Dårlige bremser bak ved bruk av pedal og håndbrekk samt ABS feil, Audi A6 C4 2,5 TDI

Anbefalte innlegg

Samme trodde jeg! Viste seg å ikke stemme i akkurat det tilfellet i alle fall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du monterte de nye calipperne, Skrudde du stempelet utover til det bare var akkurat klaring til å få de og klossene på? Opplevde det samme som deg når jeg monterte nye Budweg calippere fra Mekonomen på Golf 2 GTI jeg hadde. Lav pedal og slakk i håndbrekk. Ved kjøp var stemplene skrudd helt inn. I monteringsanvisningen ( som jeg som nordmenn flest leste etterpå :) ) sto det at stemplene skulle justeres ut til minst mulig klaring ved første montering. Når jeg gjorde det ble håndbrekk og bremsepedal ok igjen.

Kanskje dette skulle blitt gjort. Har ikke lest bruksanvisningen eg heller. Men det justerer seg jo utover etterhvert som klossene blir slitt... Men Kan jo være et forsøk å prøve

 

 

Hehe.. Sensoren skal gå relativt lett, og har du byttet knuten er det ikke der problemet sitter, i hvertfall! :)

Mitt brekk tar ved ett klikk, merkelig at du må så langt opp! Har du gamle calipre?

 

Var nye når eg starta feilsøkinga. men er jo 2 år+ nå

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det blitt sjekket for evt sprekker i ABS krans bak. Ingen sprekker. Litt rust fjerning og justering av sensor.

Problem not solved :( begynner å lure på om det er noe elektroniske greier eg asså.

Ikke noe slark i hjullager eller noe heller. Merkelig siden problemet dukket opp når eg skifta hjullager fremme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fullføre denne da.

Det var finjustering av ABS-sensor som tullet.

Verksted brukte 15. på å få justert sensor....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.