TESLA S prøvekjørt i dag

Anbefalte innlegg

Burde sette opp Tesla bedehus/kirke/moske ved alle superchargere slik at eierene kan dyrke religionen sin mens de står i kø! : haha : Dem er jo frelst av Elon musk alle mann, slutter aldri å forundre meg over hvor overbevist de fleste blir om at alt annet er dritt og at Tesla er det eneste som funker

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vurderer å stikke til Lillehammer å stille meg i sympatikø med teslafolket med oljebrenneren på tomgang =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lærlingen her kastet ladekabelen baki sin 940 diesel og sto og kakla litt på tomgang i 10 minutter, fikk mange stygge blikk da !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fanget nyskjerrigheten min denne bilen selv, så har vært inne på tesla-gruppen på facebook og lest litt : haha :

 

 

Intrykket jeg sitter inne med er at det iallefall ikke er bil produsert for norske forhold, selv om løsningen på alt dette er like enkel som selvsagt, bare ha på "forvarming" eller ha bilen i garasje... og samtidig klages det på samme forum at vanlige biler som ikke starter når det er kaldt? : smil :

 

Kommer jevnlig meldinger om at:

- de foldbare speilene fryser i kulda,

- at man ikke får åpnet de rammeløse dørene da de fryser i pakningen,

- at dørhåndtaket ikke popper opp av samme grunn,

- samme med "tanklokk".

- oppdateringer som kommer automatisk ofte kludrer til helt grunnleggende ting som virket før oppdatering

 

I tillegg til mye ventetid på service (2-3mnd?) og at man jevnlig hører om biler som knirker og knaker, samt at man må selv mekke til at vindusviskerne funker, at bilene mangler noe så essensielt som lyktespylere (!), håndtak i taket innvendig og noe så enkelt som en filt-bit på beltespenna slik at den lager lyd under kjøring (Selv S2en fra 93 har det, ingen knirk heller forøvrig) får iallefall meg som har hatt et forhold til Audi hele min bilkarriere til å rynke på nesen over en bil som er prissatt til mellom 700.000 og en million :)

 

Men det er vel til tross for at dette fortsatt verdens beste bil.. følger med i spenning til noen skikkelige bilprodusenter får sydd sammen en bil med OK plass og 4wd :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fanget nyskjerrigheten min denne bilen selv, så har vært inne på tesla-gruppen på facebook og lest litt : haha :

 

 

Intrykket jeg sitter inne med er at det iallefall ikke er bil produsert for norske forhold, selv om løsningen på alt dette er like enkel som selvsagt, bare ha på "forvarming" eller ha bilen i garasje... og samtidig klages det på samme forum at vanlige biler som ikke starter når det er kaldt? : smil :

 

Kommer jevnlig meldinger om at:

- de foldbare speilene fryser i kulda,

- at man ikke får åpnet de rammeløse dørene da de fryser i pakningen,

- at dørhåndtaket ikke popper opp av samme grunn,

- samme med "tanklokk".

- oppdateringer som kommer automatisk ofte kludrer til helt grunnleggende ting som virket før oppdatering

 

I tillegg til mye ventetid på service (2-3mnd?) og at man jevnlig hører om biler som knirker og knaker, samt at man må selv mekke til at vindusviskerne funker, at bilene mangler noe så essensielt som lyktespylere (!), håndtak i taket innvendig og noe så enkelt som en filt-bit på beltespenna slik at den lager lyd under kjøring (Selv S2en fra 93 har det, ingen knirk heller forøvrig) får iallefall meg som har hatt et forhold til Audi hele min bilkarriere til å rynke på nesen over en bil som er prissatt til mellom 700.000 og en million :)

 

Men det er vel til tross for at dette fortsatt verdens beste bil.. følger med i spenning til noen skikkelige bilprodusenter får sydd sammen en bil med OK plass og 4wd :)

 

Så er det nok sånn som nettet ellers at dei som klagar høgast blir lagt mest merke til :) Er på min andre Model S no og har ikkje opplevd driftsstans eller andre utfordringar i alt frå 30+ til 30-. Har også opplevd god service når det har vore behov for utbedringar, men det er ingen tvil om at salgsvolumet i fjor gjorde at organisasjonen i Norge blei sterkt overarbeidd.

 

Er ingen Tesla-fanatiker, men det er ingen tvil for min del at dei andre produsentane må i allefall komme med elbilar som ser bra ut og har god rekkevidde for at det skal vere aktuelt å gå til eit anna merke. Som det blir påpeika her er nok ikkje opplevd interiørkvalitet på samme nivå som tyske premiumbilar, men på andre ting som innovasjon både med betjening innvendig og ikkje minst oppdateringar OTA så ligger dei langt foran.

 

Er personlig spent på E-Tron til Audi, det som har komt av informasjon til no virkar lovande!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei det virker jo som de ordner opp i det meste.. men virker bare så utrolig mye bugs selv etter mange år i drift. Bare det at dørene fryser er jo helt utrolig i 2018, uten noen annen måte å fikse det på enn å teppebombe coupen med varme :)

 

 

Bare av ren nyskjerrighet, hvorfor bytte ut en 15 modell for en 17? Ser det er mange som bytter til en ny modell etter noen år. Hvordan er verditapet etter så kort tid nå som det har vært nesten gratis å kjøpe nybil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Faceliften er utrolig mye penere enn første generasjon:

 

TeslaS2017-vs-2016-2-640x538.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt på siden, men det er veldig mange som sliter med åpning av "tanklokket" på eGolf om dagen også (fukt/frost). Og det på en bil som burde vært velprøvd i stor skala, siden den på godt og vondt er basert på en mer tradisjonell bil. Og CarNet er veldig ustabilt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt på siden, men det er veldig mange som sliter med åpning av "tanklokket" på eGolf om dagen også (fukt/frost). Og det på en bil som burde vært velprøvd i stor skala, siden den på godt og vondt er basert på en mer tradisjonell bil. Og CarNet er veldig ustabilt.
Samboer har sliti med dette endel. Fikk den aldri opp i kaldere enn -10. Møller var helt uinteressert å smøre opp, så jeg demonterte og gjorde det selv. Har ikke hatt problemet siden, men hun legger bare lokket intil da hun ikke stoler på luka mer.

 

Møller sin nødtelefon gir oss bare beskjed om å helle varmt vann over luka. Sier seg selv hva som skjer neste gang....

 

Kan sende meg en pm om ønskelig så kan jeg forklare hvordan jeg demonterte og smurte opp. Er ikke store jobben :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt på siden, men det er veldig mange som sliter med åpning av "tanklokket" på eGolf om dagen også (fukt/frost). Og det på en bil som burde vært velprøvd i stor skala, siden den på godt og vondt er basert på en mer tradisjonell bil. Og CarNet er veldig ustabilt.

Ikke bare e-Golf, tydeligvis. Var ei med en ny Golf på Møller når jeg var innom der, som fikk hjelp med det samme. Hørte hu sa noe om "sist gang...".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei det virker jo som de ordner opp i det meste.. men virker bare så utrolig mye bugs selv etter mange år i drift. Bare det at dørene fryser er jo helt utrolig i 2018, uten noen annen måte å fikse det på enn å teppebombe coupen med varme :)

 

 

Bare av ren nyskjerrighet, hvorfor bytte ut en 15 modell for en 17? Ser det er mange som bytter til en ny modell etter noen år. Hvordan er verditapet etter så kort tid nå som det har vært nesten gratis å kjøpe nybil?

Rammelause dører er herk på vimteren og for min del hadde eg større problemer med dørene på mine to A5ar enn Tesla.

 

For min del var det mange ting som talte for bytte etter to år: Finare look med facelift, større batteri, bedre seter, bedre ytelse, bedre opplevd kvalitet på interiør og ikkje minst gunstig finansiering via Tesla/DNB. Sidan eg hadde kjøpt den forrige ny så var min tanke å selge den før verditapet blei noke særlig større. Over 30 000 km og 21 mnd tapte den seg ca 85 000. Det vil eg seie er langt innafor mtp prisklassen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.