Anbefalte innlegg

hei eg har ein golf mk2 1.6 som ser shabby ut men virker som pendle bil,men motor er dårlig ryker snart tipper eg. så kom eg over ein gti mk2 8v som eg fikk billig fekk den hjem så ser den jævla bru for rust og interiøret ser ubrukt ut. kikker litt mer over denne så finner eg ut at det er ein edition one. men mangel lappen fra eu bærer sine preg av at den har stått i garasje i 10 år.

paintmangellapp1.png

paintmanglerlapp.png

spørsmålet mitt er fikse gtien eller sette over på min 1.6. og eventuelt hva deler kaneg ta fra min 1.6 over på gtien? og hvor er det billigst og handle deler til gti`n.:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vanskeligste er jo det med akslingene. Resten er enkelt :) Du får kjøpt deler billig på Biltema eller så har carparts.no mye billig og bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sier fiks den. Originale GTi'er kommer til å bli mere verdt i fremtiden. Bruk heller din gamle Golf som delebil, mener da jeg.

 

Ser ut som mange av feilene forårsaker de andre feilene også.

 

Litt hulter i bulter, men her er ihvertfall noen svar:

  • Nye skiver (foran og bak), kalipere bak, håndbrekkswirere, lasteavhengig ventil, bremserør, bremsevæske og en skikkelig lufting, så skulle nok mye vært gjort med alle bremsefeilene dine.
  • Prøv med nødblinkbryteren fra den andre Golfen din, og se om det blir noe bedring på blinklysene dine da også, hvis ikke er det pærer, muligens relé, eller brudd i ledninger noen steder.
  • Grøftelysene kan du bare fjerne for å unngå feil på de, eller ordne de (ikke så mye hokus-pokus, skulle jeg tro).
  • Travers tar du fra din gamle bil og flytter over.
  • Setene mangler garantert disse plastklipsene på gliderne som gjør at de derfor ikke sitter ordentlig. Disse tar du også ifra gamlebilen din.
  • Støtdemper foran er enten montert feil, eller så trenger du bare å stramme etter mutteren på toppen.
  • Pærer - ja, dette er jo lett å skifte.
  • Samme med vinduspussere.

 

Det virker kanskje mye, men det er jo også moro når du kan krysse av feilene en etter en når du har ordnet de, pluss at du da får en bil som er i meget god stand og har bra bruksverdi de neste årene. Er ikke nevnt noe om rust i karosseri på EU-kontroll, så om du har ork, tid, penger og verktøy, så ville jeg ha gått for å ordne bilen. Hvis ikke selger du den til noen andre som kan fikse den. Å ribbe og bruke deler/selge deler ville ikke jeg ha gjort ihvertfall:)

 

Bilder av GTi'en?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal legge inn bilde når eg har fått den heim. fikk hele bilen for 2000 kr så kan bli ein billige gti egentlig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja hvis ikke du skal fikse den så kjøper jeg den glatt av deg og fikser den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er også interessert om du ikke fikser den - for galt at denne skal gå dukken;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.