RS2 / S2 6 trinns sjalte mekanisme (for å få 01E kasse i audi 80 / 90 / s2 5 trinns)

Anbefalte innlegg

jeg har s4 01e kasse i audi 90en min.Og har da 1,3 og 5 gear bakover istede for fremmover. Vil ikke det bli samme problemet med dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har s4 01e kasse i audi 90en min.Og har da 1,3 og 5 gear bakover istede for fremmover. Vil ikke det bli samme problemet med dette?

 

Nei. Blir rett vei med dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan bruke overføring ifra 3bg 4motion, A4 1,9tdi quattro også Kai Tore, da blir sjalting riktig, og det er bolt-on.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan bruke overføring ifra 3bg 4motion, A4 1,9tdi quattro også Kai Tore, da blir sjalting riktig, og det er bolt-on.

 

ok, det var nytt for meg at det fantes en annen bolt on løsning, burde jo være endel mer deler å få tak i til passat og a4 en hva det fra rs2 / 6 trinns s2.

 

edit: etter å ha sjekka noen deleskisser ser det veldig ulikt ut men, har du prøvd det eller ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det en del forskjeller på 01E kasser da folkens. Noen har 2 stag, andre har 1 stag. A4 har 2 stag. RS2 kasse har 1 stag.. Så å si at det er bolt on på 01E kasse blir litt feil..

 

Helge: Jeg kunne tenkt meg å kjøpe spakstellet. Har bøyde stag fra før av jeg..:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det en del forskjeller på 01E kasser da folkens. Noen har 2 stag, andre har 1 stag. A4 har 2 stag. RS2 kasse har 1 stag.. Så å si at det er bolt on på 01E kasse blir litt feil..

 

Helge: Jeg kunne tenkt meg å kjøpe spakstellet. Har bøyde stag fra før av jeg..:P

 

Da vet du vel også at det andre staget er for å holde konsollen inne i bilen, og har ingenting med sjalting å gjøre ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å ha sagt det da, biler med 016 kasse, som i gammel 100 og 80/90 har samme spakstell som 01e i s4/6 har, så her er det bolt on. Biler med 01a som i 80/90/s2 har samme girspak, med spakstell på undersiden av kula på stangen, samme som passat/a4 med 01e, altså diesel å 4x4. derfor er spakstell fra disse bolt on :D

 

Dette burde kanskje stått en annen stand da det er mange som sliter med dette..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å ha sagt det da, biler med 016 kasse, som i gammel 100 og 80/90 har samme spakstell som 01e i s4/6 har, så her er det bolt on. Biler med 01a som i 80/90/s2 har samme girspak, med spakstell på undersiden av kula på stangen, samme som passat/a4 med 01e, altså diesel å 4x4. derfor er spakstell fra disse bolt on :D

 

Dette burde kanskje stått en annen stand da det er mange som sliter med dette..

 

Nå er spakstellet solgt så vi får tåle litt off topic her? :)

 

Så det du mener er at min 97 A4 b5 1.8t quattro har et spakstell som orginal passer på en 01E kasse fra RS2?

 

Og ja, jeg vet at ene staget er til stabilisering av spakstellet..;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er spakstellet solgt så vi får tåle litt off topic her? :)

 

Så det du mener er at min 97 A4 b5 1.8t quattro har et spakstell som orginal passer på en 01E kasse fra RS2?

 

Og ja, jeg vet at ene staget er til stabilisering av spakstellet..;)

 

Husk at du må skille 01E og 01A. 1.8T har 01A originalt og giroverføringa er helt annerledes, sett bort fra selve girstanga som er lik 01A & 01E (vil jeg tro).

 

Har du en B5 (passat 3b, audi a4), C5 (passat 3bg, audi a6) og mulig B6 (audi a4) med 6trinns så vil det passe slik jeg ser det. Og det kan stemme bra med Truls Dahlen sitt utsagn :)

 

Om 01E girkassene har samme bolthull til den braketten aner jeg ikke.

 

Lagt til etter 32 minutter:

 

Har gjort litt reserach i ETKA.

 

Her er for RS2 / S2 med 6 trinns. Ser at Det kun er B4 som har den store braketten oppå girkassen.

 

rs2us.jpg

 

Her er for A4 / A6 / Cabriolet / Rs4.

 

Har merket del nr (36) og funnet hvilke andre biler som har samme delen, det er det som står i lista der. i ETKA under. Det er alle modeller med 01E / 6 trinns manuell girkasse. Legger også merke til at det kan hentes fra FWD. 6 trinns + FWD er vel kun litt større TDI motorer som har denne kombinasjonen?

 

52642858.jpg

 

Her er fra Passat mellom 1997 - 2000. samme greia her også som bilde over :)

 

passatp.jpg

 

Her er i fra Passat 2000 - 2005. Her har dem kastet på en "C" i samme delenummeret som over her.

 

passat2w.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

helt kanon om dette funker!!

Men jeg tror det ikke før jeg for se det! noen som har montert 01E kasse i B3 /B4 og VET at det funger og passer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er trangt i tunellen med overføringer med to stag.. KUN S2/RS2 som er bolton

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

helt kanon om dette funker!!

Men jeg tror det ikke før jeg for se det! noen som har montert 01E kasse i B3 /B4 og VET at det funger og passer?

 

Jeg bruker passat 4 motion overføring på min A4 B5 quattro med s6 6-gear kasse så giringa skulle bli korekt..å dette passer som et skudd :)

300kr hos høgger'n :)

Men jeg bruker bare det gear stagget da selve paden er skrudd fast..

sålenge dette går på A4 B5 så skulle dette gå på b3/b4 også skulle en tro.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sålenge dette går på A4 B5 så skulle dette gå på b3/b4 også skulle en tro.

 

Det gjør det ikke... Har selv ett par 6trinns 01E overføringer liggende fra S4/S6, og det går ikke i smallchassis uten en god del modifisering.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gjør det ikke... Har selv ett par 6trinns 01E overføringer liggende fra S4/S6, og det går ikke i smallchassis uten en god del modifisering.

Den overføringa jeg brukte ifra passaten har helt andre vinklinger en den overføringa jeg fikk med på s6 kassa..

Men samma er det nå Jan Brede,jeg slapp heldigvis og bruke masse kr på og kjøpe meg rs2 overføring :) :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den overføringa jeg brukte ifra passaten har helt andre vinklinger en den overføringa jeg fikk med på s6 kassa..

Men samma er det nå Jan Brede,jeg slapp heldigvis og bruke masse kr på og kjøpe meg rs2 overføring :) :)

 

Ja, i A4 er alt så mye enklere :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er trangt i tunellen med overføringer med to stag.. KUN S2/RS2 som er bolton

 

Mulig. Da er det bare å skru pad'n inne i bilen og bruke kun staget til sjalting :) ser det som den beste og enkleste løsningen. Passer ikke fra biler med 01a over på 01e. Må ha spakstell fra 01e.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gjør det ikke... Har selv ett par 6trinns 01E overføringer liggende fra S4/S6, og det går ikke i smallchassis uten en god del modifisering.

 

Det har du helt rett i, men du må ikke blande inn Ur S4 og Ur S6, den overføringa bolter ikke på noe annet enn C4.

 

Men hva legger du i smallchassis?

 

Smallchassis er jo både B2 og B3, og dem har forskjellig typer giroverføring.

 

B2 har den overføringa som ligner på C4.

B3 osv, har den "speilvente" girstanga som vi finner i A4/Passat/Rs2 +++

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker passat 4 motion overføring på min A4 B5 quattro med s6 6-gear kasse så giringa skulle bli korekt..å dette passer som et skudd :)

300kr hos høgger'n :)

Men jeg bruker bare det gear stagget da selve paden er skrudd fast..

sålenge dette går på A4 B5 så skulle dette gå på b3/b4 også skulle en tro.

 

du skulle tro det ja! men det er noe helt annet enn å vite det ;)

 

som jan brede sier, A4 er ikke samme bilen som audi 80/90 b3 og b4

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du skulle tro det ja! men det er noe helt annet enn å vite det ;)

 

som jan brede sier, A4 er ikke samme bilen som audi 80/90 b3 og b4

 

Hvis vi ser på tegningene så er det forskjell på staget som går bak over kassen, det lange staget som forbinger kassa med girstanga.

 

Kan se ut som Rs2 staget er delt, men stagene til passat/a4 osv går helt bak til girstanga.

 

Om det passer kan vi jo undres på, men uansett er det ikke mye mod som skal til for å parre et spakstell fra passat/a4 med en b3/b4 med originalt 5 trinns slik jeg ser det av bildene hvertfall :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå står vel det samme om igjen flere ganger og ikke noe mer en hva jeg skrev først :) og det passer. Har du b3/b4 så kan stag fra a4/Passat brukes. Har du b2, altså type 85 eller passat 32b som jeg har kan du bruke fra s4 c4, null problem å parre med stang inne i bilen. Poenget er å få brukt et stag til den "speilvendte" giringa, og der er det ikke bare rs2 som passer på 01e, men også fra passat/a4 med 01e :) det har jo vært et problem å få noe som funker på b3/b4 med 01e, og rs2 er vanskelig å få tak i. Her er da en flott løsning. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, dette gidder jeg ikke bruke tid på å diskutere. Mange som mener mye rart går utfra ting de har funnet på nett.

Jeg er av de som går i garasjen og prøver.. Jeg har testet mye forsjellige løsninger på dette... Alt går, noen løsninger tar lengre tid enn andre.

 

Over og ut.

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, dette gidder jeg ikke bruke tid på å diskutere. Mange som mener mye rart går utfra ting de har funnet på nett.

Jeg er av de som går i garasjen og prøver.. Jeg har testet mye forsjellige løsninger på dette... Alt går, noen løsninger tar lengre tid enn andre.

 

Over og ut.

 

Jan Brede

 

Og med dette mente du at hva jeg sa var feil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan bruke overføring ifra 3bg 4motion, A4 1,9tdi quattro også Kai Tore, da blir sjalting riktig, og det er bolt-on.

 

for å sitere deg selv, du skriver at det er bolt on... bolt on i audi 80 / 90 B3 /B4

Vet du det? har du montert dette bolt on dvs UTEN bøying, kapping/ og eller sveising?

Spør fordi dette er jo isåfall et GENIALT alternativ til RS2 / S2 overføring. Men da overasker det meg isåfall stort at løsningen ikke er mer benyttet.

Er ikke for å være frekk. men det er forskjell på å tro at det passer og vite at det passer:)

 

Ble endel OT dette, men håper det er greit ettersom salget er fullført og tråden er min regner jeg med det er greit.. moderatorer må gjerne flytte til tekniksk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og med dette mente du at hva jeg sa var feil?

 

Nei, det har jeg ikke tatt stilling til

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

for å sitere deg selv, du skriver at det er bolt on... bolt on i audi 80 / 90 B3 /B4

Vet du det? har du montert dette bolt on dvs UTEN bøying, kapping/ og eller sveising?

Spør fordi dette er jo isåfall et GENIALT alternativ til RS2 / S2 overføring. Men da overasker det meg isåfall stort at løsningen ikke er mer benyttet.

Er ikke for å være frekk. men det er forskjell på å tro at det passer og vite at det passer:)

 

Ble endel OT dette, men håper det er greit ettersom salget er fullført og tråden er min regner jeg med det er greit.. moderatorer må gjerne flytte til tekniksk.

 

Staget passer, om du bruker alt som sitter montert på girkasse, og første staget, og parrer det med staget som er originalt i bilen fra girstang. Prøvd på en b3 quattro.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.