Tilbakemeldingstråd Vintertreff SubZero 17 - 27-29 Januar 2017

Anbefalte innlegg

15137474_10153860219622587_6271306009194886399_o.jpg

 

Årets vintertreff er overstått, styret ønsker å takke alle som tok turen og gjorde det til en fin helg.

 

Har du tilbakemeldinger til oss i styret, positive eller negative, kom med dem. Det er eneste måte vi kan lære på og bli bedre til neste gang. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg så kommentaren om få biler, det var jo synd.

 

Så bare et avklaringsspørsmål, var det annonsert (utover terminliste) i TP?

Vi tar det jo kanskje for gitt at "alle" medlemmer får det med seg på nett osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg så kommentaren om få biler, det var jo synd.

 

Så bare et avklaringsspørsmål, var det annonsert (utover terminliste) i TP?

Vi tar det jo kanskje for gitt at "alle" medlemmer får det med seg på nett osv.

 

Vi har vært flinke på alle media på nett denne gangen, men TP har nok gått oss hus forbi (om ikke redaktør la det inn selv da).

 

Skal passe på at de neste treffene er nevnt i neste TP.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fantastisk treff og fantastisk bane. Uten tvil den beste isbanen i Norge etter min mening. Syns det fungerte helt ypperlig i år med å dele heatene i halv og hel time.:) Syns og at kjørekulturen på banen er blitt mye bedre, folk følger med i speil og gir blinksignal om noen skal forbi.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 / 10. For langt unna bodø : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 / 10. For langt unna bodø : smil :

 

Nei nei, du som bor for langt unna drevsjø. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempebra treff etter min mening, og banen var bra. Hvis vurrusjøen. vil ha forbedringspungter så kunne publikums svingen vært noe slakkere, og langflata kortere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strålende treff. Dere skal ha kudos dere som gjør dette mulig! All ære til dere!

 

Syns også hver halvtime fungerte bra.

 

Sent fra min SM-G389F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Skaala, kjørekulturen er (og har vel alltid vært?) bra, ingen problemer med forbikjøring eller disrespekt for tauebiler.

 

-Langsletta ble litt for lang. Kunne vært løst med en sjikane. Men samtidig så fungerer det greit med lang slette for å kjøle ned både motor og hode :)

-Publikumsvingen ble alt for krapp når det ble kjørt mot klokka. Vurrusjøen tar vel dette til etteretning

-Skikkelig tauebil var kjempesmart, håper den kommer i årene fremover også!

-Bra utført med muligheter for teknisk / registrering på torsdagskvelden.

-Burde hatt noen synlige områder (enten en enkel beskrivelse, plakat, eller ring på et kart) for teknisk/førermøte for de som ikke var med på det aller første. Prøv også å hold tidsskjema på teknisk/møte på dag2 og 3 :)

-Lag et ekstra alternativ/valg i den betalingsløsningen dere bruker når 2 sjåfører på samme bil brukes. Bare en bagatell egentlig, men er vel en enkel sak å dele opp betalingen på 1000,- + 300,- til å bli 2 x 650,-

-Bra med tauebiler og mannskap, tauebilene var "overalt" og man slapp å vente i evigheter for assistanse! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig fornøyd med helgen ☺️

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra treff!

Syntes banen var minst like bra begge veier. Ang svingen med depoet, så var den krapp begge veier uansett.. Bare å nappe i brekket å gi gass det 😀 langstrekka ble somoftes brukt som nedkjøling for min del, men var gøyt å kjøre 200 på isen også :D

Fikk eget førermøte siden var vist kun jeg som trengte førermøte kl halv 12 på lørdag, men man kunne jo hatt en fast plass/oppmerka plass. Men gikk greit uansett 😉

 

Takk for et godt treff 😊

 

Sent fra min F8331 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å ta av seg hatten for ett supert treff! En ekstra stor takk til alle i crewet som står på som gale for at vi andre skal få ha det morro på isen!

Likte banen veldig godt og forhold mellom ispigg og vanlig fungerte kjempegodt, godt oppmerket hvor ting var osv :-)

 

Eneste som var noe å kanskje tenke på til neste gang var om man kunne be de som brøytet om å ta seg en runde med plog når det blir mye snø/is utom linjene der de fleste kjørte, gjorde at banen ble smalere utover dagen... Ellers ett knall treff :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra treff! For det meste fine forhold,kanskje litt dårlig sikt på lørdagen men det gikk da fint.

Helt greit med oppdeling av halvtimes heat ispigg- pigg/piggfritt,så man rekker å kjøre inn å kjøle ned hodet og fylle fuel før man feier utpå igjen.

 

Likte spesielt godt den reverseringa av bana,syntes faktisk det var bedre å kjøre den veien.

Synd ikke flere tok turen på denne flotte isbana.

 

Vil takke VACN crewet for en kjempeinnsats og ett bra gjennomført treff, og kommer som vanlig tilbake igjen neste år! : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ett spørsmål til styret, er det krav til bur ved bruk av lappi dekk også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var ikke krav om det i år

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ett spørsmål til styret, er det krav til bur ved bruk av lappi dekk også?

 

Vi diskuterte dette på treffet og konkluderte med at siden det ikke var nevnt spesifikt i reglementet lot vi det være ok for dette treff.

 

Det kan dog hende at det legges inn en presisering rundt dette til neste vintertreff.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første gang jeg var på vintertreff og må si meg fornøyd :)

 

Jeg kom opp på fredagskveld og første dagen min på banen var lørdag.

 

Førermøte: Virket som ble tatt litt på sparket. Dere bør kanskje ha noen rutiner på hva som skal bli sagt. Første førermøte mitt var på lørdag, og det var et par ting som ikke ble nevnt, som ble nevnt dagen før. Meg som helt nybegynner på bane, så er all informasjon veldig viktig.

 

Dere spurte så klart om spørsmål, men ikke alt man tenker over. F.eks. hva gjør man hvis man mister deler på banen, etter en tur i snøfonna. Ellers vil jeg si dere er veldig hyggelige, og svarte på de spørsmålene jeg hadde når jeg spurte.

 

Forslag: Satt opp et party telt med et bål i på fastlandet hvor folk kan få litt varme? :)

 

Ellers var alt veldig bra! Kommer tilbake neste år :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Førermøte: Virket som ble tatt litt på sparket. Dere bør kanskje ha noen rutiner på hva som skal bli sagt. Første førermøte mitt var på lørdag, og det var et par ting som ikke ble nevnt, som ble nevnt dagen før. Meg som helt nybegynner på bane, så er all informasjon veldig viktig.

 

Dere spurte så klart om spørsmål, men ikke alt man tenker over. F.eks. hva gjør man hvis man mister deler på banen, etter en tur i snøfonna. Ellers vil jeg si dere er veldig hyggelige, og svarte på de spørsmålene jeg hadde når jeg spurte.

 

Forslag: Satt opp et party telt med et bål i på fastlandet hvor folk kan få litt varme? :)

 

Vi prøver å ha et manus klart til førermøter, men vi kan vi bli enda flinkere. Det vil dog uansett være ting som endrer seg fra dag til dag, bane og værforhold etc. Så hvert møte vil potensielt være forskjellig fra det forrige.

 

Vi prøvde telt noen år, men opplevde først at det blåste bort så at teltet gikk i stykker pga kulda.

 

I år ville det derimot fungert utmerket pga lite vind og kurrant temperatur. Vanskelig å forutse disse tingene dog. Til sammenligning så målte vi 36 minusgrader fredag morgen for to år siden. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi prøver å ha et manus klart til førermøter, men vi kan vi bli enda flinkere. Det vil dog uansett være ting som endrer seg fra dag til dag, bane og værforhold etc. Så hvert møte vil potensielt være forskjellig fra det forrige.

 

Vi prøvde telt noen år, men opplevde først at det blåste bort så at teltet gikk i stykker pga kulda.

 

I år ville det derimot fungert utmerket pga lite vind og kurrant temperatur. Vanskelig å forutse disse tingene dog. Til sammenligning så målte vi 36 minusgrader fredag morgen for to år siden. :)

 

Forstår at noen ting vil være forskjellig fra førermøte til førermøte. Men bør være en basisplan for hva som alltid må bli sagt også kan man tilføye ting som nytt og gjeldende fra den dagen. :)

 

36 minusgrader ja! Forstår det er vanskelig å planlegge da med slike ujevne forhold :)

 

Uansett, ser frem til neste år! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først og fremst vil jeg fremme en takk til alle som deltok på isbanetreffet, det er alltid gøy å være en av de som arrangerer treff og når jeg møter dere alle med bilene klare og store smil som bare venter på å give løs på banen. Som dere opplevde er det god kapasitet på banen og mer enn nok kjøretid. For klubbens del så hadde det vært knall om hver og en forsøker å få med en kompis, venn, kollega, venninne eller kjæreste med for her er det bare og boltre seg.

 

Det neste er at jeg vil gi alle sjåfører (og passasjerer) masse masse skryt for måten dere hører på hva som blir sagt ifra oss og de reglene vi setter. Iår var det en fryd å kjøre tauebil og komme til unnsetning når noen hadde fått maskineri-stans eller kjørt ut.

1. Vi hadde en rundvelt på Fredagen, dette viser bare til viktigheten med sikkerhetsutstyret som vi presiserer i forkant. Resultatet er at både fører og passasjer kom ifra uhellet uten nevneverdige skader. Buret og sikkerhetsselene gjorde jobben sin akkurat når det trengtes.

2. Alle forble i bilene sine inntill tauebil ankom stedet. På denne måten føler jeg at budskapet om å ikke forlate bilen, med mindre det brenner, ble mottatt, forstått og akseptert.

3. Alle biler som kom kjørende i nærheten av tauebil i arbeid, reduserte tydelig farten og dette gjør at vi føler oss trygge og kan rykke enda fortere ut. I tillegg var det pen kjøring forbi tauebilene i fart og dette la vi merke til.

4. På alle 3 dagene brukte vi ikke sortflagget èn eneste gang for å vinke inn en sjåfør som kjørte over evne eller ikke lystret våre beskjeder og dette gleder oss stort.

 

Så igjen nok en gang, tusen hjertelig takk ifra oss frivillige til dere som deltok, en herlig gjeng er dere! :)

 

_____

 

Når det gjelder førermøte så føler jeg at det gikk ganske så greit alle 3 dagene, jeg vet jeg glapp et par elementer på Lørdagen og dette tar jeg til meg som konstruktiv kritikk og vil være enda mer på manus neste gang. Tanken ved at jeg ikke bruker en lapp er fordi dere som nye og erfarne ikke skal få inntrykket at vi ikke har gjort dette før, ved at jeg som tar førermøte står og leser opp av et ark. Nå i ettertid så tenker jeg at det heller går på om jeg bare tar en kontrollsjekk på lappen slik at jeg vet at jeg får med meg alle punktene, enn at jeg holder papiret foran meg og leser opp det som står på arket.

 

Den største utfordingen på dette treffet var og holde førermøtene til tiden, alle gangene når jeg var klar, så var andre opptatt med å få start på bilene, få de av hengeren eller annet. Vi hadde også teknisk svikt med en megafon vi tok med oss, ellers hadde vi brukt denne for å "kalle" opp førermøte.

 

På sommertreffene er det litt lettere for der har jeg faktisk gjort til vane og ha denne lappen foran meg, mest fordi jeg må få med alle flaggene så ikke du møter på et flagg ute på banen som jeg ikke opplyste om også blir man ufokusert fordi man retter fokuset mot flagget og ikke nødvendigvis rundt deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.