TESLA S prøvekjørt i dag

Anbefalte innlegg

Fikk en kort tur med Tesla S i dag, mye kø-kjøring men fikk også bekreftet det heftige skyvet!(demobiler er nedjustert....men likevel kjentes det godt i ryggen!)

 

Noen crappy iphone bidler i trengselen av folk:

 

B5FE9CAD-BD4A-4D7A-B580-EB06BBD7D751-356-000000537E20C90E_zps99222ba5.jpg

 

011AF20C-F7B6-4EF3-8FE9-184109170608-356-000000538F1B69EA_zpse20fb2a8.jpg

 

E62642D5-D53C-4A84-AD36-BAF39B098AE2-356-000000535B378AE2_zps395c0a0e.jpg

 

C171A560-E780-47A0-B3CE-93D1FB47A8A0-356-0000005343745412_zps427de04c.jpg

 

 

Men så var det det der der med lyd da...sportsbilfølelse uten lyd? Rart....

 

Men likte den godt ja og det blir nok flere turen når kompisen sin bil kommer i juli :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fantastisk bil :) Kommer vell snart noen syke avgifter på disse og!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah da var det deg jeg så i køen forbi Leangen Allé?

 

Bilen skilte seg mildt sagt ut, for en nydelig maskin!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv prøvd en ikke ned justert utgave og det går MEGET bra :D Var heldig og fikk en 30 min tur og fikk virkelig prøvd bilen. Imponert er ordet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Morsomt utseende. Hvordan ligger prisnivået på noe sånt som dette? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Morsomt utseende. Hvordan ligger prisnivået på noe sånt som dette? :)

 

Kommer sikkert litt an på options men ser de ligger på finn fra 470k og oppover :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var ikke nødvendigvis meg, mange som var ut på hver sin 30 min tur i dag. Kjedelig når det er sånn kø. Fikk et par "drag" og det siste i motbakken opp mot Nilsson Trelast. Wooww, kjente den i ryggen ja. Jevnt, umiddelbart drag uten noen nøling. Veldig komfortabel, flott design og mye artige innstillinger som alt styres på den sinnsyke skjermen :-) morro!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor får man prøvekjørt? Autostrada i Skien tok meg ikke seriøst og var ikke interessert i å hjelpe med prøvekjøring, så jeg har igrunn droppa hele tanken på å sette meg opp på venteliste siden det var så umulig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en kompis som har bestillt bil og han ble invitert, jeg var med for å titte men når vi kom dit(Lade i Trondheim) så sa han at jeg kunne kjøre. Han satte seg opp på ny time i morgen. Det var mye folk der, men tror ikke det har vært annonsert i Trondheim annet enn for de som har bestillt eller vist interesse. Dette var hos Tesla i deres nye lokaler på Lade.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok :)

 

Hadde ikke forventa å få noe særlig hjelp heller altså, men han på Autostrada ba meg faktisk om å heller kikke på bruktmarkedet :P Sånn etterspørselen er i dag, så antar jeg at det ikke blir store forskjellen i pris på en ny og en pent brukt bil...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde aldri trodd jeg skulle si at jeg kunne tenkt meg en EL bil.... men denna hadde vært fett!! En kollega har bestillt denne med en del options bla performance pakke Dvs litt ekstra effekt skulle vist gjøre 0-1oo ned imot 4 sek.: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempe fine. Ser noen av de i Oslo. Må kjenne til emblemet og looken for å enkelt kunne peke å si: Der er en Tesla. De er kjempe fine å se i virkligheten. Interiøret er jo snadder. Må være herlig å slippe å fylle drivstoff hele tia. Kun lade og kjøre komfortabelt.

Dristig, nytt og kansje et smart valg av bil spør du meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er noe som sier meg at denne bilen er " for god til å være sann", og da er det ofte slik, i alle fall over tid. Men den knuser jo alle andre biler i tester, scorer godt over alt, og etter turen i dag så forstår jeg det godt! Hva kan gå galt da? Finnes jo knappt drivverk, hjuloppheng? Komforten var fantastisk, på 21", interiørmessig og materialvalg var good...... Nei jeg vetta søren hva som ikke kan være sant...godt var det i alle fall :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kamerat har bestilt heftigste utgaven med Carbon detaljer og alt utstyr. Gleder meg til å teste! Heftig bil til den prisen egentlig!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er noe som sier meg at denne bilen er " for god til å være sann", og da er det ofte slik, i alle fall over tid. Men den knuser jo alle andre biler i tester, scorer godt over alt, og etter turen i dag så forstår jeg det godt! Hva kan gå galt da? Finnes jo knappt drivverk, hjuloppheng? Komforten var fantastisk, på 21", interiørmessig og materialvalg var good...... Nei jeg vetta søren hva som ikke kan være sant...godt var det i alle fall :-)

 

Jeg er litt der jeg og, sannheten får vi nok ikke vite før alle har fått og de har kjørt i det barske klimaet vårt i noen år.

Det er jo amerikansk, og en masse lovnader fra en bilprodusent fersk i gamet - hmm

Jeg kjenner en jeg og som har bestilt, skal bli spennende å se.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja blir artig og se hvor godt dem trives i -30 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De klarer ikke 50 mil som oppgitt, men iallefall 30-35 på vinteren er jo langt forbi alle konkurrenter. Det er kun noen få scenarioer som gjør at jeg valgte A8 istedenfor (satt lenge på gjerdet nå i vår), og det er feks turen til hytta i påsken. Å la bilen stå med halvfullt batteri en uke i kulda vil mest sannsynlig føre til at den ikke ville gå hjem igjen, samt langturen vi har planlagt til sommeren (Bergen-Tønsberg-Bornholm) ville bydd på visse utfordringer, da superchargerne (som enda ikke er bygget) ikke kommer med det første i våre naboland... å lade tomt batteri på 16amp kurs til fullt tar 36 timer (!).

 

Foruten disse små tingene er bilen igrunnen veldig perfekt! Drivstoffregnskapet, inkludert avskrivning av batteri (ca 100.000 over 10 år) er ca halvparten av hva en normal bil gjør. Mange glemmer at batteriet har en utløpsdato, så det drar litt ned på den "gratis" kjøringen folk tror man får... :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme tenker jeg, starter fra en oppvarmet garasje så klarer den sikkert den turen.

Men snakker vi småkjøring, smålading og alt er nedkjølt til langt under frysepunktet så er jeg skeptisk.

Alle erfaringer jeg har med nye batteriteknologier,. enten det er i skrumaskin, mp3 -spiller, mobil, RC osv er at så lenge det er fullt, så kan det tåle en del tapping, men sett det halvfullt ute i kulden så er det game over, ikke vil de lade heller hvis cellene er for kald/varm etc.

 

En annen ting jeg er litt skeptisk til, er måten bilen bremser bakhjulene på når du slipper gassen, funker fint i testanleggene deres med 30 grader og tørr fin asfalt, så skal det bare overføres direkte til våre våte, dieselsleipe, iskalde veier, ser for meg noen episoder der he he

 

Lurer på hvor mange sånne videoer vi får se bare i full size og brannvesenet som skal prøve å stoppe elektriske branner

 

[video=youtube_share;k9mcNvOGKtI]

[video=youtube_share;pizFsY0yjss]

 

Med all respekt ønsker jeg han lykke til, unge visjonærer med masse penger er hva verden trenger for å presse teknologien fremover, ikke gamle gubber som helst vil ha de med seg i graven.

 

En god Nat-Geo dokumentar, batteri - og drivlinje tas for seg på 20:58

 

[video=youtube_share;qvPosSzUGVI]http://youtu.be/qvPosSzUGVI

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurte leeenge på og bestille Tesla S, men ble en A4 Allroad i stede. Er tross alt mye penger og legge i en bil som ennå ikke er i fult salg. Blir svært spennende og se hvordan lading av bilen går for de som ikke har varme garasjer om vinteren. Virker svært bra på alle tester da:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er mange som misliker disse bilene og gjerne vil så tvil om dem. De er egentlig ganske imponerende biler, jeg kunne i hvert fall godt tenkt meg en.

 

Når det gjelder Tesla på vinterføre kjørte Gunnar på Ferdinand Motor kjørte deres Tesla S Bergen - Hemsedal (ca 275 km, mange høydemeter) i januar uten problemer. Hadde igjen 60-70 km med full bil og sin karakteristiske kjørestil (han samler ikke akkurat kø bak seg...). Det eneste virkelige problemet med denne bilen på vinterføre er vel at vinterdekkene ikke på noen måte har grep nok - hjulspinn på tørr asfalt er bare litt pådrag unna til langt over Norske fartsgrenser.

 

Personlig la jeg merke til det når folkene på Ferdinand sier de heller vil kjøre Tesla S. Det er ikke alle som velger mellom den og Nissan GTR og lignende på daglig basis...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvekjørte tesla s forrige dagen og det var ganske rått! Full kraft uansett hastighet, og det å kjøre i kollektivtfeltet midt i rushen var herlig!

 

Er jo også fjernstyrt "webasto" på den. Dvs du kan bruke en app på mobilen til å velge temperatur i bilen slik at du alltid har varm bil om morgenen om vinteren eller kald bil om sommeren.

 

Lading tar litt tid på 10/16a men man kjører jo heller ikke 50mil på en dag, og hvis man gjør det så kjøper man ikke elbil uansett. Så det er jo bare å lade hver natt eller ved jobb.

 

Mye kule detaljer på model s, dørhåndtak som går inn i døra når du parkerer. Ladehullet er bak blinklys og åpner seg automatisk når du vifter med en strømkabel på utsiden. Mye penere enn mange andre elbiler.

 

Snakket også med en som har tesla roadster og han sa det var beste bilen han hadde kjørt om vinteren.. Men jeg også er litt skeptisk til 400+ hk og vinterføre. Men gjenstår og prøve.

 

Alt av Esp/Asr etc er jo elektrisk og ikke mekanisk så det reagerer fortere enn andre biler, så kan jo være det funker bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og uten engangsavgift og moms så sparer man 185000 i moms og 800000 i engangsavgift, dette på en fullspekket bil med alt utstyr og største motoren.

 

De på tesla sa at eneste bilene som kan sammenliknes i forhold til hvordan tyngdepunkt bilen har er biler som pagani zonda og Ferrari... Vet ikke om det stemmer jeg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og uten engangsavgift og moms så sparer man 185000 i moms og 800000 i engangsavgift, dette på en fullspekket bil med alt utstyr og største motoren.

 

De på tesla sa at eneste bilene som kan sammenliknes i forhold til hvordan tyngdepunkt bilen har er biler som pagani zonda og Ferrari... Vet ikke om det stemmer jeg?

 

Ikke noe problem å flytte tyngdepunktet ned på disse, hele bunnen på bilen er jo bygd opp av battericeller :) Men å få lavt tyngdepunkt OG lav vekt er en annen skål ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

iPad-en, er den standard, eller ekstrautstyr?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.