Intrykk etter prøvekjøring av VW e-up

Anbefalte innlegg

VG har prøvekjørt den elektriske utgaven av VWs småbil, og den kommer usedvalig godt ut, jfr artikkelen.

 

De skriver bl.a.: Volkswagen er sent ute i elbilmarkedet, men med denne minibilen har de allerede lagt seg i førersetet! Hvorfor? Jo, fordi den er så brukervennlig sammenlignet med de fleste andre elbiler.

 

Jeg har ikke prøvd bilen enda, med erfaring fra en Think noen år tenkte jeg å gå opp en størrelse, kanskje til E-Golfen som kommer til sommeren.

 

Er det noen her som har prøvd e-up og har noe å fortelle?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke kjørt den personlig ennå, men var å kikket på den som Aktiv Auto i Hokksund har fått inn. Og de sa den var som å kjøre en vanlig Up, bare med mer respons... Ellers er den jo forholdsvis lik en vanlig Up plassmessig, men den er kulere utvendig med de nye led stripene foran og bak i fangerene :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er ti ganger bedre å kjøre enn vanlig up. Vanlig up er ganske død men denne er det mye futt i. utrolig morsom bil og med en aks fra 0-60 som er raskere enn nye golf gti så sparker den fra seg. Også takket være batteri pakka som er montert lavt nede så får den et helt annet tyngdepunkt som gjør den litt mere sportslig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg prøvde e-up i helga morsom bil og kjøre forsovidt, morsommere og kjøre en standard up vertfall, som sagt over 0-60kmt føles den sprek men etter 60kmt er det ikke bøtter med power men det er jo heller ikke poenge med bilen, mest beregna til by kjøring,,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er bilen testet av den meget erfarne bilføreren Øyvind Lunde (for artikkelen klikk HER) , han har hatt elbil som jobbebil i snart 20 år, kjørte bl.a. en Think nærmere 300.000 km med bare vanlig servicer. Han skriver at E-up er det beste man kan kjøpe,

 

"Alt i alt må jeg vel si at e-up!, til den aktuelle prisen, må være det beste kjøpet pr. dato - om fornuften rår og fire seter med et beskjedent bagasjerom er tilstrekkelig."

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.