Bilder av din GARASJE - inspirasjon!

Anbefalte innlegg

Pris på disse bukkene ? :) Må man ha 3-fas ?

 

Det lurte jeg på også ...

 

Prisen er 16000kr trefase slipper du på denne, eg vart anbefalt å legge ned 25A sikring, men ej har testa den på (16A,c = treg) og det var ingen problemer å bruke den på det, men siden ej hadde kjøpt inn til 25A så er det det ej bruker nå :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prisen er 16000kr trefase slipper du på denne, eg vart anbefalt å legge ned 25A sikring, men ej har testa den på (16A,c = treg) og det var ingen problemer å bruke den på det, men siden ej hadde kjøpt inn til 25A så er det det ej bruker nå :)

 

Jeg handla gjennom gruppekjøp på forumet her av Jonny Gausel, og han har starta firma nå som tar inn bukker.http://www.tech-trading.com/ Er veldig fornøyd med bukken det lille jeg har brukt den . Har bare 2.40 høyde under taket, men det er deilig å få bilen over metern over gulvet.

Fikk også beskjed om 25A, men det er ikke nødvendig. Kjører den på en 16C (treg) og tror den lett hadde gått på 10C, og sansynligvis på 10B også (er forøvrig elektriker selv)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OBS, OBS, det er ikke klokt å bli FOR åpen med dette her. Denne tråden er IKKE reservert for kun medlemmer, følgelig KAN uærlige finne forholdsvis enkelt ut hvor klubbens medlemmer har lagret "godskene" sine. Med både navn og sted, og delvis bilnummer, mener jeg at vi "ber om besøk" på tidspunkter vi asolutt IKKE vil ha det. Jeg ville bare si ifra. Er ellers ikke negativ til at flere inspirerer andre til ryddige forhold for bilen (-e) sin (-e).

Hilsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der ja :) monterte en slik på mandag i mi garasje kjempe fornøyd :)

 

DSC_0166_zpsfb29459d.jpg

 

Stillig !!! slik fikk jeg også lyst på gitt ....spørsmålet er om jeg får plass til bil nr 2 når jeg monterer opp denne saken her ....

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, ser dere skriver om løfte bukker. Hvis dere ikke har stor bredde i garasjen vil jeg anbefale bukk som er ned felt i gulvet. Jeg har installert en bukk i min garasje og er kjempe fornøyd med den. Fordelen er at en kan bruke garasjen som om det ikke finnes noen bukk. Denne løfte 3500kg 1,8m høyt.

 

IMG_9961.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, ser dere skriver om løfte bukker. Hvis dere ikke har stor bredde i garasjen vil jeg anbefale bukk som er ned felt i gulvet. Jeg har installert en bukk i min garasje og er kjempe fornøyd med den. Fordelen er at en kan bruke garasjen som om det ikke finnes noen bukk. Denne løfte 3500kg 1,8m høyt.

 

[ATTACH=CONFIG]181006[/ATTACH]

 

 

Absolutt noe å vurdere for de med begrensa plass. Fordel med max jax i forhold til andre 2 søylere er at den kan løsnes og trilles bort når den ikke trengs. Tar 2 min.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjekk sak! Merke og pris?

 

Nordic ca 30000.-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du drenering i brønnene? Er vann og skitt noe problem?

 

Og hvor dypt må det støpes for en slik?

Skal ha sakseløfter, men er usikker på om jeg gidder å felle ned en siden gulvet er støpt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får disse sakseløfterne som kan ligge oppe på garasje gulvet også ...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du drenering i brønnene? Er vann og skitt noe problem?

 

Og hvor dypt må det støpes for en slik?

Skal ha sakseløfter, men er usikker på om jeg gidder å felle ned en siden gulvet er støpt...

 

Har laget drenering i begge brønner. Har ikke hatt noen problemer enda, holder det ganske ok hele tiden så er det ikke noen problemer. Har en støv/vann suger som jeg bruker av og til. Da er det enkelt å holde det ok.

Mener brønnene er ca 20cm dype. Følger med mal og beskivelse på brønnene når en kjøper dem.

Vet at det finnes sakse løftere som ligger oppå med de ligger jo da i veien når bukken ikke er i bruk.

 

http://www.nordic-lift.no/Produkter/Løftebukker/Sakseløftere/tabid/126/Default.aspx

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet det, men som Stig sier så er disse i veien når den ikke brukes...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye gode tips i denne tråden gitt :-)

 

Holder på å bygge meg garasje nå på ca 50 kvm, har måttet grave meg inn i terrenget for å få plass til garasjen, så det har blitt støpte murer bak og på sidene i 2,40 m høyde, og så blir det treverk i fronten...

Har tenkt å ha port i 5 m bredde (helport med vinduer øverst) for å få inn 2 biler i bredden, tror det skal bli godt med plass både foran og på sidene..

Har brukt ferdige isoporelementer til å forskale grunnmuren (Vartdal), så nå har jeg en fullisolert mur med 35 cm (!) bredde på murene. Det tok desverre endel av størrelsen på garasjen, men ettersom jeg har hold på alene så orket jeg ikke å begynne med forskalingslemmer for å støype.

 

Skal til med å støype gulv i garasjen nå, og ser at mange har støpt ned rister i midten av garasjen for å samle opp vann / veske i garasjen, og drenere dette ut, men spørsmålet er hva dere bruker for å få ordnet med disse ristene i gulvet?

Brukes det drenskummer som er beregnet til belegningsstein / utebruk, eller finnes det andre billigere løsninger som kan støypes ned?:confused:

 

Rist må vel være løs også for å få evt. rengjort / plukket opp ting som faller ned..

 

Og hvor fører dere vannet? I drensledning eller lukket avløp? : klø :

 

Noen som har noen gode tips / lenker, så mottas disse med takk :)

 

Bilder kommer etterhvert...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det med rister i garasjen kan bli problemer. har hørt at viss man skal ha sluk i garasje eller grav så må man ha egen tank med oljeutskiller og da blir dette dyrt. men om det gjelder alle kommuner veit eg ikkje. veit vertfall det gjelder verksteder.

ristane som blir brukt er slike som du kjøper på byggvare forretninger som er beregnet for utebruk og blir koblet på drensrør viss det er mulighet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men nå må jo ikke kommunen vite alt heller da ;)

 

Edit: jeg anbefaler selvfølgelig ingen å dumpe olje i dren/avløp, men for de aller fleste så blir det jo bare vann som kommer ned i disse ristene...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det med rister i garasjen kan bli problemer. har hørt at viss man skal ha sluk i garasje eller grav så må man ha egen tank med oljeutskiller og da blir dette dyrt. men om det gjelder alle kommuner veit eg ikkje. veit vertfall det gjelder verksteder.

ristane som blir brukt er slike som du kjøper på byggvare forretninger som er beregnet for utebruk og blir koblet på drensrør viss det er mulighet.

 

Er forsåvidt klar over dette med olje-/ sandutskiller, men har ikke tenkt å drive med store utslipp der, bare få unna vann som renner av..

Og som Rune sier, er vel ikke alt kommunen trenger å vite :), men ikke å oppfordre til utslipp av dritt og lort, men vann må vel gå greit....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kommunen treg ikkje å vite alt men dei liker å snike.

onkelen til fattern hadde ein liten grav som var 30cm dyp i sin garasje. ein dag så hadde han brann kontroll i huset og dei var innom garasjen. da fekk han pålegg til å fjerna grava eller få opp tank. vart til at han fyllte den igjen. men dette er nokre år sidan.

men som sagt, viss man lager garasje med rist i for å dumpe utslipp, så må man være rimlig idiot i hode...

men tilbake til temaet, så ville eg heller hatt rist ved porten og laget fall mot porten. viss du har den i midten så må du lage fall fleire plasser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stillig !!! slik fikk jeg også lyst på gitt ....spørsmålet er om jeg får plass til bil nr 2 når jeg monterer opp denne saken her ....

 

 

Robert

 

Eg har ei garasje på 8x8m og har plass til 2 biler når denne løfte bukken er montert opp :) og eg kunna montert den enda nermere vegg men tenkte at eg hadde plass til å plasere litt fra, denne bukken passet perfekt til mi garasje ivertfall både med tanke på høgde etc fortsatt kjempe fornøyed, mangen biler har vert der allerede, det kan fort bli litt mas også hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har ei garasje på 8x8m og har plass til 2 biler når denne løfte bukken er montert opp :) og eg kunna montert den enda nermere vegg men tenkte at eg hadde plass til å plasere litt fra, denne bukken passet perfekt til mi garasje ivertfall både med tanke på høgde etc fortsatt kjempe fornøyed, mangen biler har vert der allerede, det kan fort bli litt mas også hehe

 

Kom med ett par bilder her,litt nyskjerrig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har ei garasje på 8x8m og har plass til 2 biler når denne løfte bukken er montert opp :) og eg kunna montert den enda nermere vegg men tenkte at eg hadde plass til å plasere litt fra, denne bukken passet perfekt til mi garasje ivertfall både med tanke på høgde etc fortsatt kjempe fornøyed, mangen biler har vert der allerede, det kan fort bli litt mas også hehe

 

Min garasje er 5.9m brei og jeg skal nå måle opp om jeg får plass til 2 biler selv om jeg denne er montert sålangt som mulig mot den ene siden. Jeg har grov målt og ser ut som jeg kommer inn med bil nr 2. om ikke med fronten, men kanskje jeg må rygge inn. Jeg har en stor port og ikke 2 single porter.

 

I høyden er det 2.40 opp til taket, så jeg får vel bilen ca 95 cm opp fra bakken. Dette frister veldig da !!

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min garasje er 5.9m brei og jeg skal nå måle opp om jeg får plass til 2 biler selv om jeg denne er montert sålangt som mulig mot den ene siden. Jeg har grov målt og ser ut som jeg kommer inn med bil nr 2. om ikke med fronten, men kanskje jeg må rygge inn. Jeg har en stor port og ikke 2 single porter.

 

I høyden er det 2.40 opp til taket, så jeg får vel bilen ca 95 cm opp fra bakken. Dette frister veldig da !!

 

 

Robert

 

Bukken krever ca 290- bredde fra yttersidene av bukkene, så hvis du monterer helt inntil veggen på ene siden burde det bli plass. Men ville nok ha så mye som mulig avstand fra vegg slik at du kan jobbe litt på innsiden også. Forøvrig så er det veldig enkelt å flytte på en eller begge søylene hvis du ønsker. Er bare 5 bolter, og hjul på bukkene gjør det enkelt.

Jeg har også 240 høyde, og det hadde såklart vært best med full høyde under bukken. Men iforhold til å ligge under en bil som står på små støttebukker så blir 1m fantastisk mye bedre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bukken krever ca 290- bredde fra yttersidene av bukkene, så hvis du monterer helt inntil veggen på ene siden burde det bli plass. Men ville nok ha så mye som mulig avstand fra vegg slik at du kan jobbe litt på innsiden også. Forøvrig så er det veldig enkelt å flytte på en eller begge søylene hvis du ønsker. Er bare 5 bolter, og hjul på bukkene gjør det enkelt.

Jeg har også 240 høyde, og det hadde såklart vært best med full høyde under bukken. Men iforhold til å ligge under en bil som står på små støttebukker så blir 1m fantastisk mye bedre.

 

Ja, klart full høyde er jo best fordi da får man ordentlig "fraspark" når man skal ta i her og der :) Men 1 m er jo mye bedre enn å stå på huk under skjermbuen i flere timer, pluss at man lett kan sjekke ut ting og tang. Man får heller ta litt pauser om man blir litt sliten i ryggen.

 

Jeg sendte dem i Bergen en mail og han mente jeg kunne ha 2.60 som avstand på søylene. Bilen er vel ikke 2 m brei engang. Spørsmålet er om du kan ha den enda tettere kanskje ???

 

 

Har du bilder av din garasje med bukken ?

 

 

Jeg får tegne opp i garasjen og se om det går :)

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, klart full høyde er jo best fordi da får man ordentlig "fraspark" når man skal ta i her og der :) Men 1 m er jo mye bedre enn å stå på huk under skjermbuen i flere timer, pluss at man lett kan sjekke ut ting og tang. Man får heller ta litt pauser om man blir litt sliten i ryggen.

 

Jeg sendte dem i Bergen en mail og han mente jeg kunne ha 2.60 som avstand på søylene. Bilen er vel ikke 2 m brei engang. Spørsmålet er om du kan ha den enda tettere kanskje ???

 

 

Har du bilder av din garasje med bukken ?

 

 

Jeg får tegne opp i garasjen og se om det går :)

 

 

 

Robert

 

Anbefalt er 105-125" (267-317cm) UTVENDIG mål. Jeg har lagt meg på 115", men kunne sikkert hatt litt det smalere. Har foreløpig hatt en audi a6 og en gammel mini på den, og begge passer fint. Hadde jeg hatt den på 260 utvendig mål så tror jeg det hadde blitt litt vanskelig på minien siden akselavstanden er så kort at jeg ikke hadde fått labbene innunder bilen pga konflikt med hjula. Jeg har vel ca 35cm fra ytterkant bukk til veggen, og da går det greit å jobbe der.

Det er helt klare fordeler med 2 søyler mtp skruing men hadde jeg hatt bukken i den garasjen jeg til vanlig parkerer i, så hadde jeg kanskje vurdert en nedfelt sakseløfter. Event ta de få minuttene det tar å trille vekk den ene søylen når den ikke er i bruk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min garasje er 5.9m brei og jeg skal nå måle opp om jeg får plass til 2 biler selv om jeg denne er montert sålangt som mulig mot den ene siden. Jeg har grov målt og ser ut som jeg kommer inn med bil nr 2. om ikke med fronten, men kanskje jeg må rygge inn. Jeg har en stor port og ikke 2 single porter.

 

I høyden er det 2.40 opp til taket, så jeg får vel bilen ca 95 cm opp fra bakken. Dette frister veldig da !!

 

 

Robert

 

Her er noen bilder på denne siden her, av garasjen med løftebukken http://www.tech-trading.com/public.aspx?pageid=85599 på bilde nr 2 kan du også se oppe med port opneren så monterte eg opp en bryter slik at om du tar opp en bil som kommer i konflikt med porten så bruker eg bryteren til å bryte strømmen, slik at ingen tilfeldigvis opner porten og du får porten rett i bilen. Men plaserte bukkene slik at eg kan rygge inn bilen min og opne porten uten problemer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg løste problemet med at porten kan gå i en bil på bukken med en rulle port 4,5 m bredde. Den bygger bare ca 20 cm inn i garasjen.

Så porten kan ikke fysisk komme borti biler som står på bukken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.