Har noen prøvd Meguiars DA Microfiber System med maskin?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har brukt dette på noen biler :)

Meget lett å jobbe med og man får bra resultat, men vær obs på at den microfiber padden fyller seg kjapt så tilgang på luft(blåsespiss) eller padbørste er ett must.

Steg 2 inneholder litt fillere og voks men anbefaler å ligge voks på toppen av den for bedre holdbarhet, begge stegene lukter meget godt så er behagelig å jobbe med.

Denne er tatt med denne pakken og lagt Swissvax shield på topp.

IMG_5019_zpsc5b0aee9.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Har brukt dette på noen biler :)

Meget lett å jobbe med og man får bra resultat, men vær obs på at den microfiber padden fyller seg kjapt så tilgang på luft(blåsespiss) eller padbørste er ett must.

Steg 2 inneholder litt fillere og voks men anbefaler å ligge voks på toppen av den for bedre holdbarhet, begge stegene lukter meget godt så er behagelig å jobbe med.

Denne er tatt med denne pakken og lagt Swissvax shield på topp.

IMG_5019_zpsc5b0aee9.jpg

 

Takk for svar. Legger du da Swisswax Shield også med maskin da eller? Og samme pad som steg 2? Tror nesten jeg må prøve meg på dette her :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg brukte den maskinen tidligere og eg var meget fornøyd med tanke på prisen 999kr

Nå er maskinen på tilbud hos Bilxtra til 799kr

Kjøper du maskinen der og resten av produktene løst sparer du vertfall 1000kr

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Shield ligges for hånd

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men trenger jeg virkelig å korrigere lakken? Kjøpte bilen ny i 2013 og den er kun håndvasket hver gang. Alltid avfettet, lagt skum på og spylt med høytrykk før håndvask. Er vel 1 eller to striper som jeg kan finne dersom jeg leter nøye..

Har endel asfalt og piggdekkstøv etter vinteren så tenkte å bruke Korrosol for å fjerne dette. Da vil den vel uansett trenge en polering, men bør jeg likevel gå for en korrigering først? HAr egentlig veldig lite greie påd ette, men ønsker å bli litt flinkere :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tatt og polert biler direkte ifra forhandler men det er jo såklart øyet som ser :) hvordan ser den ut i direkte solskinn??

Vet at scholl s20black har fått mye skryt for å fungere som god 1 steg men har ikke fått testet den enda :(

http://www.detailersclub.no/forum/topic/23633-test-scholl-s20-black-kristianlomeland/

Vil råde deg å titte innom http://www.dcn.no for noen tips :)

Korrosol vil ikke ta asfalt nuppene dine :( der er prickbort best(husk å ligge på tørr bil)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den ser veldig bra ut også i direkte solskinn, er veldig lite å sette fingeren på.. Men det er klart at 2 år og 19000 km setter sine spor selv om jeg er litt i overkant opptatt av å ikke få noe striper/bulker i bilen.. Har tre unger som aldri har tatt borti lakkerte flater og bilen parkeres alltid lengst lengst vekke fra alle offentlige parkeringsplasser og kjøpesenter :)

Får ta en titt innom nevnte sider for å få litt tips:) Men som nevnt har jeg tre unger, så det må være litt lettvint også da jeg dessverre ikke har så mye tid til overs for bilen lenger..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja men en DA(dual action maskin) og Scholl s20black med ett steg og fusso på toppen så er det lettere enn det meguiars systemet hvor man må kjøre over ganger, først med rubbing så med polering/voks.

Men ta en titt innpå DCN.NO og få noen tips :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis bilen er ser bra ut tror jeg at jeg ville vasket ned skikkelig og lagt voks oppå. Prickbort tar asfalt og korrosol tar piggstøv,trenger ikke polere etter dette,men hvis du går på med clay så må du nok polere etterpå. Hvis du likevell vil ha deg maskin ville jeg sett på bilnerden.no og kjøpt north detailing maskinen som er på tilbud nå, noen skumpads og 1-2 polisher, eventuelt scholl s20black som er en utrolig bra polish. Har kjørt den selv på 5-6 biler nå og blir imponert hver gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har dette settet i tillegg til Meguiars si DA maskin, og jeg synst det er veldig bra. Men er selvfølgelig ikke alle lakktyper den er like bra på, synst f.eks at viss du har en nyere bmw med knallhard klarlakk og en del vaskestriper så er det virkelig tungt å ta oppigjen. Må gjerne til med litt hardere saker. Men vil si at medium striper og små defekter tar den bra! Og det beste er at den er helt safe, har enda ikke oppdaget noe kjørespor og swirls etter den :)

Men litt usikker på om du kan legge f.eks swisswax oppå den step2, da den inneholder en del voks og silikoner o.l. Prata med en kar via jobb som mente at da fekk swisswaxen dårlig heft. Den burde du legge på etter en ren polish uten noe form for beskyttelse i.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.