Trenger hjelp med feil på speedomerter i golf 2 med 3er instument.

Anbefalte innlegg

Når jeg slipper gassen så spretter nåla som en idiot helt til jeg gir gass igjenn. Dette skjer periodisk.

Noen som har peiling på hva som er galt?

 

Legger ved noen bilder:

 

attachment.php?attachmentid=119753&d=123

attachment.php?attachmentid=119755&d=123

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk jordingspunktene til sikringsboksen din. Det kan dog og være feil med instrumentpanelet ditt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gammel tråd, men nå med video :)

 

Får ikke oppdatert første innlegg, men dette er da en Golf 2 med Golf 3 16V motor og dashbord.

 

 

 

Tips ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en form for elektrisk støy? hadde lignende problem mens jeg har G60 motor i golfen å monterte xenonlys i langlysa. dog gikk dette kun utover turteller, men oppførte seg nogenlunde likt slik du opplever det.

 

fungerte litt. for å så gå heelt klin kokkos bananas for å så fungere litt igjen.

 

regner med at speedo du bruker har sensor på kassa og ikke wire?

 

 

et anna alternativ er instrumentfeil eller koblingsfeil? at motor til speedo får inn et random elektrisk signal å oppfører seg deretter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en form for elektrisk støy? hadde lignende problem mens jeg har G60 motor i golfen å monterte xenonlys i langlysa. dog gikk dette kun utover turteller, men oppførte seg nogenlunde likt slik du opplever det.

 

fungerte litt. for å så gå heelt klin kokkos bananas for å så fungere litt igjen.

 

regner med at speedo du bruker har sensor på kassa og ikke wire?

 

 

et anna alternativ er instrumentfeil eller koblingsfeil? at motor til speedo får inn et random elektrisk signal å oppfører seg deretter?

 

Aner ikke om det er sensor på kassa eller ikke. Alt er fra en 96 Golf 16V ABF. Ved jevn gass så hopper den ikke, mest når man slipper gassen. Da jeg startet tråden så var det bare av og til, nå 8 år senere og 4000km, så skjer det egentlig hele tiden :)

 

Har nettopp demontert xenonlysene som har stått på hele veien, så er ikke det. Eneste el.feil jeg vet om er at det ikke er strøm på høyre frontlykt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jo kansje ha skada elektronikken i bilen?

 

96 er litt nytt for meg, men regner med at det er el-sensor på kassa. men uvist om den går innom ECU eller rett til instrument. noe kødder iallefall til signalet som instrumentet benytter seg av. så kan jo være instrumentfeil, sensorfeil eller kabelfeil som er årsaken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere som har noen tips? Skal selge bilen nå tenkte jeg :)   Står innerst i lokalet, så har ikke fått sjekket så mye da bilen ikke er i bruk. Men skal få sjekket jordingspunkter til sikringsboksen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.