) Det er +35mm fra felgens midt til anlegget, dvs felgen bygger 35mm mer innover enn utover

4) 4 bolt

5) 100mm diameter/diagonal mellom boltene (hvis vi tenker oss en sirkel gjenom boltsentrene)

6) 57,1mm borring/diameter på felgens bakside. Ofte kan man også bruke større hull og kompensere med senterringer i plast/alu.

 

Finnes masse nettsteder med illustrative bilder som forklarer dette nærmere også ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sette ser jo lovende ut! I den grad det finns lovord om Kinavarer og kopifelger fra et ukjent merke ;)

Har du noe mer konkrete priset på sortimentet ditt?

 

Hva vil prisen på en slik "org.kopi" som f.eks felg nr: 575 koste pr stk? 7,5x17 et35

 

Mvh Preben

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror nok ikke dette er kopier men egne design.

Priser vil jeg nok ikke kunne komme med enda da vi enda ikke har bestemt oss helt for hvilken leverandør vi skal bruke. Vi reiser til Kina om 5 uker for å se på forskjellige typer og snakke med leverandørene samt ta prøver av aluminiumen de bruker i felgene, etter dette kommer vi også til å bestille endel felger for å prøve å kjøre de i alle mulige dumper og hull for å avgjøre hvilke felger som er sterkest.

 

Nå er Kina ganske fremadstormende på import til vesten så kvaliteten i Kina er generelt veldig god, Kinesiske kvalitetskontroller er ganske strenge så Kinavarer skal du nok ikke være så redd for, det er taiwan og thailand du skal passe deg for. Jeg importerer litt av hvert fra Kina og kvaliteten er veldig god, og dette er også grunnen til at Kina nå begynner å bli verdensledende på export av alle mulige tjenester.

 

Neseten alt vi forbruker blir produsert i Kina, nesten alle bildeler, elektronikk etc blir produsert i tyskland. Feks Hella blir produsert i Kina, alle delene til Mercedes, VW og Audi blir produsert i Kina.

Se "under" alt du klarer å finne i huset som er kjente merker så vil du nok finne "made in china".

 

Men selvfølgelig kvalitet varierer og vi vil gjerne tilby så god kvalitet som mulig derfor kommer vi også til å foreta ganske strenge kontroller. Det er mye penger for meg som jeg må ut med i dette prosjektet så jeg har ikke noe spesielt lyst å ta inn crap som gjør at jeg taper i markedet.

 

Jeg gir dere informasjon om pris og videre informasjon så fort jeg har dette for hånden.

Men etter at vi har foretatt våre kontroller og i det første sendingene vil dere nok få tilbudet

om MEGET rimelige felger ved forhåndsinnbetaling da vi må handle for ganske store summer.

MVH

Stian Larsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger du å vite mer om felger generelt kan du jobbe gratis for meg i noen uker. Garanterer at du vil vite det som trengs å vite før du drar av gårde for å hente hjem felgene. Jeg kan til og med kjøpe fra deg og videreselge dem.

 

Tim

tim@carcarecenter.no

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger du å vite mer om felger generelt kan du jobbe gratis for meg i noen uker. Garanterer at du vil vite det som trengs å vite før du drar av gårde for å hente hjem felgene. Jeg kan til og med kjøpe fra deg og videreselge dem.

 

Tim

tim@carcarecenter.no

 

Jeg har desverre ikke tid til å jobbe så mye for andre da jeg har ganske mye å gjøre med min fremtidige import og min nårærende import. Men jeg tar gjerne imot råd.

Og partnere er ønsket ja..

 

Tar kontakt jeg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har vi sett oss ut en leverandør fra Shanghai, vi skal også tilbake den 28 oktober for å gjøre den endelige kontrakten klar.

Hos denne produsenten har vi 5 års garanti og de har veldig mange interresante design.

Vi kommer først i Januar til å åpne et lite dekkverksted med 1 kjøreport på Sinsen i Oslo. Dette blir bare midlertidig.

Jeg kommer tilbake med nærmere adresse, bilder og informasjon senere.

Når vi har valgt ut de første modellene vi kommer til å ta inn får dere nok en hjemmeside å se disse på.

Vi har laget et prisforslag som vi sannsynligvis kommer til å gå for.

Vi kommer ikke til å holde forskjellige priser etter design men etter størrelse og utførelse som silver(standard), colored, hyperblack og chrome.

 

Prisene vil se omtrent slik ut:

Vi kommer etterhvert til å føre felger fra 13" til 24" men i første omgang er det 16,17,18,19 som kommer til å importeres.

Prisen er per dekk. vi kommer til å føre et par ukjente kinesiske merker hvor dekkprisen ikke kommer til å gå over 500 kroner dekket uansett størrelse men vi kommer også til å føre dekk fra norske leverandører slik som Dunkop, Pirelli og Nankang etc. Vi skal forsøke å gi så gode priser som mulig på dette men vi kan nok ikke love noe "gibort" pris.

 

HM ALLOY

Silver:

16" 999,-

17" 1199,-

18" 1399,-

19" 1699,-

 

Color Painted:

16" 1099,-

17" 1299,-

18" 1499,-

19" 1799,-

 

HyperBlack&Chrome:

16" 1799,-

17" 1999,-

18" 2999,-

19" 3299,-

 

Etterhvert kommer vi nok også til å importere felger fra andre leverandører men vi stiller som krav til fabrikken om 5 års garanti så det tar litt tid med forhandlinger med andre fabrikker. De fleste fabrikker har 2 års garanti.

Garantien dekker ikke skader som er påført ved uaktsom kjøring eller som skyldes av for lite luft i dekket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis noen ønsker å se katalogen over hele sortimentet så ta kontakt på mail stian@absnet.no så kan jeg sende denne.

 

MVH

Stian Larsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er faen meg akkurat sånne felger jeg leter etter til passaten min :)

har lyst på 18" til sommeren..

hvor selges disse?

 

Edit:

de trådstarter postet helt i starten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De felgene får du nok kun hos meg fra Januar sånn ca.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må si det høres bra ut når du kan begynne å tilby delte felger og racingfelger. Venter i spenning

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.