Anbefalte innlegg

Har etter en god del feiling og prøving da man fikk lappen og bil (for himla mange år siden) "sverga" på å kun bruke vann og klut for å vaske vinduene på innsiden i bilen. Fikk ny frontrute på bilen i mars og etter det går jeg vaska ruta 3 ganger. En gang med bare vann. Så tok jeg samiakk for å fjerne merker etter sugekopper mm. Ny runde med vann for å fjerne såpe mm.

 

Noen gode tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker ihvertfall denne:

Perfect-Clarity-Glass-Cleaner222.jpg

 

Sprayer på, vasker med tørr klut/lofritt papir og tørker av med en annen tørr klut/lofritt papir. Må gnukke litt på den siste runden for å fjerne alle restene av sprayen, men vinduene blir ihvertfall helt reine uten striper og merker:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jif og mikrofiber fungerer også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanligvis vann med litt salmiakk, gjerne med mikrofiberklut.

'Vårrengjøringen' (skjer nok flere ganger i året..) utføres med AutoGlym Fast Glass Polish, synes den tar det meste, også striper av trafikkfilm på utsiden. Er nok salmiakkbasert den også, men danner film som poleres vekk i stedet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker ihvertfall denne:

https://bilpleiekongen.no/wp-content/uploads/2014/02/Perfect-Clarity-Glass-Cleaner222.jpg

 

Sprayer på, vasker med tørr klut/lofritt papir og tørker av med en annen tørr klut/lofritt papir. Må gnukke litt på den siste runden for å fjerne alle restene av sprayen, men vinduene blir ihvertfall helt reine uten striper og merker:)

Bruker den der selv og er storfornøyd. Enkel å jobbe med og avgir en god lukt i motsetning til andre produkter jeg har brukt opp igjennom årene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.