VW og utslippsjuks - 'Dieselgate'

Anbefalte innlegg

Bilen du eier er altså verdiløs:

 

Car dealerships and other sub-contractors in the German automotive industry face increasing financial pressure as a result of the "dieselgate" scandal, the German Federation for Motor Trades and Repairs (ZDK) told press on Friday.

 

ZDK president Juergen Karpinski warned that a collapse in diesel sales "threatened the existence" of many companies in the wider industry.

 

Karpinski lamented that there are more than 350,000 diesel vehicles with the previous motor type Euro5 worth around 4.5 billion euros (5.4 billion U.S. dollars) that are currently on offer in German dealerships. These cars were "very difficult to sell." He emphasized that the situation implied "losses of hundreds of millions of euros" for the motor trade

 

http://www.xinhuanet.com/english/2018-05/11/c_137172566.htm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herregud for noen idioter; det tar jo aldri slutt!

 

In the Macan, the KBA's inspectors found five illegal defeat devices that cause the emission control system to work fully in the lab - but not on the road. In the Department of Transportation is angry about the number of software manipulations as well as the fact that the Macan in 2016, a software update was made to improve the emission levels. At that time, the Stuttgart automaker had not admitted the now objected manipulations. Porsche said that they had informed the authorities about "irregularities" this February

 

Volkswagen puts the federal government under pressure. Already two weeks ago, the group had to admit to its subsidiary Audi, to have used illegal defeat devices on the models A6 and A7. Both were advertised with environmental bonuses of up to € 10,000 when customers buy the car and scrap their old diesel for it. Federal Transport Minister Andreas Scheuer (CSU) sees as well as the Chancellor in these exchange actions a way to prevent diesel bans in the cities. They reject retrofits of older diesels with nitrogen oxide catalysts as too expensive. However, justifying this course is becoming more and more difficult when other current models with software manipulations are noticed.

 

https://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&nv=1&rurl=translate.google.com&sl=de&sp=nmt4&tl=en&u=http://m.spiegel.de/auto/aktuell/porsche-cayenne-und-macan-kraftfahrt-bundesamt-erlaesst-amtlichen-rueckruf-a-1208382.html&xid=17259,15700022,15700124,15700126,15700149,15700168,15700173,15700186,15700189,15700191,15700201,15700205&usg=ALkJrhgDOwYBb6a6B0NX9ruvNi57zghWUQ

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi skal stole på at nedgraderingen er helt uten bivirkninger, mens Audisjefen blir fengslet for å skjule bevismateriale.. yeah right

 

Helt ufattelig det man ser i VW.

 

096AB305-0DCA-4B65-A210-4665BB2E671A.png

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen Mølleransatte her som kan bekrefte at de «tillitsbyggende tiltak» nå er utvidet til å gjelde i 5 år?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oljemålinger fra en norsk EA189 Tiguan; etter 9000km og deretter 5000km. Bil kjørt totalt 55000km.

 

Les kommentarene i 3. avsnitt. Høres ikke akkurat ut som longlifeolje som skal vare 30000km...

 

6C838663-D1F9-4A9F-9915-0511B74ECED9.jpeg

 

11C56811-331C-42C3-BFAF-03E8FEE8F826.jpeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva koster en sånn sjekk av olja?

Og hvor kan jeg evt få gjort det?

Hadde vært artig å ta en sjekk på noen av bilene mine

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva koster en sånn sjekk av olja?

Og hvor kan jeg evt få gjort det?

Hadde vært artig å ta en sjekk på noen av bilene mine

Blackstone Labs tilbyr dette til en liten penge. https://www.blackstone-labs.com/

 

Edit: 28USD, også må du sende prøven dit. Du kan til å med få tilsendt prøvebeholdere for forsendelse gratis i forkant. Har gjort dette selv flere ganger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette bildet sier mye; bensin, diesel, hybrid og hydrogen er dødt. Og det veldig snart.

 

 

57035514-A219-48B6-9C41-546486F1E9EE.jpeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser ikke alle tallene. Men såvidt jeg vet kjøper Norge en betydelig del e-VW i 2018, men allikevel en forsvinnende liten del av VW totalt i verden? Da kan det ikke være 39% andel el av VW i hele verden i 2018? Så hva viser denne figuren?

 

Og er 16% av alle VW produsert i 2018 GTE = PHEV = Plug-in Hybrid? Kan da heller ikke stemme?

 

Eller er dette bare for Norge?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere en meg som har blitt oppringt av Møller denne uka? Passaten min kunne avvike fra typegodkjenninga og de måtte muligens kjøpe den tilbake. Det var ikke EA189 problematikken. Venter på rekommandert brev med mer info...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså en blanding av faktisk så langt, og prognose framover, for VW i Norge?

 
 
lagt til 0 minutter senere
 
Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Flere en meg som har blitt oppringt av Møller denne uka? Passaten min kunne avvike fra typegodkjenninga og de måtte muligens kjøpe den tilbake. Det var ikke EA189 problematikken. Venter på rekommandert brev med mer info...

Hva slags Passat?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Altså en blanding av faktisk så langt, og prognose framover, for VW i Norge?

 
 
lagt til 0 minutter senere
 

Hva slags Passat?

 

Ja stemmer. Sliden er fra VW kommunikasjonssjef.

 
 
lagt til 0 minutter senere
 
Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

‘10 Passat 3C 1.6TDI, bruktimportert

 

Oi; hva sa Møller? Hold oss oppdatert på denne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk ikke noe mer info selv om jeg spurte. Bilen var trygg å bruke og det kom mer info i det rekommanderte brevet. Så tiden vil vise

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Fikk ikke noe mer info selv om jeg spurte. Bilen var trygg å bruke og det kom mer info i det rekommanderte brevet. Så tiden vil vise

Nå blei eg svært nysgjerrig O.o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Nå blei eg svært nysgjerrig O.o

 

Ja hva tror du jeg ble? :p Tar jo eeeeevigheter før det brevet dukker opp!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fått brevet i dag fra Møller, fabrikken må kjøpe tilbake bilen min fordi det "er solgt biler med enkelte komponentter som ikke tilsvarer den tekniske standarden som forelå da de ble markedsført" Antar den er spiker om noen uker så gjenstår det å se hva Møller sier om pris når de tar kontakt i de ukene som kommer....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oi, det var en voldsom utvikling for din del, Petter, og andre som har fått det samme brevet. Spent på om hvordan de vurderer verdien og hva de legger til grunn for verdivurderingen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du noen mulighet for å legge ut en fotokopi av det brevet? 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Fått brevet i dag fra Møller, fabrikken må kjøpe tilbake bilen min fordi det "er solgt biler med enkelte komponentter som ikke tilsvarer den tekniske standarden som forelå da de ble markedsført" Antar den er spiker om noen uker så gjenstår det å se hva Møller sier om pris når de tar kontakt i de ukene som kommer....

 

Har du mulighet for å legge ut et bilde av det brevet?

 
 
lagt til 0 minutter senere
 

Audi på fersken igjen

Det tar visst aldri slutt. I Sør-Korea er Audi tatt med buksene nede. De har jukset med VIN-nummer for å få biler med råtne eksos-kvaliteter gjennom i lokal typegodkjenning. I halvannet år solgte ikke Audi i landet, på grunn av dieselmanipulasjoner. Så startet de «med små antall» denne våren, og så kommer dette. Audi har bekreftet opplysningene som først kom fra Süddeutsche Zeitung

 

http://m.bilnorge.no/artikkel.php?aid=50703

 

https://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&nv=1&rurl=translate.google.com&sl=auto&sp=nmt4&tl=en&u=https://www.sueddeutsche.de/wirtschaft/audi-fahrgestellnummern-suedkorea-1.4159325!amp&xid=25657,15700023,15700124,15700126,15700149,15700186,15700190,15700201,15700214&usg=ALkJrhjk_wBvPw3ovoSObaiQDIvIqbTllg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.