Bilder av din GARASJE - inspirasjon!

Anbefalte innlegg

DSC06094.jpg

 

Et lite før og etter bilde, fikk seg en opp-strekking med nye og større porter i forfjor, maling og +30 kvadrat carport (til båten ironisk nok) i fjor. Male taket i år? Vi får se. Samt at jeg må til med betraktelig flere lysarmaturer oppe og nede.

IMG_20140408_105231.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

9a3di0.jpg

 

Bilder av min garasje å en uvasket S2 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har en leverandør av isolerte garasjeporter å anbefale? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer artikkel i første TP i 2017 - om Hans Olav sin VW 612 RS - artikkelen er allrede skrevet...

 

En liten presentasjonstråd hadde nok gledet de fleste her inne, selv om du ikke skriver alt du gjør :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

e801d6aef0e10ecb7af9306d70cbf518.jpg

 

Da begynner min å bli ferdig utvendig,savnet spotter/lys i fjor vinter,endelig fått de opp nå

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har en leverandør av isolerte garasjeporter å anbefale? :)

 

Jeg har isolerte hørmann porter levert av portteknikk as, meget fornøyd med dem. Min garasje er ikke isolert, så jeg kan ikke uttale meg om isoleringsevnen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal bestille teckentrup, ikke ulik kvalitet som hörmann, men noe billigere. Har jo VW wolfsburg som referanse på nettsiden også:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ettervert blitt en liten garasje hos meg og:) laangt ifra ferdig, men er tett går ann å bruke litt før jeg tar resten.

Tak og port er bestilt og ellers så står det igjen fliser invendig, isolasjon, gips og endel elektrisk.

Fikk montert på plass bukken forige uke, den skal også få seg et strøk med lakk:)

20170320_171938_zpsstgavr0t.jpg

Første test:p

20170320_164338_zpscq0nbvav.jpg

S4en hengende litt opp fra bakken:p

20170320_172120_zpstrn8mlet.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Også intresert i å høre erfaringer med porter.

skal ha frontmontert torsjonsfjær og aksling motor, men det er tydligvis vanskelig for enkelte. Hørmann nektet for at de leverte og da jeg poengterte at det var avbildet i dems egen katalog så ble de rett og slett grinete. fikk ettervert en pris, men syns 49000 er noe drøyt.

 

Har fått et godt tilbud på ryterna port, noen som har erfaring med det?

evt så er det 40% på Harmonie porter for tiden, får pris imorgen, noen med erfaringer fra de?

vurderer også rulleport av praktiske grunder, men hører mye negativt om stabilitet/støy i vind og dårlig isolasjon på såpapp store porter, erfaringer?:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er fornøyd med Harmonie. Tror de dels bruker samme komponenter som en av de store.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Også intresert i å høre erfaringer med porter.

skal ha frontmontert torsjonsfjær og aksling motor, men det er tydligvis vanskelig for enkelte. Hørmann nektet for at de leverte og da jeg poengterte at det var avbildet i dems egen katalog så ble de rett og slett grinete. fikk ettervert en pris, men syns 49000 er noe drøyt.

 

Har fått et godt tilbud på ryterna port, noen som har erfaring med det?

evt så er det 40% på Harmonie porter for tiden, får pris imorgen, noen med erfaringer fra de?

vurderer også rulleport av praktiske grunder, men hører mye negativt om stabilitet/støy i vind og dårlig isolasjon på såpapp store porter, erfaringer?:P

 

 

Motor montert direkte på aksel er lekre saker !! så slipper man kjedeskinna med motor midt inn i garasjen, en slik aksel montert motor koster vel rundt 5000kr bør vel ikke være noe i veien for å sette den på akselen på en "vanlig" ledd port

http://www.ebay.com/bhp/jackshaft-garage-door-opener

 

Har ikke noen erfaring med akkurat den jeg linker til der, mer som et eksempel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble port fra harmonie med liftmaster motoenr sHm helge her nevnte :) de kjørte 40% forige uke , så da ble det gunstig :)

Men, har fått ett problem etter jeg monterte den, får den ikke til å bli balanasert riktig. noen sier jo at den skal kunne stå i midtposisijon av seg selv, og det gjør den, men den vill ikke stå helt nede uten å gli opp 5-6cm og den holder seg heller ikke helt oppe. har ikke prøvd med motor enda, men skal vel fungere normalt uten og? Virker som fjæra er for stram når porten er nede og for slakk når den er oppe. har stramma 1 runde mindre en tabellen som fulgte med nå. strammer jeg som tabellen sier så flyr porten opp og holder seg ikke nede i hele tatt. noen tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kristian Larsen; 3 kjappe spørsmål.... Hvilken takhøyde har du over løfteren? Hvor høyt får du løfte bilen? Hvordan er det å jobbe under bilen? Driver å planlegger ny garasje, og ser ut som jeg ikke får mer enn 3,2m takhøyde. Derfor jeg spør. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ca 340 fra løftelabben på laveste punkt. Skal gå å få en b5 opp på 2m som er maks på bukken, men bare hatt den på 160 foreløpig, litt skummelt:) helt ok å jobbe i den høyden og, men blir litt sliten i nakken:p Alt i hjulbuer osv er jo en drøm nå:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opp og hopp. Tre år siden denne var i vinden, på tide igjen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo oppdatere siste innlegget mitt, både B5 og c5 går til full høyde ca 185 under. Beetle er faktisk endel høyere, så der har jeg ca 170 under å må gå med litt knekk i nakken🙈

IMG_20201208_224445.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spoiler

 

Tenkte jeg kunne vise 2 bilder av hva som blir mine garasjer! :P

Flytter om en 2 måneders tid til ett småbruk med en låve, ett fredet hus å ett hovedhus imageproxy.thumb.png.c1bc8b8e063cd0ef361be780a9295f86.png

 

;)

Siterer meg selv fra 2013 i spoileren B|

 

Da for 1 år siden, ble endelig låven revet å erstattet med redskapshus (les garasje) :D

 

Grunnflate på 150kvm, 50kvm carport/bod, 100kvm garasje, 3.9m høyde under tak, å 50kvm loft (uinnredet enda).
15cm isolasjon i vegger å 30cm isolasjon i bjelkelag. Kledd innvendig med osb plater som eg har malt.

Ikke ferdig ute enda, gesims å hjørnekasser gjenstår å litt div. Ikkje minst maling, er bare veggene som vises her som ikke er malt. Går tregt når det er tett å brukbart inne xD 

135038798_671830766845705_8808374484682353724_n.jpg

135018793_237617984604214_875412698155138671_n.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen her som vet hvordan reglene er med å bygge en til garasje på tomten på under 50kvm når en har en på 36kvm fra før?=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Noen her som vet hvordan reglene er med å bygge en til garasje på tomten på under 50kvm når en har en på 36kvm fra før?=)

 

Så lenge du greier å holde deg innenfor utnyttelsesgraden på tomten, og greier å holde riktig avstand til eksisterende bebyggelse og tomtegrenser, så er det ikke noe problem :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.