Anbefalte innlegg

Midt i kulda har webastoen min betemt seg for å ta kvelden. Er sånn som er montert "orginalt", som jeg kan styre fra kjørekomp eller fjernkontroll. Det virker som den ikke tenner ordentlig, for når jeg starter den så begynner vifta å gå og den får inn diesel. Men så stopper den for så å prøve å tenne igjen, da ryker det helt jævlig. Kan det bare være så enkelt som en glødeplugg hvis det er det på disse? Hadde vært fint om noen hadde en sprengskisse på en webasto så jeg kan se åssen den ser ut. Bilen er en 2001 A6 1.9TDI pd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det høres ut som om det er glødepluggen som er gått ja, siden den får diesel og viftene går. Den slår seg av når den ikke klarer å tenne dieselen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet hvor den glødepluggen sitter? Evt ei skisse/bilde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med at også dette systemet starter hver gang du starter bilen for å få arbeidstempereaturen fortere opp. Så hvis du småkjører mye er det ikke uvanlig at du soter ned systemet. Kjennetegn er at det ryker en del når du stopper bilen før den er varm. Til slutt fungerer det ikke skikkelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

virker egentlig ikke som det starter av seg selv, men bare ved bruk av fjernkontroll eller kjørekomputeren.

vet egentlig ikke helt åssen dette skal virke heller. Bilen er jo import da men, hvis det har noe å si.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

denne starter nok under kjøring og ja.. men glødepluggen på denne sitter på top av varmeren, som oftest er plasert rett under kjølevæske beholderen. du burde nok ta u hele uniten og demontere og vaske alt helt rent. har holdt på en del med min, demonter og gjort alt rent.. men på min tror jeg det er pumpa som er def.. får ikke opp diesel.. men har du Webasto eller Ebersprecher?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står webasto på toppen av den. er det mye jobb å ta ut hele da? Evt dieselrøret, er det bare å plugge igjen sålenge. Kan hende den er med når jeg kjører og ja, for nå blir den nesten ikke varm i det hele tatt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare å plugge rør, og sette by by-pass kobling på vannslangene om du skal ha den ute over lengre tid...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke en kjøre varmer, den starter kun ved å aktiveres med telestarter el. via kjørekomputeren. kontroler om sirkulasjons pumpa går når varmeren startes, vis ikke vil varmeren stanse pga overopphetning. Dette er vanlige feil på touran passat++++ som har kjøre varmer/tileggs varmer. sirkulasjonspuma går somregel etter40.000 - 55.000km... Det er også mulig å lese ut feil på varmeren vis du har tilgang på noe diagnose utstyr via kanal 18 for eksta varmeanlegg:) hilsen vw mekaniker:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er også en "regel" om disse varmerne, du bør ikke kjøre de under 45 minutt pr gang. Var reperatør på disse i militæret, nesten alle fikk nedsotet plugg pga klattkjøring. Hvis den soter så starter den ikke som du beskriver her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er også en "regel" om disse varmerne, du bør ikke kjøre de under 45 minutt pr gang. Var reperatør på disse i militæret, nesten alle fikk nedsotet plugg pga klattkjøring. Hvis den soter så starter den ikke som du beskriver her.

 

Samme som diesel varmekanoner som brukes i bygg og annkeg det. der må en rengjøre glødepluggen hele tiden pga sot. Så fort den er rengjort med litt diesel funker den som den skal igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter sirkulasjonspumpen på webastoen og eller sitter denne ved motoren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den ligger uten på varmeren du kan ikke ungå å se den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er faktisk Webastoen i A6'n og virker som bare rakkern. Kostet meg litt skruing og rengjøring av brennkammer, som det var en hånfull med sot i. Fikk målt glødepluggen og den var iorden, så da var det bare å montere inn igjen. Men var såklart litt usikker på hvem av vannslangene som skulle hvor, pga dårlig merking...... :rolleyes noen som har no formening om hva som skjer hvis det skulle være byttet om slanger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.