S8 V10 med totalhavari på motor - Nå stuebord prosjekt

Anbefalte innlegg

Fadern var på vei til jobb på motorveien på lørdag, da bilen stopped med et smell. Ble hentet av NAF og levert i går morges hos møller.

 

Beskjed i dag: flere stempler/råder har gått igjennom blokka. Ny motor med arbeid 300 tusen. (ink. 100k i rabatt)

 

Syns dette var rart da min far sa han fikk sviv på motoren mens han ventet på naf, og trodde selv det var girkassa. S: klø :

 

Ble anbefalt om å sjekke selv med Audi nedover i europa om vi kan få byttet motor der billigere.

 

Bilen ble importert i 2007 fra Nederland. Bilen er originalt en utstillingsbil fra Tyskland.

 

Bilen er gått ca 120.000km og er ekstremt godt vedlikeholdt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spør om Mr. Wardawa kan ta den med til Polen =) De fikser alt mulig der nede for en ok penge =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo godt få start på motoren selv om det er gått noen råder. Du vil kunne se det på oljetrykk og selvfølgelig på mengden olje som spruter ut over alt. Jeg ville tatt turen ned til møller for å se hva de mener. Blir jo litt for dumt å bytte motor hvis kassa er ryki :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjipt! Få inn en RS6 motor da! :D (Ganske rart at ikke S8 har V12....)

 

Vanskelig å forstå MEN jeg tror nok møller vet forskjell på en havarert motor og havarert girkasse...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så jævli kjedlig:/

 

Kondolerer!!

 

Ville vel kanskje satsa på polen jeg også:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

300 000,- for ny motor inkl jobb?! Syke satan! For den prisen hadde jeg ringt Underground Racing og hørt hva dem kan gjøre for 300 000,- på en havarert motor :P

 

Nei, gjør som andre har nevnt. Få bilen til utland og ta jobben der, eller kjøp inn en utenlands bil og gjør jobben selv/få noen til å gjøre den.

 

 

EDIT: Hvordan kan en V10er som har gått 120.000km plutselig ta kvelden slik?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har sett minst 2stk S8 V10 på finn.no hvor de nevner at motor er skiftet på garanti, det er ganske høye odds for at det kan være et kjent problem. Verdt å sjekke med Audi Norge ihvertfall, mulig de er villige til å dekke noe av kostnaden?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er et problem på V10

Har en bekjent som har tatt karrosseribytte på en S8 skal høre med han om han har motoren enda.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har så langt kommet frem et par alternativer.

 

1. Audi Flensburg har kontaktet Audi Ingolstadt for å få dette gjennom på garanti.

2. http://motorenprofihaas.de/en/ har byttemotor på lager, €8.500,- med arbeid(gått 54.000km)

3. Ny shortblock fra Audi Flensburg ligger på ca €24k med arbeid

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har så langt kommet frem et par alternativer.

 

1. Audi Flensburg har kontaktet Audi Ingolstadt for å få dette gjennom på garanti.

2. http://motorenprofihaas.de/en/ har byttemotor på lager, €8.500,- med arbeid(gått 54.000km)

3. Ny shortblock fra Audi Flensburg ligger på ca €24k med arbeid

 

kryss fingrene for #1 går ikke det så ville jeg gådd for #2. sparer jo over 120.000,- på og velge den framfor shortblock.. og den er jo uansett gådd mindre enn den motoren som sto i :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er utført servicer, slik som de skal gjøres, så må dette være en garantisak? Uansett om det er import, så kan ikke Audi lage biler i den prisklassen med såpass store motorer, og la kunden ta regningen når motoren raser pga. en svakhet i motor. Det blir rett og slett for dumt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er det som er svakheten da? Er jo helt utrolig at Audi driter seg så loddrett ut på flaggskipet sitt. Gjelder denne svakheten evt rs6 og s6 også? R8 v10? Lambo? :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm ej som har vurdert å bytte til en nyere s8 med V10 no er ej ikke så sikker lengre hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk endelig svar i fra møller i dag: Siden bilen ikke er importert av dem, og over 5 år stiller de ingen garanti eller videre formidling mot Audi AG.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk endelig svar i fra møller i dag: Siden bilen ikke er importert av dem, og over 5 år stiller de ingen garanti eller videre formidling mot Audi AG.

 

Ja kunne tenke meg dei kommmed et slikt svar desverre, Håper det ordner seg på et vis, En slik bil skulle ikke hatt slike svakheter :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

BMW sliter jo med det samme på E60 m5 og E92 M3 så er ikke bare Audi

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er det som ryker da? Knekker rådene? Skjærer seg?

Syntes det høres utrolig ut at man i alle år har klart å lage holdbare motorer mens det i senere tid har blitt problemer.

Er problemet at man maskinerer med alt for mye presisjon mtp materialstyrke o.l slik at man ikke har den samme "bufferen" mot feil som man hadde tidligere?

Minner meg litt om det samme som mercedes sliter med, de lagde jo bunnsolide biler før, men plutselig så begynte de å lage søppel på 4 hjul.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk endelig svar i fra møller i dag: Siden bilen ikke er importert av dem, og over 5 år stiller de ingen garanti eller videre formidling mot Audi AG.

 

Hva med å kontakte Audi direkte? Kanskje litt vel "drøyt", men det er ikke akkurat bra pr at en av de største motorene deres har en svakhet som gjør at motoren havarerer, for så at eier må dekke dette selv.

Kontakte forhandleren den ble solgt av i Nederland/Tyskland?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å kontakte Audi direkte? Kanskje litt vel "drøyt", men det er ikke akkurat bra pr at en av de største motorene deres har en svakhet som gjør at motoren havarerer, for så at eier må dekke dette selv.

Kontakte forhandleren den ble solgt av i Nederland/Tyskland?

 

Hvis ALLE servicer er fulgt opp hos møller

Ville jeg gått ganske langt før jeg gir meg....

 

120 000 på en motor er ingenting!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å kontakte Audi direkte? Kanskje litt vel "drøyt", men det er ikke akkurat bra pr at en av de største motorene deres har en svakhet som gjør at motoren havarerer, for så at eier må dekke dette selv.

Kontakte forhandleren den ble solgt av i Nederland/Tyskland?

 

holder på med dette og, leter meg frem til en adresse jeg kan sende et brev pr post.;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis ALLE servicer er fulgt opp hos møller

Ville jeg gått ganske langt før jeg gir meg....

 

120 000 på en motor er ingenting!

 

denne har fått dobbelt opp tror jeg av service og vedlikehold i forhold til det den egetlig trenger :), kjørt kun på castrol olje etter spesifikasjon fra Audi Zentrum Tyskland og ikke på standard long-life olje. Service på 10 og 15k km intervaller. Har ellers stort sett hatt en "inspektzion, car-check und service" når den har vært på europatur i tillegg til korte intervall.

 

Audi tyskland har tideligere byttet boltene som holder carbon bremsene i navet, fra stål til titan. Dette gjorde de gratis med et smil. De ringte meg samme dagen "aktionen" kom fra quattro GmbH. Møller visste ikke om det, og ville ha 35k når de fant ut hva det gjaldt.: haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal bra gjerast å få dette dekka, kjedelig men sant. Hadde vore vanskelig nok om bilen var opprinnelig norsk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det Audi Flensburg som formidler kontakt direkte mot fabrikken?

Jeg ville gått videre via forhandleren som har solgt bilen ny. De er de eneste man gjerne kan få noe tilbake på, via fabrikken, nå som møller ikke vil ta det videre.

Viktigste må vel være å finne ut hva som har forårsaket dette slik at ved en evt bytte motor slipper man å oppleve det samme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det Audi Flensburg som formidler kontakt direkte mot fabrikken?

Jeg ville gått videre via forhandleren som har solgt bilen ny. De er de eneste man gjerne kan få noe tilbake på, via fabrikken, nå som møller ikke vil ta det videre.

Viktigste må vel være å finne ut hva som har forårsaket dette slik at ved en evt bytte motor slipper man å oppleve det samme.

 

Det har til nå vært AZF som har gjort dette ja, de kjenner bilen fra tideligere servicer. Snakket med de i sted, og de kan nå ikke gjøre annet enda enn å prise arbeidet og deler, som kom på €28.000,- med forebehold siden de ikke kan undersøke motoren nå. De mente at det var vel en selvfølge at den norske forhandleren skulle ordne dette mot fabrikken! De mener det vil være lettere for Møller og ordne dette siden bilen er registrert i Norge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.