Bor det en fotograf i deg, vis bildene dine

Anbefalte innlegg

Knipset dette bildet i går, og etter to litt forskjellige måter å finjustere råfila på så klarer jeg ikke å bli helt enig med meg selv hvilket av metodene jeg likte best..

Noen synspunkter?

Første utgaven..

Strandsaga%20049_zpsqxiyg2t1.jpg

 

Andre utgaven..

Strandsaga%200491_zpsv6wsfdgb.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt klart det første. Litt mindre skyggepartier og ser for meg noe skarpere ut + fargetempen er litt mer naturlig. Jeg er ingen ekspert, men det er nå ihvertfall mitt synspunkt:)

 

Edit: Som Bård Even sier, pent bilde: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

WOW , Stig Arne , pent :) Likte det første bilde best , og som Mads sier , ser litt skarpere ut :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med dere til en viss grad.. Men føler at overflata på trærne på det andre bildet er litt lysere og gjør litt mer utav seg..

Derfor jeg er i tvil tror jeg, pluss at det kanskje blir en litt _rå_ følelse på det første..

 

Ble forsåvidt fornøyd uansett altså, men det er disse små forskjellene man prøver å lete etter da. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd meg på noen bilder av en sjeldent pen 67 Pontiac Firebird i dag :)

 

Canon 7D

Canon 50mm

ISO100

 

f3.2

11075029_430046037163595_150035502014417

 

f2.2

11080597_430046137163585_550229456655153

 

f2.2

11089036_430046180496914_816586740366380

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

17039838341_9af4f3045f_b.jpgTiguan by henhau, on Flickr

 

Canon EOS 5D Mark III

Canon EF 16-35mm f/2.8L II USM

 

F7.1 lukkertid 0.5

Iso 100.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok et par bilder fra Street Meet på Sartor som var i går :-)

 

DSC04305.jpg

DSC04476-2.jpg

DSC04218.jpg

DSC04343.jpg

DSC04348.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I min stadige kamp om å bli flinkere til å ta med kameraet mitt ut på tur greide jeg endelig å få det med nå i dag/kveld når jeg tok meg en tusletur i skauen og presenterer svimlende 4 bilder jeg er litt fornøyd med. Forsåvidt litt gøy å leke med vann og lengre lukkertid.

_MG_0146.png

 

_MG_0084.png

 

_MG_0025.png

 

_MG_0136.png

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke skryte på meg noe her, og ikke ble bildet helt eksepsjonelt heller.

Men jeg må si at å leke med drone er på ingen måte overvurdert, det ER virkelig skjiitartig!

Dro til himmels med Phantoen i kveld og knipsa noen kveldsbilder, og satte sammen noen av de til et lite panorama.

Dette er da tatt fra her jeg bor, bare noen meter til værs. Tror jeg må bygge meg et tårn av noe som jeg kan ha soverom i toppen på, for denne utsikten synes jeg var heeelt innafor.. :)

Birdview_zps0ofqr7mk.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får slenge ut et parr bilder jeg fant under PC ryddingen.

Får håpe dette faller i smak:

 

_DSC0493_zpsi21zyeic.jpg

 

DSC_0041_zps1mbds7pl.jpg

 

Kirkerud1_zpsrcwvvrjh.jpg

 

DSC_0306_zpsvqyzzqyp.jpg

 

IMG_0989_zps9jyt0t0w.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På tur hjem i fra Gjøvik i dag fant jeg denne perlen av en fotolokasjon. Tror jeg må prøve med Golfen og der en dag.

 

_MG_0024.png

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kunne tenke seg å ta bilder av bilen min? : smil :

20150708_191753.jpg

20150930_010834.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt dødt her i det siste : faint :

Har fotografen gått i hi? : haha :

 

Men ja, tok siste turen for sesongen med bobla i dag så ble litt bilder.

Jeg er langt ifra noen proff, og helt grønn i lightroom, så har ikke noe peil på vignetter, gradients etc.. men justerte til et bilde jeg bilde ganske fornøyd med :)

 

DLTVE1.jpg

 

Canon EOS 1100D, Kit linse, 55mm

Sjælvent stativ ifra det glade 80tall.

 

Exp: 1/25sec

Iso 100

23mm

F/9

 

Tips og konstruktive tilbakemeldinger er helt greit :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje det er mulig å holde bruksbilen delvis rein nå som snøen endelig kom? :)

 

etZgN6.jpg

 

l1046w.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje det er mulig å holde bruksbilen delvis rein nå som snøen endelig kom? :)

 

etZgN6.jpg

 

l1046w.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte for litt siden et kompaktkamera (får vel sette kompakt i anførselstegn) med litt ekstra god zoom. Litt veldig ekstra god zoom :P

 

Tok dette bildet fra hagen her hjemme i kveld. Teknisk ingen høydare, men alikevel kult :)

 

DSC07560_zpswdvb6yq5.jpg

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilde fra svalbard som jeg ble veldig fornøyd med.

IMG_0139.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje litt feil plass, men la gå.

 

Da falt jeg plutselig over et Canon 5D hus som blir oppgraderingen i fra mitt 1100d..*

Ble litt impuls kjøp, men det er jo bare gøy *

 

Så da er jeg litt på utkikk etter linse om dagen, tenkte jeg skulle kjøpe meg en litt all around linse nå først, så en 40mm kanskje? til bruk på bilfoto senere utpå våren..

Noen tips? Tenker i prisklassen 1500, da gjerne brukt. *Ser helst at den har stabilisering og autofokus, noe ala 18-55mm aps-c

Har sett litt på Canon EF 28-135mm f3,5-5,6 IS USM men har ikke fått noen tilbakemelding ifra selger enda..*

Som sagt har jeg tenkt på et fast objektiv litt senere, men skulle da hatt noe allsidig uten at jeg har behov for noe særlig til zoom. Men burde fungere greit håndholdt.*

 

Sitter ikke på alle foto forumene rundt om kring, så skrik gjerne ut om noen av dere kommer over noe som hadde fungert til meg

Da helst max pris 1500 da 90% av fotograferingen min kommer til å bruke et annet objektiv senere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det lenge siden jeg har fulgt med noe aktivt på objektiver, og ikke husker jeg om 5D er fullformat eller ikke. Om det ikke er, så vil 28mm være altfor høyt til å fungere bra som en allround-linse - spesielt ved bruk inne. Har et Sigma 24-70mm og til og med der merker man at man gå langt unna for å få bildet sånn man vil at det skal være. Tenkte at forskjellen ikke var så stor fra 18mm, men det var det faktisk.

 

Angående fast objektiv: Mitt Canon 50mm f1.4 er min foreløpige favoritt av de få objektivene jeg har hatt, til og med mer moro enn 10-20mm vidvinkel. Ingen problemer med å anbefale det videre:) Har ikke tatt høyde for om du har fullformat eller ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det lenge siden jeg har fulgt med noe aktivt på objektiver, og ikke husker jeg om 5D er fullformat eller ikke. Om det ikke er, så vil 28mm være altfor høyt til å fungere bra som en allround-linse - spesielt ved bruk inne. Har et Sigma 24-70mm og til og med der merker man at man gå langt unna for å få bildet sånn man vil at det skal være. Tenkte at forskjellen ikke var så stor fra 18mm, men det var det faktisk.

 

Angående fast objektiv: Mitt Canon 50mm f1.4 er min foreløpige favoritt av de få objektivene jeg har hatt, til og med mer moro enn 10-20mm vidvinkel. Ingen problemer med å anbefale det videre:) Har ikke tatt høyde for om du har fullformat eller ikke.

 

5d er full format :)

Mye av grunnen for at jeg bytter hus, tenkte på 50mm som hoved objektivet, men hadde vært kjekt med et litt mer all-around objektiv også til alt mulig annet, type point and shoot med litt zoom mulighet uten at det trenger å være noe ekstremt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk denne tråden istedet så sparer vi denne bildetråden for OT :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke skryte for mye, men spamme dere med noen bilder jeg tok for litt siden ja DET kan jeg..! :)

DSC_4319_zpsw6spszwq.jpg

Alle bildene er tatt med Nikon D3100 og Sigma 10-20mm

DSC_4330_zpsirt3eq3e.jpg

 

DSC_4325_zpslvbbqs8x.jpg

 

DSC_4307_zpsrcopz2rl.jpg

 

DSC_4312_zps1ksvyfnj.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veit det ikke er no vag, men [emoji16] 78d2a3754ea124728826e8bdd3d9b37c.jpg

 

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Langt ifra noen fotograf, men var ute med kamera for ett par dager siden og fikk et bilde jeg likte ekstremt godt!

Kamera er Canon Powershit SX412IS bilde er tatt med med en miniatyreffekt som ligger inne på kamera Blenderåpning på F3,5 ISO400 og lukkertid på 1/4.:)

Tar gjerne imot tips! :)

 

IMG_0014.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.