etter montere xenon i a4 b5, lovlig!

Anbefalte innlegg

Har bestemt meg for å montere xenon i min a4 b5 98 modell, har ikke facelift lykter...

 

1: Er disse lyktene identiske som orginal lyktene bare med linser og klarglass?

Vil ikke ha facelift lykter på min B5 da den er kul nok med øyelokk :P

http://cgi.ebay.de/AUDI-A4-B5-XENON-KLARGLAS-SCHEINWERFER-PAAR-Bj-94-00_W0QQitemZ190381467827QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubehör?hash=item2c539ea8b3

 

2: Er det mulig og ettermontere automatisk høydejustering? så vidt jeg har hørt så er det 1 sensor som sitter på hver aksling?

Er det noen boks til disse eller?

Koster sikkert flesk hos Møller så en alternativ butikk hadde vært fint :)

Edit: fant dette, http://www.kufatec.de/shop/product_info.php/info/p100_Auto-Leveling-Headlights---Harness---Audi-A4---B5-8D.html eventuelt http://www.kufatec.de/shop/product_info.php/info/p687_Auto-Leveling-Headlights---Retrofit-Audi-A4-B5-8D.html

 

Hvor sitter sensorene? trenger å vite om min allerede har sensorer...

noen som har montert? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min A6 sitter det en sensor på ventre bærearm foran og bak. Du har garantert ikke de ifra før av. Er mye dill med å ettermontere for så og få det gorkjent. Vil tro du trenger en salgs styreehhet til dette, sensorer og arm. Har du lyktespyling? Det er et krav. Lykten i seg selv må være typegodkjent for xenon, noe jeg tviler på at den er per dags dato. Nederst på lykteglasset står det noen koder, og på min står det pæretype også: VOL D2S H1.

 

Alternativt kan du hive i xenon, blir du stoppet og de kicker påcdet evt på EU setter du inn orginal pærer og viser det på tilsynet:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

satset på siste alternativet jeg i alle fall :) er jo bare å sette i org. pærer om du skal på eu eller lignende :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har iallefall lyst til og montere det sånn at jeg ikke blender andre! ingenting er mer irriterende!!!

eu kontroller ingenproblem..

fikk forresten 0 feil så det sier litt om det verkstedet jeg drar på for å få den eu ok.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg monterte xenon i min a4 b5 uten facelift lykter. Fikk et stort problem med justeringen, når jeg monterte xenon lyste nærlyene rett ned i bakken, justerte de så de lyste riktig, og da lyste fjernlysene rett opp i tretoppene. Ble til at jeg fjernet hele greia.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg monterte xenon i min a4 b5 uten facelift lykter. Fikk et stort problem med justeringen, når jeg monterte xenon lyste nærlyene rett ned i bakken, justerte de så de lyste riktig, og da lyste fjernlysene rett opp i tretoppene. Ble til at jeg fjernet hele greia.

 

orginale lykter (ikke xenon godkjent) eller xenon godkjente?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får vell ikke det problemet på godkjente xenon lykter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter som jeg skjønner vil du ha xenon i pre facelift lykter? Altså de lyktene med reflektor?

Det er bare å glemme, reflektor og xenon blender alt og alle uansett.

 

Men skal du ha xenon så kjøp facelift lykter (linser) og få stilt de inn riktig. Da er det godt som gull. Og slipper alt det dilldallet med aut. høydejustering osv...

Hvis ikke du absolutt MÅ ha det godkjent da...... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter som jeg skjønner vil du ha xenon i pre facelift lykter? Altså de lyktene med reflektor?

Det er bare å glemme, reflektor og xenon blender alt og alle uansett.

 

Men skal du ha xenon så kjøp facelift lykter (linser) og få stilt de inn riktig. Da er det godt som gull. Og slipper alt det dilldallet med aut. høydejustering osv...

Hvis ikke du absolutt MÅ ha det godkjent da...... :)

 

Du har forstått det nesten helt! skal fremdeles ha prefacelift lykt, men med linser! :)

Visst du ser på den øverste ebay linken min så er det en prefacelift lykt som er xenon godkjent (har både TUV og E-godkjent)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så jo ut som den øverste linken var lykt med xenon? Siden det sto d2s.

Ville isåfall sjekket om pærer/ballaster følger med da dette gjerne er ganske dyrt og du kan ikke montere billig xenonkit ballaster på dette. D2S pærer får du billig, men tror ballaster til det koster endel.

 

Så lenge det er linser og du stiller lyktene riktig er det bare å kjøre på med xenon. Er veldig få som får feil på det ved eu også, siden det ser orginalt ut. Man skjønner det er uorginalt når det kommer på en golf1 med reflektor, men de fleste er vandt med at nyere audi har xenon så som oftest så tror de det er orginalt når folk har det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke ut som det er xenon kit med...

men hva er forskjell på d2s og "billig xenon sett"?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har forstått det nesten helt! skal fremdeles ha prefacelift lykt, men med linser! :)

Visst du ser på den øverste ebay linken min så er det en prefacelift lykt som er xenon godkjent (har både TUV og E-godkjent)

 

Ah, skjønner ; )

Men uansett så tror jeg det absolutt letteste er å montere xenon og stille de inn.

Jeg hadde hvertfall droppa høydejusteringa.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah, skjønner ; )

Men uansett så tror jeg det absolutt letteste er å montere xenon og stille de inn.

Jeg hadde hvertfall droppa høydejusteringa.. :)

 

hm, kan jo like gjærne montere flombelysning på bilen da visst jeg ikke skal ha de ebay "linse" lyktene da :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hm, kan jo like gjærne montere flombelysning på bilen da visst jeg ikke skal ha de ebay "linse" lyktene da :P

Hm? jeg mente med de lyktene du linka til altså :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe det var bedre! :P

men hva er forskjell på d2s og "billig xenon sett"?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe ;)

d2s er vel sokkelen på pæra, som er levert org på Audi (?)

Så er ikke med ballaster på den regner jeg med..

"billige sett" er vel egentlig det samme, bare med ballaster osv.. Du trenger jo da ett sett med d2s sokkel :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er d2s pærer ja. Pærer og ballaster følger ikke med sto det også : )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok =)

bør jeg også handle inn klare blinkelys med det samme eller ser det bra nåkk ut med de orginale? :)

 

Mye jobb å bytte ut lykten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville handla klare blinklys og, de gamle blir vel litt matte og fæle i forhold kanskje..

Neida, det er grei skuring det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det står at det ikke følger med D2S Pærer og ballaster, om det er orginale xenonlykter så må du bruke D2S pærer med D2S ballaster. Pærene får du tak i billig (300kr på ebay, eller 1899 hos møller :P) Men orginale ballaster tror jeg koster over 1500kr per stk i tillegg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller bare kjøpe et xenon kit på ebay med D2S sokkel på pæra.

Tror det er bet billigste alternativet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal seff ikke ha noe orginale ballaster.. :P

Ang blinkelys så får jeg se hvordan det blir først, koster rundt 200kr pr blinkelys hos BSbildeler så vidt jeg husker så er ikke store innvisteringene..

 

De lyktene er bestilt!

Driver og leter etter xenon kit, men regner med at jeg også må ha denne: http://www.dioder.no/catalog/product_info.php?cPath=242_23_358&products_id=1850

 

Men hva er forskjell på disse settene:

http://viewitem.eim.ebay.no/Audi_A4_B5_D2S_Xenon_KIT_Nachrstsatz_Nachrstset_NEU/150365089339/item

og

http://viewitem.eim.ebay.no/Audi_A4_B5_D2S_Xenon_KIT_Nachrstsatz_Nachrstset_NEU/150365090396/item

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

disse er ganske sweet.

Rask levering hos han karen og! ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.