VW og utslippsjuks - 'Dieselgate'

Anbefalte innlegg

Noen som vet om 23R7 påvirker noe annet enn EGR og DPF i forbindelse med motorstyringen? Hvis man fjerner DPF og stenger EGR, vil det bli samme funksjonene som om man hadde gjort det samme på eldre software?

Grunnen til at jeg lurer er om jeg skal laste inn eldre software før DPF fjerning og stening av EGR eller om det ikke er noe vits...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Påvirker mer; dyser og innsprøytningsforløp. Dyser byttes over en lav sko.

 

Edit; sikkert masse mer også, men VW nekter å dele koden. Ryktene sier også at VW har startet med passordbeskytte ECM slik at reversering av SW ikke lengre skal være mulig. ESA har anlagt sak mot 7 medlemsstater inkl Tyskland pga Tysklands hånd om VW og hemmeligholdet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Påvirker mer; dyser og innsprøytningsforløp. Dyser byttes over en lav sko.

 

Edit; sikkert masse mer også, men VW nekter å dele koden. Ryktene sier også at VW har startet med passordbeskytte ECM slik at reversering av SW ikke lengre skal være mulig. ESA har anlagt sak mot 7 medlemsstater inkl Tyskland pga Tysklands hånd om VW og hemmeligholdet.

 

Kanskje jeg skulle testa om det går å få lagt inn eldre software først da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det laget flere software for oppdateringen av 23R7? Jeg var tidlig ute, og lurer om noen som nylig har tatt den kan ha fått annen software enn meg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den er ikke ulik, men når jeg hørte om service nå informerte de om ny aksjon, googla litt rundt den og var enda mer tuning/aktivering av EGR og DPF :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan bekrefte om det blir tatt skifte av EGR kjøler på garanti etter denne EA189 oppdateringa? Eg har kjøpt en bil med 1,6 TDI som desverre har fått denne oppdateringa :( ingen trøbbel ennå ,men det kommer nok.

 

Derfor eg lurer er fordi eg kom over denne teksten på Facebook.

 

fikk beskjed på dahles at det var 2 års garanti på EGR etter EA oppdatering! En kompis har 2011 passat, og fikk akuratt samme feil som deg. Leverte på dahles, og fikk dekket hele rep på 23 000 ! Vår 2011 modell har begynt og gå ugjevnt ved kald motor... var pp dahles i går... og får ny EGR på garanti .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fra en annen tråd:

«Det Tillitsbyggende Tiltaket dekker til sammen 11 komponenter innenfor systemene for avgasstilbakeføring, drivstoffinnsprøytning og avgassetterbehandling: lambdasonde, temperatursensor, EGR-omkoblingsventil, EGR-ventil, EGR-differansetrykksensor, injektor, høytrykkspumpe, drivstoffordeler, trykkreguleringsventil, trykksensor, høytrykksrør»

 

http://www.audiforhandlere.no/EA189/tillitsbyggende-tiltak/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha men da er eg safe i 2 år :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er jeg spent på hva du etterhvert vil synes om EA189, en 1.6TDI med 23R7 sågar hehe!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er jeg spent på hva du etterhvert vil synes om EA189, en 1.6TDI med 23R7 sågar hehe!

 

Har jo aldri prøvd en uten så vet ikke hva eg skal syns..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har fått "juletre i dashen" etter denne EA189 oppdateringen. På min 2011 A3 cab 2.0tdi lyser lampa for ESP, bremsefeil, Headlights etc under oppstart. Er ikke hver gang, men når det skjer stenger motor av, eller starter ikke. Er bare og slå av tenning og prøve på nytt så er alt ok. Ingen lamper aktive under kjøring. Pokkers så irriterende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk gjording evt batteripolene. Ene polen var løs på min golf 6 med samme symp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde ikke vært i tvil om jeg hadde fått problemer som jeg tror var forbundet med oppdateringen - hadde kjørt bilen på den lokale Møller-forhandleren tvert og bedt de ordne opp i det.

 

Men enig at det kan høres ut som en dårlig jording et sted også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde ikke vært i tvil om jeg hadde fått problemer som jeg tror var forbundet med oppdateringen - hadde kjørt bilen på den lokale Møller-forhandleren tvert og bedt de ordne opp i det.

 

Men enig at det kan høres ut som en dårlig jording et sted også.

 

Vi får mye rart på jobben etter ea189. Folk mener slite dekk, bremser, ja alt mulig som ikke har noe som helst med ea189 og gjøre som skal reklamere. Må nesten le litt på hva folk prøver seg på: haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne bilen er spansk og oppgradert i Spania. Ser med gru og diskutere dette på dårlig spansk med Audi forhandleren :) Merker jo at bilen går litt bedre, men bruker også mer diesel. Tok tipset til Lasse og gikk over batteriklemmene nå i kveld. Var ikke direkte løse, men dro en omdreining på hver mutter. Så langt ingen feilkoder så krysser fingre :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi får mye rart på jobben etter ea189. Folk mener slite dekk, bremser, ja alt mulig som ikke har noe som helst med ea189 og gjøre som skal reklamere. Må nesten le litt på hva folk prøver seg på: haha :

 

Vil du utdype hvor mange biler dere har hatt inne igjen etter EA189?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil du utdype hvor mange biler dere har hatt inne igjen etter EA189?

 

Utdype som i hvor mange du lurer det er feil med på grunn av ea189?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja feks hvor mange biler har dere inne ila uka som får komponenter byttet henhold til det «tillitsbyggende tiltaket»?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja feks hvor mange biler har dere inne ila uka som får komponenter byttet henhold til det «tillitsbyggende tiltaket»?

 

Det er så skjelden at vi bytter ikke noe mer nå enn det vi gjorde før. Faktisk så heller det at folk skylder på ea189 så fort det skjer noe...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den saken er ikke nye. De fant vel ut det der i sommer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.