9x20 ET 45 på nye Passat, går egentlig dette når det kommer til stykket..?

Anbefalte innlegg

Jeg har den nye Passaten med sportsunderstell. Ønsker å går fra 19 til 20".

Da ønsker jeg også å få den litt lavere slik at det ikke blir altfor rart med glippe mellom skjerm og hjul. Tenkte da på senkefjærer.

Så er saken slik at noen mener at 9x20 ET 45 m 245/30 vil bli perfekt, mens andre da igjen sier at dette vil subbe....

Så hva skal man tro på..? Er det noen som faktisk har erfart hvordan dette blir eller er det synsing og gjetting blant foket..?

Noen..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ville kjørt 235/30 20 jeg men, er i hvertfall det som er anbefalt til din bil :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

9*20 et47 245 subber på ytterside . Med org sportsunderstedd. Har testet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva var det å gå på på innsiden da..?

235 blir vel passe strekt på 9" vil jeg tro..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva var det å gå på på innsiden da..?

235 blir vel passe strekt på 9" vil jeg tro..

 

Testet felger på 2010 Passat 3c med orig.fjærben, tror den er ganske lik den nye. 9x19 ET52 subba akkurat innover foran, 9x21 ET50 gikk klar, så der går grensen. Noen som har prøvd ET51? :) masse plass innover bak.

 

Ville også valgt 235 med ET45. Hadde 8x20 ET45 på min og det subba aldri men det er bittelitt mer risky med 9 tom. Men tror det går akkurat.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Valg av dekktype vil vel kanskje også ha noe å si? Det er vel ikke alle dekk som har like bred bane?

 

Mvh

Per S

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Testet felger på 2010 Passat 3c med orig.fjærben, tror den er ganske lik den nye. 9x19 ET52 subba akkurat innover foran, 9x21 ET50 gikk klar, så der går grensen. Noen som har prøvd ET51? :) masse plass innover bak.

 

Ville også valgt 235 med ET45. Hadde 8x20 ET45 på min og det subba aldri men det er bittelitt mer risky med 9 tom. Men tror det går akkurat.

Tror jeg går for 8,5x20.. Og da er det å forstå at det fremdeles anbefales 235/30... Er vel ikke noe poeng å prøve 245 for å få LITT mere gummi...?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg går for 8,5x20.. Og da er det å forstå at det fremdeles anbefales 235/30... Er vel ikke noe poeng å prøve 245 for å få LITT mere gummi...?

 

Er nok bedre med 225/35 enn 245/30 spør du meg.....

 

245 vil gi mer sporing og mer subbing

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å svare enkelt å greit på spørsmålet.

Nei

 

Det går ikke om du også vil ha den passe lav så det ser bra ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Valg av dekktype vil vel kanskje også ha noe å si? Det er vel ikke alle dekk som har like bred bane?

 

Mvh

Per S

 

Dekkmerke/faktisk bredde har også har noe å si ja, men er mest kritisk når man er helt på grensen til subbing eller ei. Jeg tror ikke det finnes et 235/30 20 dekk som ville subba på min da jeg hadde 8x20 ET45.

 

Ville droppa både 245/30 og 225/35 med ET45, 245/30 ville jeg brukt på 9x20 ET50. 225/35 er nesten 1 tomme for stort og da bør man ha justerbart for å kunne kompensere for det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å legge 1-2% negativ camber hvis dette er så stort problem? Har du prøvd det Geir?:)

Det er veldig mange som har sagt til meg opp igjennom årene att ditt og datt ikke vil passe, men med de rette dekka, ET og justeringer er det utrolig hva som går;)

 

Skal selv ha 9x20 og senkefjærer på min til sommeren, og det SKAL gå, det skal jeg fikse:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å legge 1-2% negativ camber hvis dette er så stort problem? Har du prøvd det Geir?:)

Det er veldig mange som har sagt til meg opp igjennom årene att ditt og datt ikke vil passe, men med de rette dekka, ET og justeringer er det utrolig hva som går;)

 

Skal selv ha 9x20 og senkefjærer på min til sommeren, og det SKAL gå, det skal jeg fikse:p

Hvilket ET har du tenkt å bruke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilket ET har du tenkt å bruke?

 

Kommer til å bruke ET45;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine felger er et 45 8,5x 19 med 235 dekk. Disse tar i på utsiden ved færutslag og sving.

0,5 " bredere og 1" høyere vil da ta i enda tidligere i mitt hode.

For at dette skal fungere må du i så fall ha et stivere oppsett når det gjelder fjører og dempere en hva mine h&r monotube er.

Mer dekkstrekk og justere camber. Men problemfritt blir det nok ikke da heller.

 

 

Det var mer plass fremme på A4 b7 en en på passat en :)

 

Det er jo også mc person oppheng fremme og ikke mulitilink som gjør at felgene ikke går så mye innover oppe når den blir lavere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at det finnes en del felger i 8,5x20 som har ET på 48. Det bør vel være rimelig safe med 235/30-20?

 

Mvh

Per

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.... Bytte bil tror jeg... ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du tar den enkle løsningen ja... :)

 

Mvh

Per

 

Hmm.... Bytte bil tror jeg... ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror et 48 blir trangt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil ikke en felg med ET48 komme lenger unna skjermbuen enn en felg med ET45? Eller er du redd det blir trangt innover mot fjærbeinet?

 

Mvh

Per

 

tror et 48 blir trangt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at det finnes en del felger i 8,5x20 som har ET på 48. Det bør vel være rimelig safe med 235/30-20?

 

Mvh

Per

 

Jo dette er helt trygt, og butter ikke i innover med orig. fjærben i hvert fall (har selv prøvd 9 tom ET50 og det gikk akkurat).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo dette er helt trygt, og butter ikke i innover med orig. fjærben i hvert fall (har selv prøvd 9 tom ET50 og det gikk akkurat).

 

Hvordan tror du det evt vil bli med 225/35? Vil jeg få plass i skjermene til den dimensjonen? Ønsker så mye gummi som mulig.

Felgene er 8,5x20 med ET48 og bilen blir senket med 40mm H&R fjærer.

 

Mvh

Per

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan tror du det evt vil bli med 225/35? Vil jeg få plass i skjermene til den dimensjonen? Ønsker så mye gummi som mulig.

Felgene er 8,5x20 med ET48 og bilen blir senket med 40mm H&R fjærer.

 

Mvh

Per

 

Det går nok fint med såpass store hjul med den felgbredden, offset og dekkbredden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går nok fint med såpass store hjul med den felgbredden, offset og dekkbredden.

 

Takk for svar. Greit å få input fra den med mest peiling på dekk og felg i klubben. :)

 

Hvor stor forskjell er det egentlig på 235/30 og 225/35 når det kommer til faren for å skade felgen pga dårlige veier? Er redd for at den dårlige veistandarden her på Nordmøre lett tar knekken på en 20" felg.

Har kjørt på 235/35-19 i 3 sesonger, har ikke hatt noen problemer med det, hvor mye verre er det med 235/30-20 egentlig?

 

Mvh

Per S

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spent på å se andre få erfaringer på dette.

Jeg har 2 skjermkanter som er slitt lakk bort på og den ene har fått seg en knekk.

Men mulig min er lavere en andre sine og/eller det er mindre plass på min bil :)

Jeg har løsnet feste til innerskjermene og bøyd disse opp. Det tar fremdeles i på utsiden ved hump å sving.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.