Noen som har montert vag 60-2 trigger på 20vt? Noen som kan lage how to?

Anbefalte innlegg

http://hansenmotorsport.no/product.php?id_product=94 Noen som har montert denne på 5'er? Kunne du isåfall skrive en howto om det? Leser så mange steder at mange ikke skjønner hvordan den skal monteres og stilles inn ( inkludert meg selv). Skal straks montere min egen.

 

Mvh Tommy

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal til og montere dette selv, så lurer på om noen har montert dette som kan skrive litt om hvordan det skal gjøres?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal også snart montere enn sånn trigger :) greit om noen lagde en how to ja :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke montert denne selv, men er vel ganske selvforklarende hvordan denne montereres, mellom svinghjul og motor blokk ligger det et alu "lokk" med samme utforming som denne, skru av "lokket" og sett på denne delen, borr et hull i blokk for å få ført ledn imellom, og pass på å fest ledn skikkelig så den ikke subber i svinghul.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har montert denne, ganske rett frem..

 

Still inn motor på tdc.

Skru av baklokket som er der allerede.

Nullstill triggeren.

Monter på (5 av 6 hull passer). Sett på trigger skiva etter at bakstykket er på.

Trigger sensor monteres sist, og du lager et spor i blokka som du kan føre ut ledningen via.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har montert denne, ganske rett frem..

 

Still inn motor på tdc.

Skru av baklokket som er der allerede.

Nullstill triggeren.

Monter på (5 av 6 hull passer). Sett på trigger skiva etter at bakstykket er på.

Trigger sensor monteres sist, og du lager et spor i blokka som du kan føre ut ledningen via.

 

Nullstille triggeren, tenker du da på og ta og sette triggerskiva der tannen mangler ved sensoren når motor står i TDC?

Får man presset innpå denne selv, eller trenger man VAG verktøyet som er beregnet for dette?

 

Mvh Marius

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den vi monterte funka bare opp til 6000rpm så klarte den ikke henge med lenger

På SM3 Autronic

Sier seg selv egentlig,en hallgiver får det ganske travelt over det turtallet

Funker gull på en Polo som varver 5500rpm da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snedig,da jeg har en kompis som har Sm3 og her brukes samme polo trigger og det funker som fjell, sperra står vel på 7800 på den maskinen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har koblingsskjema for denne sensoren ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har koblingsskjema for denne sensoren ?

pinout: pin 3 = signal gnd, pin 2 = signal, pin 1 = +5v

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som kan bekrefte om dette er hallgiver. Eller finnes denne som VR også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som kan bekrefte om dette er hallgiver. Eller finnes denne som VR også?

Det er hall-sensor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den vi monterte funka bare opp til 6000rpm så klarte den ikke henge med lenger

På SM3 Autronic

Sier seg selv egentlig,en hallgiver får det ganske travelt over det turtallet

Funker gull på en Polo som varver 5500rpm da

På min funker jo denne fint opptil 8000 omdr,har vært en del oppimot det området uten at den har løsna.

Haltech E6X.

Men det skal nevnes at det finnes to forskjellige sensoroppsett av disse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nullstiller man triggeren ved å sette triggerskiva der tannen mangler ved sensoren når motor står i TDC?

regner med at både den grønne ringen og den løsen skal fjernes?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nullstiller man triggeren ved å sette triggerskiva der tannen mangler ved sensoren når motor står i TDC?

regner med at både den grønne ringen og den løsen skal fjernes?

 

Du skal montere den slik den leveres.Fjern låsen til triggerhjulet etter montering.Da står den montert ca 60-70 gr før TDC.

Den grønne ringen er der for å beskytte tetningsringen når du presser den på veiva.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener det er mer 85 grader når motor står i tdc. Banket bare ringen forsiktig innpå, så den akkurat hang på veiva, og brukte deretter svinghjulet til å presse den helt inn. Dermed kommer den ikke lenger inn enn den skal.

 

Det er en kjempefordel om ikke bunnpanna er på, jeg monterte med forsterkningsplate montert, det var ikke gøy..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener det er mer 85 grader når motor står i tdc. Banket bare ringen forsiktig innpå, så den akkurat hang på veiva, og brukte deretter svinghjulet til å presse den helt inn. Dermed kommer den ikke lenger inn enn den skal.

 

Det er en kjempefordel om ikke bunnpanna er på, jeg monterte med forsterkningsplate montert, det var ikke gøy..

Ja det kan vel heller stemme det ja :) Smart å bruke svinghjulet,plata skal vel flukte med veiv enden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for tipis gutter:) spørs om jeg må av med bunnpanna da:)

 

jeg må vel inn i sprutet da regner jeg med, og se om det bruker tenner eller grader før tdc:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så litt på det i kveld, men skjønner ikke hvordan jeg skal klare å presse den på sammen med den grønne ringen. er ca 1mm for liten :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så litt på det i kveld, men skjønner ikke hvordan jeg skal klare å presse den på sammen med den grønne ringen. er ca 1mm for liten :P

Ringen er jo der først og fremst bare for å beskytte simringen.

Men om du ser litt etter,så er den konisk så den presser ut jo lenger inn du presser hele dekselet/ringen på veiva.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

får kikke litt til på det. må vel klare å få den på tilslutt. uten at den blir ødelagt får jeg håpe:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kompis har montert en i kveld, har slissa spor så han får ut ledningen :)

Men han sliter med at ledningen fortsatt tar borti svinghjul. Noen som har vært borti det samme?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar gjerne PDF :)

 

Noen som har prøvd ring med delenr:

030 103 171 K

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skulle gjeeerne også hatt den pdfn! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.