Fastgrodde såperester på Ruta

Anbefalte innlegg

Hei sliter med fast grode såpe rester på rutene. Her prøvd å polere de bort men det går ikke. Brukt autoglym sin rute polering. noen som har tips?

 

De har vert sån siden jeg kjøpte bilen for 2 år siden. Har Polert rutene mange ganger.

 

Mvh Bård

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv 50% vann og 50% med eddik 35% som du får kjøpt i butikken.har selv brukt dette til å fjerne voks trafikkfilm osv på ruter med stort hell.men unngå få dette på lakken

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv en wipedown.

 

Bland 50-50 med isopropanol og destilert vann. F.eks. batterivann mot kondensfjerner.

Hørtes ut som voks av noe slag eller kalk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært bort i dette før. Hele ruta var blåflammete av fastbrent såpe. Det som hjalp den gang var keramikkrens. Slik du bruker for å få keramikktoppen på komfyren din blank og fin igjen. Fåes kjøpt bla på Rema og lignende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Metallpolish har jeg brukt med hell på "vannflekker"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Metallpolish har jeg brukt med hell på "vannflekker"

 

Høres bra ut. Er vel mye det samme som keramikkrens tror jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jøss, Bra tråd ! Har leita etter svar på dette en stund !

 

Har samme problemet tror jeg, sånne "øyer" som sikkert kan være såperester som er brent fast, eller ja, noe sånt, tenkte første sevje fra trær og dritt..

 

noen som har testet disse forslagene som har kommet her ? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker GLASS SCIENCE Glass Scrub til å polere glass for hånd eller med maskin.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor får man tak i dette :) ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp igjen denne jeg. Har lenge irritert meg over utrolig stygge sideruter på Passaten. Ser ut som kjemikalier som er tørket inn i glasset. Siden ungene er på ferie og kona på jobb, tenkte jeg å stelle litt med bilen (blir alt for lite tid til dette). Hadde noe sotefilm liggende som jeg tenkte å legge på. Gikk i grunn veldig bra, bortsett fra at dette fremhevet "dritten" i glasset enda mer (var forberedt på dette også). Tenkte litt ufint at nå er det jo sotefilm på glasset, så om glasset sprekker så slipper jeg 1 million glassbiter i bagasjerommet. Derfor fant jeg frem roterende poleringsmasking, gul pad og S.C. S3. Spredte litt utover og fyrte igang med maskina på hakk 4. Brukte null press, men kjørte over en del ganger. Ble faktisk overrasket over resultatet! Er ikke flink å ta bilder, men det kommer greit frem at dette funket.

 

Før vs etter vs "50/50"

IMG_2186.jpg

IMG_2182.jpg

IMG_2183.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et bilde til, tatt med mobilen. Her satte jeg inn en papp-plate på innsiden for å fremheve resultatel.

DSC_0296.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har dette problemet med min også, prøve meg litt frem her ! :)

 

flekkene ser nesten ut som olje i vann... : bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer, ser litt ut som olje på vann ja. Kan legge til at Autosol og en mickrofiberklut funker også. Brukte dette der jeg ikke kom til med maskin.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kanon, da får eg fikset dette : smil : skal prøves etter neste vask!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.