Godkjent senkesettet? - Gi oss dine erfaringer med Statens Vegvesen HER.

Anbefalte innlegg

Fra moderator: Post nr 5 i denne tråden var opprinnelig den første posten, men har havnet på 5. plass etter at noen andre og eldre poster med samme tema er flyttet inn hit. Opprinnelig første post lød:

Da starter jeg en tråd der folk kan legge ut hvordan erfaringer de har med godkjenning av senkesett.

 

Dette lager vi for å lage en sak hos Vegdirektoratet slik at det skal bli lettere og et likt regelverk på dette området.

 

Det som er intressert og høre om er følgende:

 

  • Forhold til 11cm regelen under bil
  • Tolkning av Tüv-dokumenter
  • Nummer på fjærer
  • Krav til oversettelse
  • Kontrollørens oppførsel
  • Bruk av 11cm klossen, målt på langs eller tvers av bilen.
  • Andre ting

 

All info er viktig, vær obs på at dette skal kunne brukes i dialog med Vegdirektoratet. Jeg tror også at flere leverandører kommer på banen og begynner å stille spørsmål til dette regelverket.

 

Kommer til å sende en forespørsel til andre leverandører av senkesett for å legge mer press på dette.

 

Til moderator: Kan denne tråden klistres?

 

Opprinnelig post fra Petter:

Mente det 11cm målet kommer av bussputene jeg.

At de mener bilen må ha klaring på 11 for å kunne passere disse uten videre problem.

 

Når jeg skulle godkjenne Touranen, heiset de opp jekken som gikk mellom kjøreskinnene på bukken opp til 11cm.

Hvis ikke denne kunne slides under bilen var det rett å slett ikke godkjent. Den "jekken" subbet i plasten under min,

men det var ok, siden de klare å skyve den forbi plastdetaljene uten å bruke for mye krefter..

=høyden var grei, med tuvpapirer, 4hjulskontroll, også måtte jeg vise til kvittering fra verksted at lysene var kontrollert uansett om de lyste rett eller galt.

*men var nesten så jeg røyk på at, høyden på hengerfeste var for lavt.... (så det var enda en ting å tenke på)

 

Endte med at senkesettet måtte stå på maks høyde (tipper over anbefalt i tuv), fikk godkjent 35/36cm fra hjulsenter til skjermbue.. men justerte den ned til 33/33,5 når jeg kom hjem igjen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En liten oppdatering av min bil og senk (kopiert direkte fra min tråd):

 

Da har jeg vært hos statens vegvesen fått dommen ang senken.

Kort fortalt er dette et Eibach Pro Street justerbart senkesett med tüf papirer etc på cd, så det var bare for meg å få det montert dette på bil og printet ut det riktige settet fra cd´n. (her er forøvrig tüf på alle bilmerker og sett)

Så settet ble montert for en stund tilbake, og har da kjørt med det i en høyde på 340 mm foran og bak (senter hjul/skjermkant) hvilket som er det "høyeste" innenfor godkjenninga i tüf på dette settet.

Kjørt med dette noen uker for å bare få det til å "sette" seg (sikkert ikke noe stort behov for det men)

Deretter justerte jeg den ned til det absolutt laveste godkjente høyde i henhold til tüf,(320mm) tok en 4-hjulskontroll og en lyssjekk med calibrering av xenon lys.

Målte også høyden selv, og så at denne var under 11 cm til laveste faste punkt under bil (nesten 10cm) :o

jaja tenkte jeg men det er da innenfor høyde på justeringsmuttere på dempere/fjører etc..

 

Så vel fremme til visning i dag kjørte jeg bilen inn med solfilm på siderutene foran - orange parklys - og en høyde lavere enn 11 cm.

Kontrolløren målte høyde under bil, opp til flere steder, men han sa ingenting, så sjekket han dempere og fjører og nr på disse, målte høyde på festebolt i demper og til nedre fjærmutter foran. Målte forøvrig ingenting bak.

Også sa han: ja men dette så greit ut det. : smil : og jeg ble glad for det.

 

Så da blir vognkort levert i morgen og nytt utstedt om noen dager.

Og for en utrolig god følelse og ha en bil som er godkjent.

 

Men en ting som er litt merkelig er at han målte ikke høyde fra senter hjul til skjermkant for å sjekke at det stemte overens med 4-hjulskontrollpapirene og tüf, og jeg fikk bli med å se på det han skulle fylle inn i vognkortet og skrev da bare "Godkjent med Eibach senkesett (og typenr)", så da har jeg litt tøyler og gå på dersom han ikke har skrevet inn de målene som står i tüf i etterkant da... :confused:

Får se når vognkortet kommer :)

 

Også et stemningsbilde:

 

IMG_0529.jpg

 

 

EDIT:

Kan forøvrig også nevne at en kompis av meg viste Scirocco´n sin med en justert høyde på ca 340 mm på alle 4 hjul og da har jo den en bakkeklaring på 8-9 cm, og dette fikk han godkjent.

 

Ingen av oss måtte kjøre over noe dum trekloss på 11 cm..

Så jeg vet ikke om de har begynt å styre den litt unna eller om det er kun de "som er mest i mot senka biler" som bruker den..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjørte heller aldri over noen kloss når jeg godkjente rett før jul. Han som godkjente der var mest opptatt av firhjulskontrollen at siffera der var innenfor. Han målte kun fremme han og.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var i Sarp og godkjente Octavian med FK justerbart i sommer, og stilte den da på laveste godkjente senter nav-> skjerm ifølge TUV, 325mm foran og 330mm bak. Den ble da målt til 10,5cm til festene til bærearmene foran, og det var litt "problematisk" for kontrolløren. Målte så på gjenger på demperne, og ifølge TUV kunne den der senkes enda 1cm, så litt godsnakk da så gikk det. Men kunne jo hvartfall ikke senke mer! : rolleyes:nana:

Da var det 11cm de hadde fått beskjed om at de måtte forholde seg til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da starter jeg en tråd der folk kan legge ut hvordan erfaringer de har med godkjenning av senkesett.

 

Dette lager vi for å lage en sak hos Vegdirektoratet slik at det skal bli lettere og et likt regelverk på dette området.

 

Det som er intressert og høre om er følgende:

 

  • Forhold til 11cm regelen under bil
  • Tolkning av Tüv-dokumenter
  • Nummer på fjærer
  • Krav til oversettelse
  • Kontrollørens oppførsel
  • Bruk av 11cm klossen, målt på langs eller tvers av bilen.
  • Andre ting

 

All info er viktig, vær obs på at dette skal kunne brukes i dialog med Vegdirektoratet. Jeg tror også at flere leverandører kommer på banen og begynner å stille spørsmål til dette regelverket.

 

Kommer til å sende en forespørsel til andre leverandører av senkesett for å legge mer press på dette.

 

Til moderator: Kan denne tråden klistres?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kontrolløren min var VELDIG nøyen på 11cm regelen.. Fikk påpeik at eksosklemma bare var 9 cm.

Han sjekka absolutt alle nummera opp mot TUV-dokumenta og vognkortet. Når de gjelder hjulstillingkontrollen så skjønnet han ikke en døyt som sto på den. Tysk-engelsk Tuv-dokument. Kontrolløren var ganske så snill, sjølv om BT i sogndal er kjent for og være kranglete og sure..

 

VIKTIG ved godkjenning:

 

-11 CM på laveste punktet

-Tysk-Engelske Tuv-dokument

-Hjulstillingsokntroll

-Og godt hummer fra din side.. da skal de gå bra!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godkjente justerbart (FK Automotive) i Bergen, der fulgte han TUV papirene til punkt og prikke. Var ingen problem at TUV pairene var på tysk.

 

Hadde jeg ikke hatt med hjulstillingskontroll papirene, hadde ikke vært noe vits å være der.

 

Han sjekket nummer på fjærne, og han sa at godkjenning av justerbart er mer omfattende en kun godkjenning av senkefjærer. Hva enn det innbærer.

 

De skrev ned godkjent høyde foran og bak i vognkortet.

 

Han var ikke sur eller kranglete, men var ikke så mye smil heller. Selvom jeg prøvde å løse opp stemmingen litt hehe.

 

Update!

Jeg hadde TUV papir på felgene også, men grunnen til de ikke ble godkjent. Var fordi TUV papirene var utifra original dimensjon.

 

Har du ikke godkjente dekk på bilen din når du skal på kontroll, ville jeg bytte til original størrelse. Det er noe de kan bite tak i. Jeg måtte tilbake pga dette.

 

Annet tips som er fort å glemme, demontere xenonkit til ikke godkjente lykter ;-) Er de i crappy humør, pirker de på alt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godkjente coilovers på Caddyn i høst hos BT i Drammen.. GIkk helt fint uten noe problemer det.. Ang punktene

 

- Jeg målte meg til 10cm under bilen, fikk den ikke høyere bak..

- Gubben som tok kontrollen kunne tysk så leste bare rett fra papira uten å stille noe spm ang språk etc..

- Han skreiv opp nr på fjører braketter og dempere..Det står i vognkortet.. Sjekka også at det stemte med TUVpapira..

- Oversettelse var da ikke nødvendig.. Ikke snakk om det en gang..

- Gubben var årleit å snakke med, som han over nevner. Ha godt humør selv.. Jeg og kontrolløren prata om alt mulig om bil og lover og regler.. God tone..

- Når han sjekka høyden under bilen, så tok han traversjekken på 4søyler'n jeg stod på.. Den går på tvers under bilen, men ikke under hele bilen, bare litt.. Så justerte han den, " Vi får ta litt snill høyde i dag da" sa han.. Dro den bakover og så at den ikke traff noe.. Den buttta i alt av plastdeksler, men det gjorde ikke noe.. Så var det greit..

 

Egentlig ganske greit.. Hvertfall for min del..

 

Jeg koblet ut xenon i sprederne, og fjerna tusenmetra på taket.. Samt lånte meg noen orginale hjul.. Hadde også hjulstillingskontroll et par dager føre kontrollen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da jeg skulle godkjenne mitt 40mm eibach senkesett i trondheim, sendte jeg faren min med bilen, skal sies at bilen så helt

J =#¤%)# ut, (før den ble lakkert) tenkte det var bedre med 40år gammel mann enn fersk 19åring med s4 c4 =)

 

kontrollørene tok noen kjappe mål, nevnte aldrig noe 11cm regel. de var tyske tuv papirer, sa heller ingen ting på det. Men så begynte de å sjekke HELE bilen, de tittet i motorom under bilen, de holdt på i nesten en time,

fikk anmerkning på eksos men det er en anna historie.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godkjente mitt coilover sett i trondheim. Allt gikk smertefritt, hadde ikke engang riktig dekk dimensjon på bilen ( 255 35 18 er eneste som står i vognkort, kjørte med 225 40 18)

Viktig å ha med 4 hjuls kontroll papirer som maks kunne være 1 år gamle og tuv papirene på senken.

Hørte ingenting om høyde under, hjelp til oversetting eller andre ting. Han tok bare en prøvetur rundt bygget, og sjekket nr på fjærene ift tuv papirene. Han var egentlig ganske hyggelig, sa ingenting på solfilm på siderutene fremme heller. I vognkortet ble det skrivd inn avstand fra nav til skjermkant og henvising til tuv dokument nr et eller annet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lupoen til Beate ble godkjent i hos SVV i Skien sist fredag med TA Technix gewinde. Hadde prøvd meg fram med en pallekloss på jobben (10 cm) og sikra meg at denne gikk fritt over alt under bilen. Videre hadde hun papirer fra en to uker gammel firehjulskontroll og lysjustering. Det hele gikk riktig så smertefritt og var unnagjort på under en time. De skrev også inn vinterhjulene i alternativ dim. inn i vognkortet: ja :.

 

Etter det hun har fortalt meg sjekket de nummer på fjærer og fjærbein mot TÜV-dokumentet og målte høydene fra navet til toppen av hjulbuen i alle fire hjørner. Jeg kan ikke huske at de målte bakkeklaringa til laveste punkt under, men det skulle det som sagt ikke ha vært noe problem om de hadde gjort.

 

I alt en riktig så positief opplevelse er jeg blitt fortalt:). Så nå blir Knut Snut skuffa om hun mot formodning skulle bli stoppa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk godkjent Supersport justerbart sett nov 10.

Kontroløren ved BT i Tønsberg sjekket nr på fjernere mot TUV papiret som var på tysk.

Sjekket ikke klaring under bilen, da han mente jeg ikke hadde senket bilen mere enn det TUV godtok :)

Sjekket 4 hjuls kontroll papirene og sendte meg hjem med godkjent bil :)

 

Lys justering ble ikke sjekket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klistret for en periode.

 

Minner om retningslinjene for forumet som blant annet har punkter om:

- klubbens ansikt utad

- takt og tone

- innleggene dine er med på å bestemme hva som blir assosiert med VACN

- innlegg blir lest av mange yrkesgrupper, sosiale lag og aldre

 

og at innholdet i innleggene SKAL gjenspeile dette, selv om man skulle ha negative erfaringer å komme med til denne tråden :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg godkjente senkefjører m/TUV i 2007 i Ålesund. Fikk en bemerkning på en slitt foring, ellers gikk alt smertefritt (sett bortifra at han skrapet opp bakfangeren min og holdt på å knekke av fronten...). De uoriginale felgene ble ikke kommentert, høyden ble ikke målt og lysene ble ikke sjekket (jeg hadde selvfølgelig med papir på hjulstillingskontroll og lysjustering).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg godkjente 40mm weitec sett på min A6 4b på BT i Drammen. Ingen problemer der.

 

1. Tüv papirer i orden

2. Firehjulskontroll med dok

3. Lys just

 

Med dette i orden gikk det som en drøm. Han sjekket nummer på fjærer og tok en runde på øvrig understell. Påpekte hverken sportseksos, soting, eller FMIC.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godkjente FK Coilovers på Statens Vegvesen i Trondheim.

 

Kontrolløren tok ikke hensyn til 11 cm bakkeklaring, men var fullt klar over anbefalingen fra Vegdirektoratet.

Han viste meg i TÜV-papirene hvor bakkeklaring var forklart, og i mitt tilfelle var det 7 cm til bevegelige deler og 8 cm til faste deler.

 

Kontrolløren sjekket nummer og antall vindinger på fjærene.

Han målte avstand fra senter av felg til skjermkant, og han målte også hvordan fjærene var justert.

 

Jeg hadde TÛV-papirer på Tysk. Jeg hadde også med firehjulskontroll og kvittering på justering av lys.

 

Kontrolløren var hyggelig og real, og jeg fikk god behandling.

 

Terningkast 6!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

God erfaring fra SVV i Molde.

Var der og godkjente ett H&R sett i mai 2010.

 

Kjikket på bilen slik den stod, løftet opp bilen og leste av nummerene på fjærene.

Sjekket disse opp mot tuv papirene, og så om firhjulskontrollen så bra ut. Så var det 10 minutter med papirarbeid, og bilen var godkjent og papirene i orden.

Sa ingenting på andre feil som 3" rustfritt anlegg uten kat.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godkjente Golfen med Eibach senkefjærer hos SVV Asker & Bærum i sensommer/høst.

 

Egentlig en ganske grei affere, hvor de målte/noterte avstand fra nav til topp av hjulbue, akkurat som Andi skriver over her.

 

Det som kanskje er greit å merke seg er at kontrollørene selv sa de praktiserer "11cm regelen" ved å dra jekkvognen på liften

frem og tilbake for å se om den tar borti noen sted.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var og godkjente min 2009 VW Scirocco med H&R 30mm Fjærer på Stanens Vegvesen på Gjøvik.

 

Hadde da en stille og lite pratsom kontrollør som sjekket nøye alt av nummer med TUV, han sjekket nøye over 4hjulsmåling samt spurte etter kvittering på justert lys.

 

Han målte NØYE foran der, men ville ikke svare meg på hvordan de tolket 11cm regelen.

Han sa bare att det var 10 CM hos meg, men att det fikk gå.

 

Veldig rart opplegg med denne 11 cm regelen syns jeg..

 

Kontrollen gikk jo veldig fint, bortsett fra å vente over en time på att han skulle bli ferdig med å skrive det inn i vognkortet.

Ble ikke ført inn noe nummer, att det kun var fjærer eller høyde. Står kun godkjent med H&R senkesett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får se om jeg husker prosedyren korrekt da :D

 

Monterte justerbart på Golfen, tok 4-hjulskontroll og lysjustering.

Møtte opp på BT i Drammen og kontrolløren gikk gjennom papirene, sjekket høyde og nr på fjærer, fjærbein osv.

I og med at jeg hadde justerbart med kun R32 TUV så ville han ikke godkjenne det på bilen min. Prøvde å forklare at det var kun HK antallet som var forskjellig fra min 2.0 TDI 4M til R32, men det ville han ikke høre på...

Så sjekket han høyden under med traversjekk. Den gikk akkurat klar under motoren med 11cm, hadde ikke fått et hårstrå mellom jekken og delene under motoren.

 

Han sa bilen ikke kunne være lavere pga 11cm, men også at bilen ikke kunne være høyere pga godkjenningene i TUV dokumentene. Så på kun flaks hadde jeg justert bilen akkurat innenfor "kriteriene".

 

Måtte tilbake med riktig TUV senere, og da ville han plutseilg se TUV på felgene mine også....

Fantes ikke TUV på det justerbare til min bil så måtte få eget skriv (etter mye om og men!) fra FK på at det passet bilen min.

Fantes heller ikke TUV på felgene da de var fra UK, men fikk noen papirer fra en annen felgprodusent av noen her på forumet og da gikk felgene gjennom.

 

Uansett, hele seansen tok vanvittig lang tid (bortimot 2 mnd mener jeg) da jeg måtte alt i alt inn 3 ganger.

 

Skrev inn ALT av tall fra TUV dokumentene + høyde fra senter felg til hjulbue i vognkortet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har godkjent flere biler\senkesett hos SVV i Trondheim. For noen måneder siden Bilstein justerbart på min A4 B5 Q.

 

Det gikk smertefritt selv om jeg kom med en hel bunke papirer i samme slengen. Det som gjaldt senk var:

- Tüv dokumenter på tysk

- Hjulstillingskontroll (fra Møller)

 

+felger med Tüv

 

De sjekket nummer og vindinger opp mot Tüv. I tillegg ble høyden målt for alle 4-hjulene. Det var ikke noe spesielt snakk om 10-11 cm regel da det vriket som bilen hadde fin klaring. Det stod noen mål spesifikke for det justerbare senkesettet (gyldighetsområde i forhold til høyde) som jeg fikk dem til å se på, men det fikk ingen ekstra betydning.

 

mvh

Vegard (se tråden om bilen min for info om resten av godkjenningen)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg godkjente Poloen på Risløkka. På Risløkka er klossen de bruker bare 10 cm. Denne blir brukt på tvers. Han måtte bruke krefter for å passere beskyttelses plata under motoren men siden denne ga etter og han klarte å passere så gikk det greit. Selv om klossen var BARE 10 og ikke 11cm sa han. Leverte TUV papirer på tysk og alt var i skjønneste orden. Fikk det stemplet inn i vognkort uten problemer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk godkjent min i dag. Senkeskåler og org senk.

 

Fjærene var litt løse- men det gikk så vidt sa han.

 

Hadde ca 8 cm klaring til stål og 6,5 til plast - så tror jeg har vert SYKT heldig at den gikk igjennom.

 

De brukte 1,5 time da de aldri hadde hørt om senkeskåler før.

Han ville først bare sende meg ut igjen, men siden det gjaldt feil på Eu måtte det godkjennes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg godkjente 40 mm fjærer på min Passat 3BG hos SVV i Ålesund. Hadde også 18 toms BBS RC felger som skulle godkjennes i samme ærend. Møtte opp til avtalt time og fikk beskjed om å kjøre foran lysmåleren så de fikk sjekka lyktene. De var pittelitt for lave,men de justerte de faktisk opp for meg. (God service !!) Så var det opp på løftebukken hvor de sjekket nr på fjærer oppimot papirene,de sjekket alle 4 fjærer for nummer så det tok litt tid. De telte antall vindinger på fjærene og målte diameter med skyvelær. Antall vindinger og diameter på fjærer foran og bak ble ført inn i vognkort. Ble aldri sjekket med den 11 cm klossen. Alt i alt en positiv opplevelse for å få godkjent senkesettet.

 

EDIT : De målte ikke noe høyde opp til senter nav eller lignende. De var mere opptatt av alle 4 fjærer hadde riktig nr og måling av diameter og telte antall vindinger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde min Passat på Gjøvik Traffikstasjon med justerbart Supersport for godkjenning. Møtte opp med firhjulskontroll og lyskontroll (samt at jeg måtte bevise at det ikke var bremseavlastningsventil bak).

 

Først tok han bilen ut på tomta og vrengte alt han klarte bilen rett ned i et kumlokk de hadde utenfor med fullt rattuslag for så og vrenge helt over motsatt andre vei på samme måte ned i et annet kumlokk som lå like ved. Hele seansen spruta det grus og diverse over siden på bilen og jeg hadde ALDRI behandla egen bil sånn. Lettere sjokkert så ser jeg han kjører bilen inn igjen. Bemerkningen hans var at han skulle sjekke om det subba. Men han hørte ikke noe subbing pga all grusen. (Hvorfor gjøre det da? ) Har også fått høre om andre som har fått både skjermkanter og fangere ødelagt under samme type behandling uten at det skulle være grunn for det. (Subber det i skjermen måtte det da vel være eieren av bilens problem om det blir skader i lakk / bulker? )

 

Så begynte han med å måle høyde på alle fire hjørner da såklart fra skjermkant til senter på felg. Likt rundt hele og skrevet inn på 32 cm. Så gikk de over på å sjekke nr på fjærene. Det manglet nr på hjelpefjærene rundt hele men prøvde å forklare at det sto både vindinger og tykkelse på fjærene i papirene men dette godtok de ikke. Han måtte også ha litt hjelp med å tolke papirene men godtok til slutt dette. Han fant så fram en planke som de hadde som han la oppe på kanten på firesøylern. Denne var da så det ble 11cm totalt. Dro den bakover og fikk beskjed om at hvis den hadde tatt i noe som helst hadde han ikke godkjent. Spurte han ang regelen uten å få noe konkret svar.

 

Endte uansett med mangellapp på manglende nr på hjelpefjærene og beskjed om å fikse dette innen en uke.

Tok kontakt med Håkon som igjen tok kontakt med Supersport som fremskaffet skriv om at det kunne forekomme trykkfeil og at nr kunne forsvinne. (jeg syns personlig det ikke er fysisk plass på hjelpefjæra til å trykke noen nr og at tykkelse og vindinger burde holde)

 

Måtte da inn igjen på kontroll for å vise papirer hvor de går over bilen en gang til for å sjekke at jeg ikke har endra noe. Fikk da påpek på soting av frontruter og måtte fjerne dette før jeg dro derfra. (greit nok det er ikke lovlig) Han godtok til slutt under tvil bilen med brev da fra Supersport og de målene de hadde tatt. Notert ned i vognkort med alle nr på fjærene (selv de som ikke står der) og godkjent høyde på cm fra skjermkant.

 

Alt i alt brukte jeg godt over 2 arbeidsdager på dette som jeg måtte ta ut som ferie og det var veldig lite samarbeidsvilje fra kontrollør(ene) selv om jeg smilte og hadde en god tone men endte med å dra derfra uten et smil da de bare var sure tilbake uansett hva man prøvde å være hyggelig med.

 

 

 

Nevner også i samme runde at jeg søkte om godkjenning av luftsenk på bilen.

Jeg fikk da også levert 2 grunnlag til at jeg ikke ønsket å prøve engang.

 

- 11cm regelen altså at bilen måtte ha de nevnte cm klaring under på standard høyde.

- Jeg måtte få godkjent fra uavhengig laberatorium at bilen min tålte luftsenken.

 

Ang siste punkt mener jeg jo heller at jeg må få papirer fra produsenten på belgene at de tåler påkjenninga av vekten til bilen ikke motsatt effekt. Får ikke dette til å stemme i det hele tatt men umuligjør jo nesten å få det godkjent.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.