Tråden for oss som er med i S.L.L.L. verksted

Anbefalte innlegg

Guten tag people!

 

Jeg sover ikke og har fiksa noe

 

Vi kan faa 2x400 kvadrat for 105000kr (80 000eksl. mva) i aar pluss ström. Lokale ligger i Sandnes :)

 

med 10 man er det skammbillig for saa mye plass.

 

 

 

 

 

"Hei Søren!

 

Jeg tar kr 200,- pr m2 eks Mva pr år. Minimum areal er 400m2 som er en etasje.

Ring meg vist du ønsker en befaring.

Mvh

Christian"

 

"Det er samme pris for midtre og øvre etasje. Leier en hele bygget får en underetasjen gratis."

 

 

_________________________________

 

 

Er jo masse folk der ute som bare skal parkere bilen. Eller naar bilen skal selges i deler er nede jo perfekt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Saa bra at det er aktuelt for deg da.

 

Da er vi 4 allerde.

 

Sören S.

Robin A.

Thomas J.

Petter L.

 

MTP bukk og verktøy og slikt kommer vel dette i tilleg.

 

men er posivit til dette selv

 

 

 

Alle har sitt eget verktøy, eller blir det bare rot og svinn...

 

Det er forståeligt..

Men ka koste ein brukelige bokk?

 

Med 10 mann blir det billig med bukk. Helt ny faa du jo fra 10 000 allerede.

 

 

 

å prisen blir då ved feks 10 mann? i mnd? rundt 1000kr pr mann?

 

 

 

Jepp, e du me? :)

 

 

 

tror det blir da 1000 inkl. strøm jaz

så lenge vi ikke sveiser 24/7 og andre ekstreme ting kommer vi sikkert ut med 1000-1500kr i månaden for strøm.(!?)

 

105000/12 = 8750kr leie i månaden

 

tror det blir lett å få mye folk. mange som vil bare at bilen stå tørr inne noen sted.

sikkert flere her som kjenner kanskje folk med båt eller motorsykkel. eller har det sjøl og trenger parkeringsplass.

 

 

 

Bra jobba, det lokalet så veldig bra ut :)

 

 

 

eg er med vis eg sleppe unna med 1000-1200 i mnd:)

 

Korti ska du å se på lokalet Sören? Gi beskjed :)

 

HVIS de blir noe av så er det ikke dumt med konto som vi har alle sammen ekstra for lokale.

vi betaler inn en fast summ (1100kr feks.) og resten blir i slutten av året betalt ut, kjøpt ting for (lyspærer feks.), grilling, hookers eller fellesutstyr (sveisapparat, pressa, motorbukk, bukk, firehjulskobtrollutstyr).

 

med 10 mann blir det rask en veldig bra plass. lettere å betale 1000kr felles for en sveisapparat enn med 2 mann 5000 hver. that hurts.

 

bare ideer!

 

 

 

kor tid skal VI se på lokale?

hvis så møter vi jo alle opp med en gang. bra at han ser hva slags folk vi er og at vi kan betale driten.

 

kanskje doffer kan lage en tråd på sticky? så kan vi prate mer om det der og avtale visningen etc.

 

 

 

Vis de skal se an hvilke folk som skal leige er det kansje best eg holder meg vekke:p

 

En liten ting med dette å ha en konto. Hvis det blir ein av dokkor som står som eiger av konto, og får inn penger for så å betale videre te han som dokkor leie av så vil vel dette bli regnet som utleie igjenn som man må skatte for? Noen som har sjekket hordan dette er?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk opp når me kan komma for ein titt på lokalet så stille ihvertfall eg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare heiv inn all infoen, for pcen kødda akkurat i det eg flytta innleggå..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Seriøst interessert er:

 

Søren S.

Robin A.

Thomas J.

Petter L.

Lasse N.

Joakim H.

Petter B. (kanskje)

Hans F. B. (kanskje)

André S. (kanskje)

 

Skal sende private melding på Facebook til flere andre. Vennligst gjør dere det også.

Tenk også på folk som bare skal parkere småe båter, tilhenger, motorsykkler, firehjuling, biler eller hva som helst. Folk som bare parkerer er sterk ønsket for nedre delen av lokale. Det gjør det billigere for oss alle.

Aktivt skrufolk er planlagt for øverste etasje.

Delelager, delebiler, dekk etc. nederst. Så er det lettere å holde styr i øverste etasjen.

 

Vennligst kom med forslag om visning. Søndag?

 

Hva synnes dere. Kom med forslag om alt hva dere har i hode.

 

 

Stemmer hva som Petter skriver her:

 

tror dere har missforstått litt her.. en etasje er 400 kvm. det er 3 etasjer.. Underetasjen er det ikke bilder av.. etter mine utregninger da så blir 2x400 =800 kvadrat.

800kvadrat x 200 kr pr kvadrat = 160 000 pluss moms som da blir 200 000 kr pr år. Da får vi "møkkakjelleren" gratis (der ser det ut til at det ikke er noen port inn og sikkert ikke lys eller opplagt strøm)

 

så måtte blitt øverste etasje isåfall som blir 400x200 som blir 100 000 i året med moms.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være intr. i lagringsplass til to biler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang betaling så ville jeg fra erfaring opprettet 1 konto der 1 av dere har hovedansvaret for.Før leieforholdet starter hadde jeg bedt alle om å innbetale leie for 3 mnd'er. Dette er for å sikre at det til enhver tid er penger på konto for å dekke leien, det er desverre ikke til å komme bortifra at når mange samles om slike ting så vil det alltids være 1 person eller 2 som ikke klarer å betale leien til avtalt tid. Auotrekk er en fin ting:)

Det å alle betaler sin del direkte til utleier ville jeg som utleier sett på som håpløst av flere grunner..

 

Viktig er det også at dere imellom har en avtale om hva som skjer med "deltagere" som misligholder sine betalinger.

 

Mine tips i allefall etter å ha vært med på ligende før:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørtes fornuftig ut Jan:)

 

Hva skjer da med tanke på skatt for den som har ansvaret for kontoen? Den kan komme som en inntekt på selvangivelsen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger vel ikke opprette firma, men en klubb? Det går vel ann og åpne en konto til på stavanger lokallag? Det er vel egne skatteregler når det gjelder lag og foreninger som det så fint heter. Bare det ikke er mye penger igjenn etter at året er ferdig så mener jeg at man ikke trenger og skatte. Hadde kanskje vert en ide og hørt med skattemyndighetene?

 

Kunne og godt tenkt meg og vert med, men jeg har det ganske greit der jeg er. Mye nærmere er det og. Men kanskje en gang i fremtiden! ;)

 

Ska du flytte doffer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN he org.nr ja. :) Det e vell ein frivillig organisasjon som det heite..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alarm kan eg sikkert fiksa på jobb...

 

Forsikring... hmm innbo? regne me alle har de å personlige eiendeler blir dekka av detta

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har innkjøpspris på alt av alarm å slikt, montering av alarm kan eg sikkert og ta meg av hvis detta blir aktuelt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja det er sikkert ikke problem. men om noen dropper ut så er det ikke bare å ta inn hvem som helst liksom. "jeg kjenner en som har en kompis som trenger plass" opplegg. genialt bygg og morsomt å få hvite hva restiriksjoner eieren har.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen vits å styra med moms og firma styr, for ein må vel ver momsregistrert (med over 50k i inntekter) før det komme inn i bildet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen vits å styra med moms og firma styr, for ein må vel ver momsregistrert (med over 50k i inntekter) før det komme inn i bildet?

 

Bønder er ofte det, men hør med utleier om han har plikt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Folk, dere er så gode! Veldig bra hva dere tenker om.

 

Tror det blir ganske bra!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis de e gård kan me jo "skriva" verktøy å bokk å lignande på gården momsfritt =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis de e gård kan me jo "skriva" verktøy å bokk å lignande på gården momsfritt =)

 

Me kan jo ikkje det, det e det i tilfelle han så eie bygget så kan. moms avregnes mot inntektene så tvile på han vil handla for andre. Eller har eg misforstått? Aldri dreve firma eg : flau :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe ikkje spørr meg.. har ein sønn av ein bonde som kolega... de mesta av kjøretøy å verktøy han eige står på gården =) billigare breibånd og mobilabonoment osv =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Petter og jeg har sett på lokale. Helt genialt!

Petter har Video av det :). Kommer sikkert på youtube litt seinere.

 

Aktuelt er øverste etasje. Nedre etasje få vi ikke full + blir for dyrt. Helt nederst er bare aktuelt for dekk og deler som tar mye plass.

 

øverste etasje:

 

- opp til 12 biler pluss bukkplass

- anbefaller 10 plasser, bukkplass og nødparkering + en "pauserom" som vi bygger, sånn at det ikke blir så kaldt om vintern.

- Lys er dårlig, men da bruker vi uansett skikkelig arbeidslys

- ikke mye strømkkontakter, men 3 fas (for sveisapparat, løftebukk etc.)

- bygge er fra 1968 hvis jeg ikke husker feil

- circa 8 minut fra sandnes senstrum

- ikke mye traffikk og liv der, ser sikker ut

- hyggelig eier, kanskje rundt 30år (kjører 3B passat :))

- rundt bygge kan vi bruke plassen ute, men ikke for rot eller biler som står der stygg rundt i flere månader (parkering, lagring, container etc.)

- løftebukkkjøp er på gang av 2 personer nå

- leie er 80 000pluss moms/år

- strøm i tilegg

- muligheter for skikkelig toalett (Laaaassseeeee! :P)

- kaldt vann er også der ute

- Mye parkeringsmulighete når det er lokallagstreff eller noe feks.

 

Vi kan hente nøkkelen fra hans samboer og ser på det en gang til for de som ikke hadde tid i dag (circa 80% :)).

 

Petter skriver sikkert også litt mer.

 

Noen spørsmål?

 

Noen som kan skaffe billige Truckcontainer? (delelager, dekklager)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres bra ut. Toalett går det an å få til så lenge vannrør ligger frostfritt og det er mulighet til å koble seg på avløp en plass.

Eletrikker der går det an å høre med Asle Bru i lokalaget.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det forklarer Petter sikkert bedre, jeg har ikke peiling om slike ting :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulikt for kem som helst å hiva seg på her? Konne tenkt meg et lokale som doningen å meg konne kost oss i :) 105000 i året e jo ingenting på 10 mann :)

 

 

Guten tag people!

 

Jeg sover ikke og har fiksa noe

 

Vi kan faa 2x400 kvadrat for 105000kr (80 000eksl. mva) i aar pluss ström. Lokale ligger i Sandnes :)

 

med 10 man er det skammbillig for saa mye plass.

 

 

 

 

"Hei Søren!

 

Jeg tar kr 200,- pr m2 eks Mva pr år. Minimum areal er 400m2 som er en etasje.

Ring meg vist du ønsker en befaring.

Mvh

Christian"

 

"Det er samme pris for midtre og øvre etasje. Leier en hele bygget får en underetasjen gratis."

 

 

_________________________________

 

 

Er jo masse folk der ute som bare skal parkere bilen. Eller naar bilen skal selges i deler er nede jo perfekt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Petter og jeg har sett på lokale. Helt genialt!

Petter har Video av det :). Kommer sikkert på youtube litt seinere.

 

Høres bra ut Søren! gudd work

 

Kanskje det er håp for vr6'en min......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.