Stavanger: Tidenes Offtopic tråd!

Anbefalte innlegg

f8d84631e64667f12ed3d32fff0c397a.jpg

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for et fantastisk treff! Sedde pris på at dokk tar meg så godt i mot selv om eg bare komme med spydige kommentarer og dårlige forslag :-)

 

 

EDIT:

 

Tok litt bilder med mobilen, ikje beste kvaliten. Spesielt de på bane, mobilen slite me å fokusere når motive går forbi i 150km/t.. :P Mappene e serier, så dokk får se om d e någen som e gode nok. Kun tatt ein grovsotering.

 

https://www.dropbox.com/sh/1wmsnfeuiakp5sc/AAAMKVvJY3Dn3AW0VoYayhFna?dl=0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk i lige måde! :)

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan dette være resultat av slitte vegger og for mye luft i dekkene? Alle hadde sprekker nå som jeg skulle montere, kan ikke huske at det var slik når jeg tok dem av. Stått mørkt i en kjølig og tørr kjellerbod. 3d08604c4ab38eef1c780a9f5d141d15.jpg

 

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel mer tegn på veldig feil hjulstilling.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skeivt slitt ja, er så korrekt som den blir (jeg har iallefall ikke justert noe siden sist hjulstillingskontroll). Men sprekkene har 99% sikkert kommet etter de ble tatt av. Dene hjulet er til og med flatt.

 

Slitasjen var såpass stor at dekkene ikke kunne brukes en sesong til, men lurer på om det kan være smart å ta ut litt luft før lagring

 

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis dekkene er så nærme at de sprekker pga det så er det bare å ha i luft så du merker at de er dårlige. Hehe..

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merket ikke noe til slitasjen før jeg tok av, men skal ta ut litt luft i fremtidige lagringer iallefall :-D

 

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koss e reglene når en selge ein kondemdert bil? :-)

 

Ei venninna av madammen kjøpte ein bil som nå er problemer med startmotoren. Verksted og broren (som er mekaniker) mener at dette har skjedd ift skaden (er vist tydelig bøyd i front). Men selger nekter selvsagt dette.

 

Kan man uten videre få skilter på en kondemdert bil? Og har man ikke plikt om å opplyse om dette ved salg?

 

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo det skal opplyses, hvis bilen har vært kondemnert.

Det er også kun godkjente verksteder (biloppretting), som kan få skilter tilbake på en kondemnert bil.

Bare spør svv, så opplyser de hvem som har fikset opp bilen, hvis den har vært kondemnert.

Hvis de ikke da fikser opp, kan du jo legge litt press på dem, siden skaden ikke er fikset skikkelig (ref: bøyd i front)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg får en delebil te poloen i løpet av neste uke så eg hadde tenkt å demontere forholdsvis fort. Någen som har lyst å ta ei økt en kveld i neste uke for å få demontert denne? Hvis me e ett par stykker så tror eg det ska gå på en kveld! :) Blir gjort på jobb så me har tilgang på truck å kran! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo det skal opplyses, hvis bilen har vært kondemnert.

Det er også kun godkjente verksteder (biloppretting), som kan få skilter tilbake på en kondemnert bil.

Bare spør svv, så opplyser de hvem som har fikset opp bilen, hvis den har vært kondemnert.

Hvis de ikke da fikser opp, kan du jo legge litt press på dem, siden skaden ikke er fikset skikkelig (ref: bøyd i front)

 

Finnes det noen klare regler eller tidligere 'dommer' på en slik sak?

 

Har prøvd heving av kjøpet, men selger avslår. Forbrukerrådet mener at kjøper er ansvarlig da bilen ble 'solgt som den er'

 

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du sikker på at bilen har blitt kondemnert tidligere? Og ikke bare kollisjonsskadet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Googlet: opplysningsplikt ved salg av tidligere kondemnert bil

 

Dukker opp maaaange tilfeller som alle sier det samme. Det er opplysningsplikt om slikt, da det regnes som vesentlig mangel.

Det har også vært dommer på dette: https://aladvokat.no/blog/2015/12/01/oslo-tingrett-gav-medhold-i-heving-etter-manglende-opplysninger-om-kollisjonsskade/

 

http://www.advokattips.no/heving-nar-bilen-har-vaert-kondemnert/

https://advokatveiledning.no/nyheter_2/heving_av_bilkjop_manglende_opplysninger_om_tidligere_kollisjonsskade/

https://advokatveiledning.no/artikler/bil_bat_bobil_camping_gjenstander/manglende_opplysninger_bilen_har_vaert_kondemnert/

 

Men som Stian sier, så er det jo mulig at bilen ikke har vært kondemnert?

Uansett, hvis det har vært en skade som har bøyd en frontvange, regnes vel dette som "større skade"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mini-cat-cutaways.gif

 

Noen som har testa sånne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Någen som har B14x1.5 55mm(ca) mutre te salgs?

 

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det e lokallagstreff idag ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo er det i følge kalenderen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal se om ikkje eg får tatt turen I dag. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte meg ut en tur idag eg og :)...Lenge si nå : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ich komme

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såg sldri någe t dg Stian?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe... Nei. Eg blei forsinket hjem fra hytten så rakk aldri innom. Mye folk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.