Anbefalte innlegg

Det er veldig mange biler som blir levert med skinninteriør da det ser eksklusivt ut, er lettere å holde rent enn stoffseter og et velstellt skinninteriør ser som regel mye bedre ut enn et stoffinteriør. Men skinn blir lettere slitt en stoff uten tilstrekkelig pleie, og etter som årene går og skinnet verken blir renset eller satt inn sprekker det opp, og ødelegger helhetsinntrykket vesentlig og verdien på bilen synker.

På lyst skinninteriør ser du fort at skinnet blir misfarget, og på mørkere farger kan du se at skinnet blir blankt, da er det definitivt på tide med en rens.

Skinnbehandling anbefales 2-6 ganger i året, og når skinnet først er renset og satt inn skikkelig holder det å bare sette den inn med skinnkrem neste gang hvis du jevnlig vasker skinnet med en fuktig microfiberklut.

 

I denne testen har jeg tatt for meg Chemical Guys sitt sett med rens og conditioner da det er et veldig billig alternativ til mye annet. Det man trenger i tillegg er en lærbørste og et par billige microfiber, samt en påføringspute. Swissvax sin børste er veldig fin og Scandicshine selger noen billige microfiber som kalles cheapo som passer utmerket til dette.

Torshov selger bomullspåføringsputer lik den på bilder under til en billig penge.

Først litt bilder av seter som er klare for rens

Blankt

IMG_5401.jpg

Skittent

IMG_5402.jpg

Og oppsprekt

IMG_5403.jpg

 

Etter en runde med støvsugeren (på setene) er man klar for rensing

 

Spray på rensen i det medfølgende settet

_MG_5419.jpg

Jobb lett inn med børsten (på bare lett tilsmusset skinn holder det å spraye på rensen og jobbe den litt inn med mf)

_MG_5421.jpg

Og tørk godt av med en ren microfiber

_MG_5422.jpg

Gjenta om nødvendig. I dette tilfelle måtte jeg over 3 ganger for at det skulle bli rent nok. Tørk gjerne av børsten også.

Et par 50/50 for å vise forskjellen

IMG_5398.jpg

IMG_5399.jpg

Påfør så en liten mengde skinnkrem på bomullsputen og fordel jevnt utover

IMG_5434.jpg

IMG_5436.jpg

Etter at skinnet har tørket en times tid kan du godt tørke over med en ren microfiber for å fjerne skjolder og overskuddsprodukt.

 

Nyt så ditt nye interiør:)

_MG_5426.jpg

_MG_5427.jpg

_MG_5428.jpg

 

Oppsummering av produktene:

 

Chemical Guys Skinnpleie kombo

Pris: 299,- for en flaske rens og en flaske skinnkrem på 500ml hver

Leverandør: http://www.scandicshine.no

Legg til cheapo mf og swissvax lærbørste samt en påføringspute

Leather Cleaner er den beste rensen jeg har brukt, men conditioner er ikke av beste sort.

Swissvax har et meget bra sett men til en dyrere pris, men der følger alt med

 

Til info helt til slutt: Skinn og alcantara er to vidt forskjellige ting og skal behandles på forskjellige måter med forskjellige produkter, jeg kommer tilbake til alcantara senere

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var jo en glimmrende "write up":) Fornøyd med dette settet fra CG eller ville du heller anbefalt SW? Jeg sliter nemlig litt med valges kval he he

 

Gleder meg allerede til rens av alcantara "write up";)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig flott DIY, lurte litt på dette selv! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Egentlig, så foretrekker jeg leather cleaner fra CG og leather milk fra swissvax :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott skrevet Belle!

 

Husk å gi kreds dere! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dritbra .. :) Det setet var omtrent definisjonen på åssen mitt ser ut for tiden, og har egentlig ikke orket og legge mye energi i å få det bra igjen, men når jeg ser det var såpass billig og enkelt, så må det jo bare prøves ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Egentlig, så foretrekker jeg leather cleaner fra CG og leather milk fra swissvax :P

 

He he typisk:p

 

Jeg får gjerne begynne med CG-settet, da det var en ganske billig investering eller kanskje jeg slår til på SW...........argh:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, du blir nok ikke skuffet av noen av settene :)

Og det er bare å brette opp ermene Christian! Hvis setene er like skitne som disse bør du bruke nitril hansker :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.