Anbefalte innlegg

Jeg så på nettet at Kärcher får mye tyn for at de fort går istykker, men jeg vet ikke om dette stemmer eller om det er så ille som de skal ha det til å være.

 

Det skal visst være de mindre modellene med pumpehus av plastikk, mens de større modellene som har pumpehus av aluminium skal være bedre. Min egen (K3.550) har sikkert pumpehus av plastikk, men jeg har ikke hatt noe problem med den i løpet av de fem årene jeg har hatt den. Den står naturligvis i garasjen om sommeren, men når frosten kommer så er jeg påpasselig med å sette den inn i kjelleren.

 

Fordelen med Kärcher er at det er veldig stort utvalg av tilbehør.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klarer ikke helt å slippe tanken av Karcher, men K5 vs. K7, er det verdt de 2000 ekstra kr å gå opp til K7?

Det sies at trykk ikke er alt men de bør ha minst 140bar?

Vannmengde ser ut til å være 8l/min mens K7 har 10l/min.

Jeg har hus under oppussing og jeg ser for meg at jeg skal klare å lage til en sjalteventil imellom varmt og kaldt vann til utekran så da er det evt. en ting å måtte passe på? Trenger ikke kjøre direkte pass ifra VVB heller på 80grader+ men noe varmtvann hjelper nok en del

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

K5 og K7 har henholdsvis 460 og 600 liter i timen. Jeg mener at en spyler for bruk til bil og hjem minimum må levere 140bar og 500 liter i timen. Har ikke kjennskap til Kärcher dessverre, men ser at K5 tåler maks 40 grader mens K7 tåler 60 grader.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har k5 på 3de året nå. Min blir mye brukt da jeg driver med detailing som hobby. Eneste er att jeg har kjøpt 10m slange til den. Slangen fra k7 passer rett på k5

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, verken å finne forhandlere eller priser var ikke lett på nett.

Men selvsagt, skal ikke avslå et potensielt godt alternativ

 

Mer info?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjk i moss kjører kampanje nå, de utfører også service;-) vi bruker dem på jobb både til service på en stor varmtvannsvasker og levrandør av mye annet ;-)

Er jo egentlig foma som har byttet navn og siktet seg mer inn på proff markedet:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er vel K5 kommet i ny utførelse, OBS! Bygg hadde tilbud på denne forrige uke til 3200,-. Er en lett og allsidig maskin, men en får mye mer med en K7, så en må jo bare veie opp bruken i forhold til de ekstra 1800 den koster. Kjøper en feks K7 Home Edition til 5k så får en jo med den største terassevaskeren samt forlengere, noe som koster endel ekstra om en skal kjøpe løst til K5, og kjøper en ny 10m slange til 990,- så er en fort oppi samme prisen. Kjører selv varmtvann rett fra bereder igjennom min K7, så det holder fint tett ;) Og kraft er det nok av, skjærer fort igjennom tre og glassfiber med rotordyse... Minuset må vel være at denne er noe større å håndtere og mangler trommel slik en får på K5.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er slike tilbakemeldinger/erfaringer jeg tenker på.

 

Det ser ut som K7 Premium og K7 Full Control Premium har slangeoppsamler, men det er kanskje på en direkte trommel du tenker på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

K7 premium har trommel (og stålarmert slange).

Kan virkelig anbefales.

Veldig enkelt å skifte mellom avfetting og såpe, da du bare trekker beholder rett opp, og nedi med den andre.

Ingen kobling eller noe, siden det er en ventil som åpner og stenger ved bytte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en STIHL 128 Plus hvor frotpluggen har gått i vinter. Skulle bestille ny slange i dag! God jul sier jeg bare!! 1450,- + mva for 9m slange.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte Nilfisk Alto 145, Monter hadde kampanje til halv pris. Komplettere med bilsettet til Nilfisk, grei pris på Bauhaus. Men vurderer å kjøpe en skumkanon. Noen som har noe å anbefale til en grei pris?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en STIHL 128 Plus hvor frotpluggen har gått i vinter. Skulle bestille ny slange i dag! God jul sier jeg bare!! 1450,- + mva for 9m slange.....

Har du sett på scandicshine.no?

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte Nilfisk Alto 145, Monter hadde kampanje til halv pris. Komplettere med bilsettet til Nilfisk, grei pris på Bauhaus. Men vurderer å kjøpe en skumkanon. Noen som har noe å anbefale til en grei pris?

Har du sett på scandicshine.no?

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk blad fra Byggmakker idag,med Kärcher-høytrykksvasker.

Kärcher K4 Premium FC med arbeidstrykk 130 bar og vannmengde 420l/t,1,8kw motor,6m slange.

 

Kärcher K5 FC Flex med 145 bar,vannmengde 500 l/t,8meter slange,2,1ke motor.

 

Kärcher K5 Premium FC plus flex med 145 bar,vannmengde 500l/t,2,1kw motor og 8meter slange.

 

Hvem bør man velge?Noen som har erfaringer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Minimum 500 liter i timen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var og kjøpte meg K7 Full Control på Bauhaus, da ble jeg spurt om jeg ville kjøpe årets modell, Flex

 

Hvis ikke det at håndtaket har fått en LCD-skjerm (som du 99% av gangene ikke ser på uansett) og enda mykere slange, så kan du spare penger ved å velge fjorårets modell.

Ellers støtter jeg opp Bjørn Gisle, 500l/min er minstekrav.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt to stk k7 (den første likte ikke fallhøyde på over 2 meter) og har vært veldig fornøyd. Det er ikke den nyeste modellen jeg har nå, men den fungerer veldig greit, slangen ligger død når man skal rulle den ut, det er ikke trommel på den jeg har, men det går greit forde.

 

Det er denne jeg har nå https://skinflint.co.uk/kaercher-k7-home-incl-t400-patio-cleaner-1-168-506-0-a1082330.html

Kjøpte forlenger til denne da taket på huset skulle taes. den var plastarmert og noe skikkelig drit i forhold til den som fulgte med maskina.

 

Lagres innendørs og aldri noe tull med den iværtfall.

Fordelene ved å kjøpe en av de som er litt dyrere er vel kanskje metall pumpe vs plast pumpe, varer mye lengre.

De nye "store" karcherene har også gått vekk ifra viftekjøling og blir nå kjølt av vannet som brukes.

Driver å legger opp til blandebatteri på utekrana nå, men står som sagt på karcher sin at den er for kaldt vann, så blir spennende å se hvor lenge den varer med varmtvann

 

Ser også at de som er litt over snittet gira på detailing sverger til Kranzle, og de har jeg ikke hørt mye negativt om selv om jeg aldri har prøvd en selv.

 

Min mening er iværtfall at man bruker heller litt ekstra penger og får noe som varer og som man ikke har lyst til å bytte ut med en gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må handle ny ht nå, vurdert både kranzle og ava, men tror jeg lander på foma c23 i 160bar/600l utførelse, har fått en knall pris på 4000kr av et lokalt firma her og er ikke mye annet som er i nærheten av spec til den prisen:D 12m stålarmert og slangetrommel og:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har foma 23c. Desidert den dårligste spyleren eg har hatt tungvint å bytte til skumkanon ,dårlig slange ,dårlig trommel ,hjuloppheng og eg tror ikke den leverer 1 liter over 400lt

Savner den gamle nilfisken :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken c23 har du? Har en 1408 hjemme på test nå og syns den funger knirkefritt med unntak av at den er litt svak

Hurtigkobling på den jeg har hjemme riktignok, men slangen og trommelen ser jeg ikke problemet med :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endte med en Kranzle 1152 tst, knall fornøyd!:-) fikk en god pris på en som var meget lite brukt så da var det bare å slå til:) fikk med både Starlett pistol og skumkanon og:) bare handle noen hurtigkoblinger så jeg slipper å skru lansene av og på så tror jeg det blir bra!:-)

20180620_155634.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.