Anbefalte innlegg

Jeg driver å ser etter ny HT om dagen til 5000kr +-

 

Har sett en stund Nilfisk P160.2-15 X-tra https://www.netonnet.no/art/hjem-og-fritid/hus-og-hage/hoytrykkspyler/nilfisk-p-1602-15-x-tra/227289.11240/?utm_source=prisjakt.no&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt_prisjamforelse

 

men ser at den har ikke justering av trykket på spyleren som denne her Husqvarna Pw 460 https://www.husqvarna.com/no/produkter/pressure-washers/pw-460/967678001/#product-overview.

 

Er dette noe jeg kommer til å savne ? Er det vert di 1000kr mere en nilfisk'n?

 

Ser også at Husqvarna'n har keramiske stempler som sikkert er en fordel også.

 

Det er vel så si samme maskin Nilfisk og Husqvarna men i følge testen her så kommer Husqvarna bedre ut en Nilfisk selv med samme spec i denne testen https://www.tek.no/artikler/samletest-hoytrykksspylere/435602.

 

Driver også å vurdere Ava P80 https://bilpleiekongen.no/produkt/ava-p80-master-hoytrykkspyler/

 

Den kommer på rett under 5000kr å det er med ekstra 15meter slange (totalt 25m).

Dette er med NAF rabatt å varmerabatten dems.

 

Pluss den levere det den lover i følge testen her https://www.tek.no/artikler/test-ava-p80-master/436794

 

 

Jeg har en Nilfisk E130 fra før å er fornøyd med den utenom den forbanna stive slangen.

 

men nå vil jeg ha noe kraftigere å med lengre og bedre slange.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg nylig en Karcher K5 Premium Full Control Plus Flex:

https://www.kaercher.com/no/home-garden-rengjoeringsutstyr/hoeytrykkspylere/k-5-premium-full-control-plus-flex-13246390.html

 

Det finnes helt sikkert bedre maskiner, men jeg er fornøyd og den holder til mitt bruk. Den har fleksibel slange med trommel, og justering av trykk på håndtaket.

Vurderte også en AVA maskin, men tok ikke sjansen på nykommeren (og fant et bra tilbud på Karcheren). Om jeg forstår riktig så bruker AVA samme kobling som Karcher og kan dermed bruke samme lanser/dyser osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er derfor jeg er litt tilbakeholden til Ava.

Jeg står mellom

Nilfisk P160

Husqvarna PW460

Eller Ava P80.

Den siste kommer billigst ut, men ventetid til begynnelsen av august på levering.

Skal ringe å høre litt angående Husqvarna i morgen.

Karcher har jeg ikke kikket på en gang, vet ikke hvorfor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring er at det er lurt å kjøpe HT spyler hos lokale bedrifter som har peiling på dette.

 

Så etter mange år med en Foma 925 (160 bar / 600 l/t) valgte jeg å oppgradere litt i vår.

Tilgang til reservedeler er hovedgrunnen til at jeg bytter, begynte å bli en gammel maskin.

 

Jeg endte opp med en Mazzoni KM300 (150 bar / 600 l/t) http://stavanger-industri.no/Produkter/rengjringsmaskiner/hoeytrykkspyler-kaldt/km300-350-400

Dårligere spec enn Fomaen, men tror det er litt juks med tallene for den nye maskinene er i en helt egen klasse.

Jeg gjorde egne målinger av vannmengden, og Mazzoni leverer 11 lpm (660 l/t) så litt mer enn det som står i specs.. :)

 

 

Laget en liten hylle i boden der spyleren står parkert og med plass til slange, skumpistol og lanser på veggen.. :)

25 m slange og hurtigkoblinger på lance og pistol har gjort livet mye lettere.. :)

IMG_2264.jpg

image1.jpeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring er at det er lurt å kjøpe HT spyler hos lokale bedrifter som har peiling på dette.

 

Så etter mange år med en Foma 925 (160 bar / 600 l/t) valgte jeg å oppgradere litt i vår.

Tilgang til reservedeler er hovedgrunnen til at jeg bytter, begynte å bli en gammel maskin.

 

Jeg endte opp med en Mazzoni KM300 (150 bar / 600 l/t) http://stavanger-industri.no/Produkter/rengjringsmaskiner/hoeytrykkspyler-kaldt/km300-350-400

Dårligere spec enn Fomaen, men tror det er litt juks med tallene for den nye maskinene er i en helt egen klasse.

Jeg gjorde egne målinger av vannmengden, og Mazzoni leverer 11 lpm (660 l/t) så litt mer enn det som står i specs.. :)

 

 

Laget en liten hylle i boden der spyleren står parkert og med plass til slange, skumpistol og lanser på veggen.. :)

25 m slange og hurtigkoblinger på lance og pistol har gjort livet mye lettere.. :)

 

Det er det jeg er litt redd for, åssen det er å skaffe reserve deler til eks Ava P80 og Nilfisk P160 for er ingen som selger disse rundt her.

 

Tøff løsning du har der, litt over budsjett for min del.

 

 

Trur jeg faller litt mot Ava P80...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å vis man er NAF medlem i tillegg så er det enda mere å hente.

 

Ferie penger i morgen :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg hadde gått for Ava selvom det er en liten risiko der :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å vis man er NAF medlem i tillegg så er det enda mere å hente.

 

Ferie penger i morgen :D

 

Altså rabatt for NAF kunder?

Jeg logget inn, men klarer ikke å se at jeg har generert noe rabatt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fattern handlet ein ava p60 hos proffia nå hin dagen. Fikk med skumkanon og litt sånt. Har ikke fått testa den enda. Men rekna me den fungere greit i forhold til flere år gamle karchern som har vert i bruk tidligere og har syngt på siste verset i sikket 2 år

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså rabatt for NAF kunder?

Jeg logget inn, men klarer ikke å se at jeg har generert noe rabatt..

 

Logg inn . Så Min konto så mine opplysninger, litt nedover der så kan man skrive inn NAF medlem nr.

 

Da kommer Ava P80 på 4.792kr uten NAF 5990kr

Så med varme rabatt i tillegg så kommer den på under 4000kr :D.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

P60 kommer på 2450kr med alt av rabatter ser jeg, ord pris 4000... det er latterlig billig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

4613kr for P80 med 10 meter ekstra slange.

Så blir nok denne selv at det er litt ventetid på den.

 

Ps. Det ble en Ava P80 med 10 meter skjøte slange i tillegg, så får jeg holde ut med Nilfisk E130'n til litt uti August.

Skal hente en 10 meter med stålarmert slange til Nilfisk'n i morgen for den nette sum av 500kr på finn.no så hjelper litt med myk slange på den i steden for den stive plast slangen :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Handla Nilfisk P160 på felleskjøpet for et par år siden. Den kostet 6k på felleskjøpet, pruta ned til 5k for jula hadde tilsvarende tilbud. Fornøyd med vannmengde og kvalitet. Trenger 16A kurs.

Fikk tak i nytt handtak på en nettbutikk da frosten tok det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte Stihl 163 pluss (Samme som Nilfisk 160?!) for 6-7 år siden.. Betalte rundt 6500,-, ikkje eit einaste feilslag. Du får det du betalter for :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for info. Ser Nilfisk P160 til 4600kr her https://www.homestore.no/products/nilfisk-hoytrykksvasker-p-1602-15x-tra--

 

Men siden Ava P80 koster 5990kr minus varmerabatten og NAF rabatt så den kom på 3700kr å den kom bra ut i test så vil jeg prøve den.

 

Jeg kjøpte jo en 10meter stålarmert slange til den gamle E130 så holder jeg ut til Ava'n kommer.

Måtte teste nye slangen :D

20180629_210209.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte Stihl 163 pluss (Samme som Nilfisk 160?!) for 6-7 år siden.. Betalte rundt 6500,-, ikkje eit einaste feilslag. Du får det du betalter for :)

 

Jeg så selv litt på denne, men den skulle di ha 6900kr hos den lokale forhandleren å den er vist samme som Nilfisk P160 og Husqvarna PW460. ( Ser ut som Nilfisk P160 ikke har justering av trykket på maskinen )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen her som har prøvd Ava p80? Har akkurat bestilt den selv da den fortsatt får best score på tek.no! :) 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Noen her som har prøvd Ava p80? Har akkurat bestilt den selv da den fortsatt får best score på tek.no! :) 

 

Hei, jeg har straks hatt min Ava P80 i et år nå å er strålende fornøyd.

Jeg gikk fra en Nilfisk 130 så noen uker med en Nilfisk 145 til jeg fikk Ava'n.

Myk å fin slange. Det jeg har å utsette på er : ingen holder til strømledning ( min står på fast plass, så trenger ikke flytte på den når skal bruke den.)

Den med følgende originale *skum*kanonen synes jeg ikke noe om, den skal ha rein konsentrat så det går en del veske. Her har jeg kjøpt en fra eBay å er strålende fornøyd.

Å man kan ikke vri lancen/strålen, man må bare bevege pistolen sånn du vil strålen skal spyle.

 

Nå har jeg kjøpt så jeg har 15°, 25°, 40° og den justerbare 20°/ 60° graders dyse. ( Følger vel med15° og den justerbare)

Samt ekstra 10meter skjøte slange. 

 

Det er en fryd å vaske med skikkelig spyler, samt når den er lett tilgjengelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såpass ja! Følger det med en skumkanon? Jeg kjøpte med en, fordi jeg ikke trodde det fulgte med. Synes det er så vanskelig med komplett. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det fulgte med Ava sin egen skum kanonen. Men vil ikke anbefale den. Så bra du kjøpte en utenom. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her tror jeg du kommer til å bli fornøyd Thomas! :D Har P60 selv, kanon-maskin! :D 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter å sikler på høytrykk selv om dagen, men jeg lurer litt mer på AVA Go serien. Litt lite lagringsplass og skal kun brukes til bil. 

 

Ser de blir levert med litt forskjellig trykk, hva er mest egnet til bil? Ser det er skrevet 140 bar og 500 l/t tidligere i tråden, nærmest det jeg bør se etter? 

 

Hva anbefaler dere av tilbehør/dyser? Tenkte å kjøpe den car care kit, noe annet man bør ha som gjør livet litt lettere? 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.