Lakkere / Foliere / Sote bilen i Polen? Les her...

Anbefalte innlegg

Har fått mange pm'er om dette etter at tråden om lakkeringen min kom opp.

 

Tar det fra begynnelsen.

 

Min far jobber turnus (2 uker på, 2 uker av) i Polen.

Der har han og kollegaene hans jobbet i en årrekke.

De har funnet et lakkeringsverksted som utfører lakkeringsjobber og restaureringer til meget gunstige priser.

 

Priseksempel:

 

Hellakkering av bil i størrelse C4, ut med alle vinduer/pakninger og retting av minder bulker og rustflekker: 8-10.000kr

Mindre biler blir billigere...

Tillegg for fargebytte: 2-2500kr.

Tillegg for full understellsbahandling: 2-2500kr.

 

 

Min far og kollegaene kan være behjelpelige med frakt.

De snakket da om 2-3000kr + drivstoff og ferge osv (en vei).

Om du velger å fly ned for å hente bilen, så flyr du til Gdansk og tar buss/taxi eller leiebil til Torun (17mil fra Gdansk).

Vi kan hjelpe til å skaffe billig leiebil...

 

Bilen må være i kjørbar stand slik at de kommer seg på jobb i tide.

Det kan også kjøres ned biler på tralle, men da må dere stå for trekkbil og tralle. Da kan det jo være en ide å lakke trekkvogna i samme slengen ;)

Verkstedet kan også komme å hente bilen på egen tralle i hirtshals, men da koster det drivstoff begge veier + 2500kr til sjøføren.

 

 

Om det skal utføres mekanisk arbeid av merkeverksted er det ikke noe problem, Audi verkstedet ligger ikke langt unna.

 

Spesialarbeid sånn som motoroverhalinger og interiørarbeid osv leies det inn spesialister til.

 

En lakkeringsjobb går på under 2 uker.

 

Det tas INGEN provisjon!!!

 

Det gis full garanti på jobbene, men det blir mellom dere og verkstedet.

Vi hjelper til med videreformidling såklart!

 

Skal legge ut bilder fra diverse jobber de har gjort om min far finner ut av EDB maskinen sin : smil :

 

Hør fra dere om det er interressant.

 

Kontaktinfo:

 

Tord Trondsen (fatteren)

95460323 tord.trondsen@nov.com

 

Trond

90137554 / trondivar.trondsen@nov.com / PM

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Venter i spenning på bilder, absolutt interresant!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilder her hadde vært spennende å se! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilder kommer så fort fatteren får rotet det frem.

 

De har pusset opp et titals biler allerede...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er veldig interessert, var nettopp på tre forskjellige karosseriverksted i Bergen, ca 8000 kr for og bytte og lakkere EN forskjerm.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er veldig interessert, var nettopp på tre forskjellige karosseriverksted i Bergen, ca 8000 kr for og bytte og lakkere EN forskjerm.. :)

 

Kriminell pris..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har desverre ingen bilder enda, men min far kom nettopp hjem med en BMW E36 som er hellakkert. Skal se om jeg får tatt en nærmere titt på den... Og bilder

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan fraktere dere bilene nedover? har hørt man ikke får biler inn til Tyskland / Polen om bilen ikke står på noen av personene som er med nedover, på vongnkortet tenker jeg på da. eller har det blitt andre regler? bare noe jeg hørte når jeg sjekke opp noe av det samme med en jeg jobber sammen med som er fra Polen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan fraktere dere bilene nedover?

 

Les første innlegget, det står der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

joa, men trodde ikke man fikk kjøre en bil / transportere den i mellom land uten at eieren av bilen var med? eller er dette feil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne tråden må jeg følge med på...

Har en bil som trenger litt bedre lakk her og der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørsmål mtp. det å få bilen ned dit;

Kunne man kjørt bilen ned selv, levere og så fly opp igjen. For så og fly ned igjen når bilen er klar for å hente den selv?

 

Ser man får flybilletter for 199kr/181kr hos Norwegian til og fra Gdansk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det å fly ned for å levere/hente er gjerne det billigste!

Har ikke vært noe problem med frakt til nå... min bil skal ned dit om ca 2 uker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du litt mer info om verkstedet? Hvordan kommer man i kontakt med de? Nettside, mail, tlf, adresse etc..??

Snakker de engelsk?

 

Jeg ser for meg at jeg kjører den ned selv siden det er så billig og fly..?

Jeg jobber offshore , så jeg er klar for og hive meg i bilen.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet lite om verkstedet da jeg aldri har vært der... Det er min far som har kontakten med de.

Jeg tror fatteren skal nedover til helga. Ta kontakt direkte med han, så kan finner dere ut av det.

 

Ring eller send sms til:

Tord Trondsen 95460323

 

Hva slags bil skal du lakkere Najib?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En Subaru Forester sort av farge, det er en 2007 mod som snart har trasket 330.000 km så litt sliten i lakken er den.

 

Den stod på fire bukker i 5 dager da et eller annet har forskjøvet seg (det har vært en skade på høyre side som har blitt rettet opp, men det var synbart)

Når jeg åpnet passasjerdøra gikk denne rett i høyre forskjerm og lagde en stor bulk, pris for og få rettet opp dette ca 8000 kr her i Bergen.

 

Visst jeg kan få tatt hele bilen for 10-12 lapper hadde det vært et varp, kan sikkert få handlet diverse andre varer på turen også.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke skjønne at det skal kunne koste over 12 lapper i hvertfall!!!

Sender du bilder kan de nok gi deg en pris... ta kontakt med han far du ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kommer til å reise ned for å hente bilen min når den er ferdig.

Jeg drar ned ca 16-17.desember.

 

Jeg kan kjøre ned bilen for de som evt skulle være interessert i å levere bilen sin for lakkering??

Tar ingenting for det... Skal bare ha betalt bensin og ferge. Jeg har gode rabatter på danskeferga ;)

 

Ta kontakt om det er interessant.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kommer til å reise ned for å hente bilen min når den er ferdig.

Jeg drar ned ca 16-17.desember.

 

Jeg kan kjøre ned bilen for de som evt skulle være interessert i å levere bilen sin for lakkering??

Tar ingenting for det... Skal bare ha betalt bensin og ferge. Jeg har gode rabatter på danskeferga ;)

 

Ta kontakt om det er interessant.

 

 

Hva tror du det vil koste og hellakkere en VW Transporter lang type 2006 modell?

Den er hvit, med diverse rust rundt omkring.

 

Demonterer de alt som kan demonteres? På min har det blitt rust bak baklysene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det koster mer om de skal demontere alt ved lakkering, men det er vel snakk om rundt 2000kr ekstra, noe det absolutt er verd.

Jeg vil tippe en pris mellom 10 og 12K for jobben, ikke mer i hvertfall!!. Du kan få en mer eksakt pris om du mailer bilder og info til fatteren. Han sjekker pris hos verkstedet... Han reiser til Polen i morra. Kontakt info legges i første post.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også blitt spurt om foliering.

Dette blir sjekket når fatteren kommer til Polen... om S6'en min holder hele veien da : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har fatteren funnet et firma som utfører foliering... pris kommer i løpet av uka.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er i hvert fall et firma, i samme by som fatteren jobber, som utfører foliering med 3M.

 

Kan også nevne at proff soting utføres for 16-1800kr.

 

Edit: 18-2000kr for min S6 C4 hele veien utenom frontrute.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fullakkert Golf Mk3 hatchback inklusive demontering? 12000 på det meste, pluss 3000 i frakt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er i hvert fall et firma, i samme by som fatteren jobber, som utfører foliering med 3M.

 

Kan også nevne at proff soting utføres for 16-1800kr.

 

Oi, gjelder dette 5 eller 7 ruter?, alt inklusivt? :)

 

Takk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.