Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Jeg er ute etter en høytrykkspyler til rundt 2000 kr.

 

Er et godt apparat å oppdrive til denne prisen eller må man opp i kärcher k5 premium til 3500kr, med stålarmert slange osv osv for å kjøpe et apparat som holder og kan brukes til alt ?

 

Dette er jo sessong nå, så håper folk har erfaringer med vårens kampanjer og nyheter :)

 

*Hadde vært kjekt med trommel til høytrykkslangen

*Må være mulig med terassevasker

 

Også legger jeg til et litt teknisk spørsmål; Hva kreves av vanntilførsel på slike maskiner.

Et visst trykk ?, bestemt vannmengde? Trekker maskinen vannet selv ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville i alle fall lagt så mye penger i den at jeg fikk en med armert slange med gummioverflate. Den usleste plastslangen knekker etter altfor kort tid. En annen ting er de ofte er så stive og det er umulig å få ut tvinnet i de/blir telefonledning. Dermed ender man opp med å flytte spyleren rundt, ettersom slangen i praksis blir for kort. Koblinger i messing er også en fordel, men da blir det en del dyrere. Jeg bytta ut plastmøkka med armert slange på den litt gamle Nilfisk 140'en min i fjor og nå er det bare kos. Spyleren kan stå på ett sted og jeg rekker fram til begge bilene uten at spyleren risikerer å velte og sveiva til trommelen knekker. Hadde jeg kjøpt ny spyler i dag hadde jeg ikke kjøpt meg noe mindre enn 145-3 extra eller tilsvarende fra Kärcher.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vannmengde og ikke bare trykk som er viktig for effektiviteten til spyleren.

 

Har tidligere hatt 2 stk "billigspylere" til +/- 2000kr (begge gikk i frosten :( ) før jeg nå sist "tok av" å kjøpte Nilfisk alto Husker ikke om det er 150.2 eller 160.2. men det er iverfall en av de største "hobbyspylerne" med mer en lang til gummislange på trommel og masse trykk å vannmengde.

Å halleluhja hvor mye bedre den er å vaske med en de gamle :) Så kan du legge til litt til kommer du neppe til å angre :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uansett merke, kjøp et anerkjent merke. Nilfisk, Kärcher etc. Det er holdbare maskiner, og det er lett å få tak i ekstrautstyr om du ønsker det. Selv har jeg en ca 5 år gammel Kärcher som tilsvarer dagens K3, og den fungerer utmerket til mitt bruk, som stort sett er bil og hus. Har aldri hatt noe tull med den, og den står i kjelleren i frost-sesongen (dette er viktig!)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se her ja!

 

Masse gode innspill folkens :)

Det var vel som jeg trodde at en burde legge litt mer i det for å få noe holdbart.

 

Jeg har lett frem noen alternativer som kan være aktuelle. Oppgraderer budsjettet til rundt 3000 om det vil lønne seg

 

Nilfisk alto E-145.3-10 link

* Metallpumpe

*10m stålarmert slange

*500l/t

2890,-

 

Kärcher k4 premium home link

*6m høytrykkslange (må vel byttes?)

*vannfilter på inntakspumpe

*inkl terrassevasker

*420l/t

2690,-

 

kärcher k5 link

*8m slange (må vel byttes?)

*vannfilter på inntakspumpe

*500l/t

*uten trommel !?

2990,-

 

Kärcher k3 car&home link

*6m slange

*380l/t

*120bar

*litt ekstrautstyr

*uten trommel

2190,-

 

 

Maskinen skal benyttes med litt varierende vannkvalitet, men det er filtrert. Har dette noe å si på Nilfiskmodellen som ikke har oppgitt filter?

Slik jeg forstår dette er det Nilfisk som gir det beste tilbudet i denne sammenheng, med riktig slange og 500l/t. Vil også tro en metallpumpe har bedre levetid og tåler evnt kulde bedre enn plastpumper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte denna: http://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/bilpleie/hoytrykksspylere/elektrisk-hoytrykkspylere/hoytrykksspyler-220134/

Har ikke rukket å brukt den så mye enda, men første intrykket er bra :)

 

Takker for innspill.

 

Den ser veldig bra ut, denne vurderes ytteligere :)

 

En ting jeg lurer på angående Jula sine nettsider er, tilbudet dere får i Fyllingsdalen ! e145.3-10 til 1990,-

Det tilbudet skulle jeg gjerne hatt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg handlet 130-utgaven av den du linker til, (synes den gir bra trykk og mengde til mitt bruk) og reklamerte på slangen som ble gnagd hull i TO ganger (og som ble til en stor telefonkrøll i temperaturer under 25 grader), før jeg tilfeldigvis så en gummi/stålslange som var feilbestilt i hylla hos forhandleren. Jeg tok med den til en 400-lapp, og fikk 'ny' spyler! Det skulle vært ulovlig å selge høytrykksspylere med slik plastslange.. :P

Dessverre passet ikke det gamle KEW-utstyret på den nye, men det aller meste fulgte med uansett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg handlet 130-utgaven av den du linker til, (synes den gir bra trykk og mengde til mitt bruk) og reklamerte på slangen som ble gnagd hull i TO ganger (og som ble til en stor telefonkrøll i temperaturer under 25 grader), før jeg tilfeldigvis så en gummi/stålslange som var feilbestilt i hylla hos forhandleren. Jeg tok med den til en 400-lapp, og fikk 'ny' spyler! Det skulle vært ulovlig å selge høytrykksspylere med slik plastslange.. :P

Dessverre passet ikke det gamle KEW-utstyret på den nye, men det aller meste fulgte med uansett.

 

Stålarmert slange høres ut som et "must" ja, Den eneste som har dette medfølgende er Nilfisk alto e 145.3-10 H

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte 145.3.10 i fjor og angrer ikke, jeg er hobbydetailer og elsker maskinen. Desverre kostet den meg da 4k.

 

Det beste (og viktigste) med maskinen er at den stålarmerte slangen er lang nok til å nå rundt hele bilen uten å flytte maskinen etter. Løp å kjøp!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte Karcher sin K5 i fjor. Vasket hele huset med den i veldig lange etapper. Dette klarte den helt fint.Funker helt topp til bilvask og annet hus og hagearbeid. Jeg er meget fornøyd. Bra trykk og god vannmengde.

 

K5 har også pumpehus i metall. K4 og nedover har hus i plast. Regner med det vil ha litt å si på levetid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble en Nilfisk Alto E-145.3-10 H :)

 

:tilber:Takker for oppmerksomhet og informasjon ! :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beste jeg har testet hittil iår er Karcher sin HDS5/11 varmtvans vasker... Kan ikke skjønne hvordan folk får bilene rene uten å spyle med varmt vann...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer i med Jim. Nå har jeg ikke så rå vasker som dette, men jeg har utendørs blandebatteri og har strupa blandeventilen på berederen maks, så vannet blir varmt nok. Når jeg vasker på det meste på vinteren er det dog nesten så jeg angrer på at jeg ikke handla meg en 300 l bereder på gamlejobben da jeg allikevel kjøpte blandebatteriet. Dette er verdt sin vekt i gull og er en skikkelig oppgradering: ja :.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en Alto 140. Er ikke fornøyd med denne, slangen og trommelsystemet er helt ubrukeligt. Liten dia. på trommeln så slangen er sprukket på flere plasser... Blir nok Karcher for min del neste gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan dele at denne fungerer kjempebra!

 

Fikk bare prøvd skumsprayeren på båtene mine, og det gav gode resultater. Den er sikkert ikke av DCN kaliber, men fugerer bra og er svært sparsommelig.

 

Løp og kjøp folkens :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble vel bedre av at du fikk en som faktisk var satt sammen og ikke sprukket opp, Martin? :P

 

Jim:

Kan absolutt anbefale deg å få tak i gummislangen som leveres til modellene rett over, jeg klagde som nevnt på gjennomgnagd slange TO ganger før jeg fikk helt ny maskin, og handlet samtidig gummislangen som tilfeldigvis var bestilt inn hos forhandleren.. Fikk nok den veldig billig, men ser den selges til 750 danske her og der.

Jeg hadde forsøkt å klage til Nilfisk direkte hadde jeg vært deg, den plastslangen de sendte med de maskinene var direkte ubrukelige under 25 plussgrader..

Jeg tror heller ikke Nilfisk er stolt av å ha levert de, da de nye har en mye mykere slange, og gummislangen kommer på modellene hakket under nå.

Det er i hvertfall natt og dag mellom brukeropplevelsen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opp igjen, bilvask er like aktuelt alle år.

 

For min del har jeg vel ikke så mange krav, bare at jeg skal egentlig kjøpe èn maskin og den bør holde en stund ved normal bruk.

Av innleggene over ser det ut som armert slange bør være et must

Prismessig har jeg ikke noe formening, kvalitet koster men kan nevnes den brukes hovedsaklig på bilvask men også noe husvask.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Armert slange er ett must ja! Så lang som mulig også. Jeg har en Kranzle 2160TST og er knallfornøyd med den, men den er ganske så dyr i innkjøp. Får nok det man betaler for likevel på en slik maskin. 15m armert slange gjør at maskina fint kan stå inne i garasjen når jeg vasker bil. Utrolig behagelig å kunne lokke døra og ha mye mindre støy :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser de har tilbud på Jula på Kärcher K4 på 130 bar og 1,8KW til 2999.- .Er dette en allright maskin?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg så på nettet at Kärcher får mye tyn for at de fort går istykker, men jeg vet ikke om dette stemmer eller om det er så ille som de skal ha det til å være.

 

Alternativt har jeg sett litt på Nilfisk sine

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser de har tilbud på Jula på Kärcher K4 på 130 bar og 1,8KW til 2999.- .Er dette en allright maskin?

 

Virket ikke mye til tilbud det...

 

Betalte 3k på tilbud for en K5 på jeg kjøpte til gamlingens bursdag ifjor. Denne er 145bar, 2100w og 8m slange på snelle oppå. Ganske grei og lett allround maskin, ville ikke gått for noe mindre enn denne.

 

Har selv hatt K7 noen år no, denne er 160bar og kan kjøres varmtvann igjennom, noe som er ekstra koselig ved bilvask ;) Denne koster jo noe mer enn de andre, men er mye kraftigere, samt levert med 10m slange, ekstra rotordyse, etpar flasker vaskemiddel til dispenseren, terassevasker og forlengere til pistol.

 

Vet lite om disse er noe bedre eller dårligere enn andre merker, når en sammenligner effekt, utstyr og pris så er det mye det samme. Om noe skulle ryke på Nilfisk eller Karcher er det ganske lett å oppdrive rep sett og pakninger, lette maskiner å jobbe med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.